Czy to uszczelka??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kustyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt mar 24, 2009 10:02
Lokalizacja: Białobrzegi
Kontakt:

Czy to uszczelka??

Post autor: kustyk » sob sty 23, 2010 16:11

Witam
Zwracam się z prośbą o pomoc. Od dłuższego czasu zauważyłem znaczny ubytek płynu chłodzącego. Na początku myślałem że chłodnica nieszczelna. Później okazało się że płyn ucieka przez węże. Dziś po nocy kiedy autko stało na zewnątrz zobaczyłem dużą plamę na śniegu (płynu). Obejrzałem silnik i okazało się że w dodatku płyn ucieka z pod uszczelki pomiędzy blokiem a głowicą. Wyciek jest dość duży. I tu mam kilka pytań:
1. Czy dalsza jazda jest możliwa?
2. Czy można w jakiś sposób dokręcić głowicę?
3. Czy lepiej zacząć zbierać kase na remont silniczka
4. Jeśli dojdzie do remontu to na co przy tej okazji zwrócić uwagę by autko wyremontować tak jak się należy.

Silnik to 1.6 ABU, 270 000 km, brak płynu w oleju, olej w normie, trochę budyniu pod korkiem, i w odmie, płyn chłodniczy czysty, pojawia się tylko ciśnienie w zbiorniku (nawet po całej nocy jak stał na mrozie odkręciłem korek i usłyszałem dość duży sssyyykkk) - to może być przyczyną uciekania płynu przez trójniki przy wężąch. :crazy:



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Czy to uszczelka??

Post autor: Haki » sob sty 23, 2010 16:21

kustyk pisze:Witam
Zwracam się z prośbą o pomoc. Od dłuższego czasu zauważyłem znaczny ubytek płynu chłodzącego. Na początku myślałem że chłodnica nieszczelna. Później okazało się że płyn ucieka przez węże. Dziś po nocy kiedy autko stało na zewnątrz zobaczyłem dużą plamę na śniegu (płynu). Obejrzałem silnik i okazało się że w dodatku płyn ucieka z pod uszczelki pomiędzy blokiem a głowicą. Wyciek jest dość duży. I tu mam kilka pytań:
1. Czy dalsza jazda jest możliwa?
2. Czy można w jakiś sposób dokręcić głowicę?
3. Czy lepiej zacząć zbierać kase na remont silniczka
4. Jeśli dojdzie do remontu to na co przy tej okazji zwrócić uwagę by autko wyremontować tak jak się należy.
Silnik to 1.6 ABU, 270 000 km, brak płynu w oleju, olej w normie, trochę budyniu pod korkiem, i w odmie, płyn chłodniczy czysty, pojawia się tylko ciśnienie w zbiorniku (nawet po całej nocy jak stał na mrozie odkręciłem korek i usłyszałem dość duży sssyyykkk) - to może być przyczyną uciekania płynu przez trójniki przy wężąch. :crazy:
Obejrzałem silnik i okazało się że w dodatku płyn ucieka z pod uszczelki pomiędzy blokiem a głowicą. Wyciek jest dość duży.
sam sobie odpowiedziałeś na pytanie

Ad -1 - No śmigać to już nie powinieneś.
Ad -2=4 ciężko powiedzieć - na pewno samo dokręcenie śrub nic nie da , jak uszczelkę wydmuchało z głowicy.
Pozostaje podjechanie do mechanika = i wymiana nowej ori uszczelki.
Ostatnio zmieniony sob sty 23, 2010 16:23 przez Haki, łącznie zmieniany 1 raz.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
gregorek35
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 16:13
Lokalizacja: Będzin

Post autor: gregorek35 » ndz sty 24, 2010 01:57

Wyciek masz z prawej strony silnika (tam gdzie aku)? Jeżeli tak to wymień krócieć wodny który wchodzi do głowicy silnika. 90 % nieszcelności układu chłodzenia to właśnie to miejsce, mówię oczywiście o golfach 3. Płyn zcieka sobie po bloku i dalej leci łączeniem po uszczelce głowicy i wygląda to jakby uciekało spod uszczelki. Majonezem pod korkiem się nie martw, zimno + krótkie przebiegi = majonez. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz sty 24, 2010 01:59 przez gregorek35, łącznie zmieniany 1 raz.



kustyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt mar 24, 2009 10:02
Lokalizacja: Białobrzegi
Kontakt:

Post autor: kustyk » pn sty 25, 2010 15:24

Ale dlaczego robi tak duże ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym. Dodam że nie widać żadnych bąbelków powietrza w płynie ani śladów oleju. Skąd tak duże ciśnienie może się brać.



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pn sty 25, 2010 16:34

kustyk pisze:Ale dlaczego robi tak duże ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym. Dodam że nie widać żadnych bąbelków powietrza w płynie ani śladów oleju. Skąd tak duże ciśnienie może się brać.
Możliwe że zawór w korku zbiornika wyrównawczego nie funkcjonuje i nie otwiera przy określonym nadciśnieniu.Ma puszczać w obie strony - ciśnienie rośnie to ma upuścić, robi się podciśnienie(stygnie) ma się otworzyć drugi element i wpuścić powietrze... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

kustyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: wt mar 24, 2009 10:02
Lokalizacja: Białobrzegi
Kontakt:

Post autor: kustyk » pn lut 01, 2010 10:35

I stało się.
Auto jest już u mechanika :crazy: . Powiedzcie mi tylko na co zwrócić jeszcze uwagę przy okazji remontu.
Nie wiem czy pierścienie też robić, panewki itp.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 96 gości