odłączenie akumulatora

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MIT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: czw lis 29, 2007 17:04
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: MIT » sob sty 23, 2010 01:48

Kulon pisze:odłaczamy najpierw minus, potem plus. Podłączamy w odwrotnej kolejności

a dlaczego - bo nigdzie takiej informacji nie słyszałem
a no dlatego,żeby przypadkiem nie dotknąć klemą plusową jakiejkolwiek masy której w koło aku jest pełno a wiadomo że klema minusowa wciąż siedzi na aku,więc zwarcie.....gotowe :bigok:


Obrazek
115/285 => 138/347

rozyk_l
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: wt paź 27, 2009 12:06
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: rozyk_l » pn sty 25, 2010 01:32

dokładnie dlatego tak jak napisał MIT.

wczoraj już nie odpaliłem autka :/ dziś nawet na kable nei poszedł. dawcą był benzyniak 1.6. ma to jakieś znaczenei czy może paliwko zamarzło w moim TDI ? dodam, że przy kręceniu rozrusznikiem gasną ikonki i licznik tak jakby aku padnięty również

po drugie jak u cholery odłączyć tą skrzynke bezpieczników nad aku, żeby go wyjąć ?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn sty 25, 2010 08:51

rozyk_l pisze:wczoraj już nie odpaliłem autka :/ dziś nawet na kable nei poszedł. dawcą był benzyniak 1.6. ma to jakieś znaczenei czy może paliwko zamarzło w moim TDI ? dodam, że przy kręceniu rozrusznikiem gasną ikonki i licznik tak jakby aku padnięty również
dawca prądu powinien mieć w tym czasie również pracujący silnik i to na wyższych obrotach by Twój TDI zagadał,
rozyk_l pisze:jak u cholery odłączyć tą skrzynke bezpieczników nad aku, żeby go wyjąć ?
odkręcasz od zacisku dodatniego listwę prądową a następnie zdejmujesz klemy i akumulator wysuwasz w lewo w bok i wtedy wyjmujesz, skrzynki się nie odłącza.


Obrazek

rozyk_l
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: wt paź 27, 2009 12:06
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: rozyk_l » pn sty 25, 2010 17:15

Sztomel pisze:
dawca prądu powinien mieć w tym czasie również pracujący silnik i to na wyższych obrotach by Twój TDI zagadał,.
oczywiście, że dawca miał włączony silnik, ponadto trwało to z 10 min
Sztomel pisze:
odkręcasz od zacisku dodatniego listwę prądową a następnie zdejmujesz klemy i akumulator wysuwasz w lewo w bok i wtedy wyjmujesz, skrzynki się nie odłącza.
no ok, ale w takim razie trzeba zdemontować plastikową obudowę po lewej stronie aku. Do tego trzeba odkręcić chyba śrubę przy filtrze powietrza? znów jest ciasno więc pewnei trzeba i filtr otworzyć? nie łatwiej jakoś ten plastik od bezpieczników wyjąć? panowie pomóżcie bo aku rozładowany, więc szlag go trafi na dworze, o ile już go nei trafił :/



Awatar użytkownika
enceladus87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 11:13
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: enceladus87 » pn sty 25, 2010 18:00

Sztomel pisze:odkręcasz od zacisku dodatniego listwę prądową
- bez tego się nie obejdzie.

Ta mini skrzynka na aku jest mocowana na metalowej blaszce wygiętej tak że go obejmuje, z tej blaszki wychodzi wypustka która zahacza się o kołnierz górny aku z jednej i z drugiej strony.
Ja zdejmowałem to w ten sposób:
naciskasz z góry blaszkę tak żeby wypustka wysunęła się spod kołnierza i pomagasz sobie płaskim śrubokrętem odginając blaszkę od aku tak żeby ta nieszczęsna wypustka nie zaczepiła się ponownie.
Zrób tak od strony reflektora a od strony filtra powietrza samo już powinno zeskoczyć.

Ponowny montaż sprowadza się do zatrzaśnięcia blaszki ze skrzyneczką na kołnierzu aku.

Nie wiem czy pomoże Ci ta wypowiedź ale prościej nie potrafię tego wytłumaczyć, jak się czegoś nie widzi to czasem ciężko skumać :helm:



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » pn sty 25, 2010 18:32

oczywiście, że dawca miał włączony silnik, ponadto trwało to z 10 min
cieniutkie kable i masz taki efekt - tzw. marketowe


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

gburwygibus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 21:50
Lokalizacja: Poland

Post autor: gburwygibus » pn sty 25, 2010 18:39

MIT pisze:
Kulon pisze:odłaczamy najpierw minus, potem plus. Podłączamy w odwrotnej kolejności

a dlaczego - bo nigdzie takiej informacji nie słyszałem
a no dlatego,żeby przypadkiem nie dotknąć klemą plusową jakiejkolwiek masy której w koło aku jest pełno a wiadomo że klema minusowa wciąż siedzi na aku,więc zwarcie.....gotowe :bigok:
Jaki to ma sens co napisałeś, to nie wiem, bo skoro odepnę klemę plusową od aku, to jakim cudem znajdzie się na niej plus i zrobi zwarcie z masą po dotknięciu choćby i samej masy na akumulatorze?

Do rzeczy, ze względów bezpieczeństwa odłączamy najpierw klemę minusową.
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 18:42 przez gburwygibus, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
[url=http://www.przystawach.pl]Agroturystyka Wolimierz[/url]

rozyk_l
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: wt paź 27, 2009 12:06
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: rozyk_l » pn sty 25, 2010 19:09

mowimy chyba o innym sposobie montowania aku. ja nie mam blaszki a plastikowe obejmy.



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » pn sty 25, 2010 19:11

rozyk_l pisze:ja nie mam blaszki a plastikowe obejmy.
pokaż - bo chyba takiego rozwiązania nie było oryginalnie
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 19:11 przez Kulon, łącznie zmieniany 1 raz.


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
enceladus87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 11:13
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: enceladus87 » pn sty 25, 2010 19:15

Kulon pisze:pokaż - bo chyba takiego rozwiązania nie było oryginalnie
Jak dasz fotkę to będzie można coś poradzić :bajer:

PS. Mam w domu już 4 TDI, każdy o innym oznaczeniu ale wszędzie aku z blaszką, może po prostu ASV ma plastikowe obejmy :helm:

[ Dodano: 25 Sty 2010 18:26 ]
rozyk_l pisze:mowimy chyba o innym sposobie montowania aku. ja nie mam blaszki a plastikowe obejmy.
A może te obejmy zdejmuje się podobnie jak blaszkę, tylko pewnie trzeba uważać żeby czegoś nie złamać. Tutaj sposób z wysuwaniem może być bezpieczniejszy.
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 19:40 przez enceladus87, łącznie zmieniany 5 razy.



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » pn sty 25, 2010 19:29

enceladus87 pisze:tylko że najmłodsze z 2004 więc
w 2000 roku też była blaszka bo takiego miałem - silnik AHF


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » pn sty 25, 2010 19:54

Panowie ale nam się dyskusja rozjechała :grin:
po prostu aku odłączasz i luz, do powyższych wypowiedzi dodam jeszcze, że centralny się rozprogramowuje, trzeba auto chyba uruchomić i coś zamieszać z drzwiami czy szybą dokładnie nie pamiętam ale za pierwszym razem po uruchomieniu nie działa automatyczne zamykanie i otwieranie szyb ale to pikuś

p.s. odnośnie blaszki na aku to chyba standart w MKIV - u mnie jest
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 19:55 przez Gebi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
enceladus87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 11:13
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: enceladus87 » pn sty 25, 2010 20:02

Popieram kolegę, rozprogramowują się szyby tzn nie otwierają się ani nie zamykają po jednym kliknięciu przycisku, tylko kiedy puszczamy przycisk to szyba przestaje się poruszać.

Aby przywrócić pierwotny stan wystarczy trzymając cały czas przycisk zjechać szybą na sam dół a potem ją zamknąć, jeśli automatyka nie wróci to powtórzyć zabieg(jak ktoś to kiedyś napisał na tym forum, trzeba nauczyć szybę tego czego zapomniała :bigok: ).
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 20:13 przez enceladus87, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
xxxPALUCHxxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 967
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 19:24
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: xxxPALUCHxxx » pn sty 25, 2010 20:06

Gebi pisze:Panowie ale nam się dyskusja rozjechała :grin:
po prostu aku odłączasz i luz, do powyższych wypowiedzi dodam jeszcze, że centralny się rozprogramowuje, trzeba auto chyba uruchomić i coś zamieszać z drzwiami czy szybą dokładnie nie pamiętam ale za pierwszym razem po uruchomieniu nie działa automatyczne zamykanie i otwieranie szyb ale to pikuś
ja wymienialem akumulator w grudniu..po zalozeniu nowego akumulatora nic sie nie rozprogramowalo..wszytko dziala jak nalezy..byc moze jest tak dlatego ze cała operacje przeprowadzilem w ciagu kilku minut..najwiecej czasu zajelo mi odkrecenie akumulatora..bo dostep do tej sruby ktora go przytrzymuje jest nieciekawy:)


______LET's GOLF______
Obrazek

MIGAJACA KONTROLKA AKUMULATORA / ALTERNATORA -> potrzebuje pomocy :
viewtopic.php?f=140&t=398583

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 61 gości