Sposoby na awaryjne odpalienie TDI w mróz :)?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Krzyssiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1690
Rejestracja: wt paź 13, 2009 18:47
Lokalizacja: KBR
Kontakt:

Post autor: Krzyssiek » pn sty 25, 2010 00:42

tomibull, zmien jutro filtr na nowy. Pozdrawiam.


MóJ GoLFiK


ZAPRASZAM NA ZAKUPY : http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20870632" onclick="window.open(this.href);return false;

irdiora42
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz sty 24, 2010 23:42
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: irdiora42 » pn sty 25, 2010 15:31

Mam do Was jeszcze jedno pytanie.
W moim diselku 1.9 D gdzie prysknac Plaka albo samostarta ??



Awatar użytkownika
Krzyssiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1690
Rejestracja: wt paź 13, 2009 18:47
Lokalizacja: KBR
Kontakt:

Post autor: Krzyssiek » pn sty 25, 2010 15:32

irdiora42, w rurke od filtra powietrza


MóJ GoLFiK


ZAPRASZAM NA ZAKUPY : http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20870632" onclick="window.open(this.href);return false;

irdiora42
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz sty 24, 2010 23:42
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: irdiora42 » pn sty 25, 2010 15:40

A Plak to jaki bedzie najlepszy ??



Awatar użytkownika
Krzyssiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1690
Rejestracja: wt paź 13, 2009 18:47
Lokalizacja: KBR
Kontakt:

Post autor: Krzyssiek » pn sty 25, 2010 15:47

No raczej nie do tapicerki tylko ten do łatwiejszego startu silnika...


MóJ GoLFiK


ZAPRASZAM NA ZAKUPY : http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20870632" onclick="window.open(this.href);return false;

lukas87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pt lip 04, 2008 17:37

Post autor: lukas87 » pn sty 25, 2010 19:55

arwam pisze:
lukas87 pisze:cos stukalo...
sprawdzić u pompiarza wtryskiwacze.
...slyszalem cos o zawieszaniu sie wtryskiwaczy, mozesz cos na ten temat powiedziec?? z gory dziekuje. Pozdrawiam Luki
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 19:57 przez lukas87, łącznie zmieniany 2 razy.


BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor

KRIS3215
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw sie 09, 2007 21:14
Lokalizacja: PIOTRKOWICE MAŁE
Kontakt:

Post autor: KRIS3215 » wt sty 26, 2010 21:46

zamontowałem rozrusznik (ledwo ledwo ta łapa od poduszki silnika myślałem juz ze nie dam rady jej zakręcić dopiero podniosłem podnośnikiem silnik i poszło jak po maśle ) próba rozrusznika trzy razy pokręciłem -18 trzy dni pod chmurką i odpalił :grin: :grin: :bigok:jutro zobaczymy jak pójdzie bo słupek rtęci w dół do -23



majek62
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn gru 14, 2009 10:27
Lokalizacja: Człopy
Kontakt:

Post autor: majek62 » wt sty 26, 2010 22:05

maryjan pisze:Neoarti, najszybciej ale nie za zdrowo będzie przez samostart. Jedno psiknięcie na filtr i musi palić od kopa choćby kulało, wirowało i co nie tylko to eter zrobi swoje.
Zaden samostart. Mam taki silnik w 3 z 94 roku stoi 2 dni pod domem podchodzę podgrzewam 3 razy i pali. a obecnie mamy -20 srednio dzien i noc.
Grunt to dobre świeczki żarowe nie kagera ani boscha! Zra baterie a lipnie grzeja. Mam74Ah 680ma i daje rade ale na taki mróz wyciągam na noc.


Marek

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » wt sty 26, 2010 22:24

majek62 pisze:Grunt to dobre świeczki żarowe
Niestety dobre świeczki i sprawny aku nie zawsze wystarczą żeby odpalić w taki mróz .Jak paliwo złapie to żadne świeczki nie pomogą
Ostatnio zmieniony wt sty 26, 2010 22:24 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9266
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » wt sty 26, 2010 22:29

ja ostatnio rozebralem rozrusznik, przeropowalem go wszystko przesmarowalem smarem(przekladnie planetarna oraz wszelkie inne ulozyskowanie-tulejki) komutator przeczyscilem. Kerci jak wariat na tych mrozach -23



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » wt sty 26, 2010 22:48

majek62, ja mam zdrowy akumulator, rozrusznik w nienagannym stanie, świece też wszystkie grzeją, pompa perfekt - takie są fakty bo przed zimą autko sprawdzone na tip top...
I co z tego? Dzisiaj przy gruncie minus 32 st.C i z ropy zrobiła się kasza, nawet po dolaniu pb i uszlachetniacza STP na filtrze wystąpił zator w postaci parafiny...

Nie odpalił bez pomocy podgrzewacza - nie było innej możliwości jek suszarka na przewody i wrzątek na puszke filtra... Tak więc czasem można się przeliczyć.

Dzisiaj diesel do garażu wpakowany na noc bo nie mam ochoty powtarzać tego jutro...


Dziki

Awatar użytkownika
BartekGib
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 947
Rejestracja: śr maja 27, 2009 00:39
Lokalizacja: NIL/WB
Kontakt:

Post autor: BartekGib » śr sty 27, 2010 00:39

maryjan - niestety widać, że nasze okolice są traktowane bardzo srogo przez dostawców paliw oraz przez zimę :)

Ja nawet dzisiaj nie zaglądałem pod maskę tylko katowałem silnik, żeby sam z siebie zapalił. Ale już w pewnym momencie nie wytrzymałem, zostawiłem klucze w samochodzie i poszedłem do domu się uspokoić. Dodany Skyyd, paliwo z Orlenu a i tak nic nie dało ..... Autko stało przed domem od strony otwartego pola + stało trochę pod górkę. Mam nadzieje, że jutro mi takiej niespodzianki nie robi.

U mnie termometr rano pokazywał -24 stopnie.

[ Dodano: Wto 26 Sty, 2010 ]
Aaaaa - 1.5 miesiąca temu był montowany aku Centra Futura CA770 czyli z dobrym walnięciem, pozatym autko było po 250 km trasie ( często pod czerwone pole obrotomierza ) także akumulator wykluczam :) Świeczki wymieniane z 3-4 miesiące temu.
Ostatnio zmieniony śr sty 27, 2010 00:42 przez BartekGib, łącznie zmieniany 1 raz.


64 [i]KM[/i]
124 [i]Nm[/i]
[b]Nie wstydzę się tych wyników 8)[/b] ! ! Nowe Photo's - Poniżej ! !
[url=http://www.polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/68446][img]http://img228.imageshack.us/img228/2356/wstaw.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » śr sty 27, 2010 10:36

bartekgib, masz napewno porządną suszarkę w domku, gorąca woda też sie znajdzie... Dobry aku też masz więc powinno pójść. Sąsiad też miał takie same problemy i niestety bez powyższego + "niestety" samostart się nie obyło.
Rozmawiałem z kolegą TiRowcem i mówił, że niestety na zator nie ma rady. On sam dolewa na każde 100l/ON 7l/PB dodatkowo zanuża metalowy, cynkowany łańcuch do baku tak aby wszelka woda w zbiorniku osadzała się właśnie na nim... Problemu nie ma nawet w największe mrozy, więc coś w tym musi być.
Ostatnio zmieniony śr sty 27, 2010 10:37 przez maryjan, łącznie zmieniany 1 raz.


Dziki

matuz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pn mar 05, 2007 23:58
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: matuz » śr sty 27, 2010 11:07

loti2 pisze:Swiece grzeja mocno jeszcze po tym jak zgasnie kontrolka. Zgasniecie jej oznacza gotowosc do rozruchu. Zamiast przekrecac kluczykiem sto razy sproboj poczekac jeszcze z dziesiec sekund po zgasnieciu i wtedy odpalic auto. Beda sie grzaly jeszcze po zgasnieciu kontrolki. Sprawdzalem to na wykreconych swiecach. Po zgasnieciu kontrolki swieca byla do POLOWY czerwona, mimo zgasniecia kontrolki dalej sie rozgrzewala.
Moim zdaniem nie ma sensu czekać z odpalaniem po zgaśnięciu kontrolki grzania świec. Owszem, świece jeszcze grzeją, ale (oczywiście wszystko przy w miarę sprawnym aku) jeśli zaraz po zgaśnięciu włączymy rozrusznik, to gnojówka trafia na coraz bardziej rozżarzony pręt świecy (bez głupich skojarzeń!!! ;). Jeśli natomiast poczekamy do cyknięcia przekaźnika świec (czyli do ich wyłączenia), to świece już stygną. Drugi minus, to to, że świeczki mają dosyć duży pobór prądu. Jeśli zagrzejemy do końca, to przy ekstremalnych mrozach może nam braknąć prądu dla rozrusznika. Nie wspomnę już o kilkakrotnym grzaniu świec.
Ja w moim MK3 1Z (333000 km) po wymianie świec nie mam najmniejszych problemów z odpaleniem. Ostatnio przy dużych mrozach zabieram aku na noc do domu na małe ładowanie (poza tym lepiej go trzymać w ciepłym niż w zimnym miejscu) i jak zamontuję, to siadam i z pół obrotu pali. Wiadomo - olej gęsty, brak smarowania, czekamy ze 2-3 minutki i w drogę.

Pozdrawiam.
Mateusz



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 79 gości