a no dlatego,żeby przypadkiem nie dotknąć klemą plusową jakiejkolwiek masy której w koło aku jest pełno a wiadomo że klema minusowa wciąż siedzi na aku,więc zwarcie.....gotoweKulon pisze:odłaczamy najpierw minus, potem plus. Podłączamy w odwrotnej kolejności
a dlaczego - bo nigdzie takiej informacji nie słyszałem
odłączenie akumulatora
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
115/285 => 138/347
dokładnie dlatego tak jak napisał MIT.
wczoraj już nie odpaliłem autka :/ dziś nawet na kable nei poszedł. dawcą był benzyniak 1.6. ma to jakieś znaczenei czy może paliwko zamarzło w moim TDI ? dodam, że przy kręceniu rozrusznikiem gasną ikonki i licznik tak jakby aku padnięty również
po drugie jak u cholery odłączyć tą skrzynke bezpieczników nad aku, żeby go wyjąć ?
wczoraj już nie odpaliłem autka :/ dziś nawet na kable nei poszedł. dawcą był benzyniak 1.6. ma to jakieś znaczenei czy może paliwko zamarzło w moim TDI ? dodam, że przy kręceniu rozrusznikiem gasną ikonki i licznik tak jakby aku padnięty również
po drugie jak u cholery odłączyć tą skrzynke bezpieczników nad aku, żeby go wyjąć ?
dawca prądu powinien mieć w tym czasie również pracujący silnik i to na wyższych obrotach by Twój TDI zagadał,rozyk_l pisze:wczoraj już nie odpaliłem autka :/ dziś nawet na kable nei poszedł. dawcą był benzyniak 1.6. ma to jakieś znaczenei czy może paliwko zamarzło w moim TDI ? dodam, że przy kręceniu rozrusznikiem gasną ikonki i licznik tak jakby aku padnięty również
odkręcasz od zacisku dodatniego listwę prądową a następnie zdejmujesz klemy i akumulator wysuwasz w lewo w bok i wtedy wyjmujesz, skrzynki się nie odłącza.rozyk_l pisze:jak u cholery odłączyć tą skrzynke bezpieczników nad aku, żeby go wyjąć ?
oczywiście, że dawca miał włączony silnik, ponadto trwało to z 10 minSztomel pisze:
dawca prądu powinien mieć w tym czasie również pracujący silnik i to na wyższych obrotach by Twój TDI zagadał,.
no ok, ale w takim razie trzeba zdemontować plastikową obudowę po lewej stronie aku. Do tego trzeba odkręcić chyba śrubę przy filtrze powietrza? znów jest ciasno więc pewnei trzeba i filtr otworzyć? nie łatwiej jakoś ten plastik od bezpieczników wyjąć? panowie pomóżcie bo aku rozładowany, więc szlag go trafi na dworze, o ile już go nei trafił :/Sztomel pisze:
odkręcasz od zacisku dodatniego listwę prądową a następnie zdejmujesz klemy i akumulator wysuwasz w lewo w bok i wtedy wyjmujesz, skrzynki się nie odłącza.
- enceladus87
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 11:13
- Lokalizacja: Żywiec
- bez tego się nie obejdzie.Sztomel pisze:odkręcasz od zacisku dodatniego listwę prądową
Ta mini skrzynka na aku jest mocowana na metalowej blaszce wygiętej tak że go obejmuje, z tej blaszki wychodzi wypustka która zahacza się o kołnierz górny aku z jednej i z drugiej strony.
Ja zdejmowałem to w ten sposób:
naciskasz z góry blaszkę tak żeby wypustka wysunęła się spod kołnierza i pomagasz sobie płaskim śrubokrętem odginając blaszkę od aku tak żeby ta nieszczęsna wypustka nie zaczepiła się ponownie.
Zrób tak od strony reflektora a od strony filtra powietrza samo już powinno zeskoczyć.
Ponowny montaż sprowadza się do zatrzaśnięcia blaszki ze skrzyneczką na kołnierzu aku.
Nie wiem czy pomoże Ci ta wypowiedź ale prościej nie potrafię tego wytłumaczyć, jak się czegoś nie widzi to czasem ciężko skumać
cieniutkie kable i masz taki efekt - tzw. marketoweoczywiście, że dawca miał włączony silnik, ponadto trwało to z 10 min
Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: pt wrz 25, 2009 21:50
- Lokalizacja: Poland
Jaki to ma sens co napisałeś, to nie wiem, bo skoro odepnę klemę plusową od aku, to jakim cudem znajdzie się na niej plus i zrobi zwarcie z masą po dotknięciu choćby i samej masy na akumulatorze?MIT pisze:a no dlatego,żeby przypadkiem nie dotknąć klemą plusową jakiejkolwiek masy której w koło aku jest pełno a wiadomo że klema minusowa wciąż siedzi na aku,więc zwarcie.....gotoweKulon pisze:odłaczamy najpierw minus, potem plus. Podłączamy w odwrotnej kolejności
a dlaczego - bo nigdzie takiej informacji nie słyszałem
Do rzeczy, ze względów bezpieczeństwa odłączamy najpierw klemę minusową.
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 18:42 przez gburwygibus, łącznie zmieniany 1 raz.
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
[url=http://www.przystawach.pl]Agroturystyka Wolimierz[/url]
[url=http://www.przystawach.pl]Agroturystyka Wolimierz[/url]
pokaż - bo chyba takiego rozwiązania nie było oryginalnierozyk_l pisze:ja nie mam blaszki a plastikowe obejmy.
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 19:11 przez Kulon, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
- enceladus87
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 11:13
- Lokalizacja: Żywiec
Jak dasz fotkę to będzie można coś poradzićKulon pisze:pokaż - bo chyba takiego rozwiązania nie było oryginalnie
PS. Mam w domu już 4 TDI, każdy o innym oznaczeniu ale wszędzie aku z blaszką, może po prostu ASV ma plastikowe obejmy
[ Dodano: 25 Sty 2010 18:26 ]
A może te obejmy zdejmuje się podobnie jak blaszkę, tylko pewnie trzeba uważać żeby czegoś nie złamać. Tutaj sposób z wysuwaniem może być bezpieczniejszy.rozyk_l pisze:mowimy chyba o innym sposobie montowania aku. ja nie mam blaszki a plastikowe obejmy.
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 19:40 przez enceladus87, łącznie zmieniany 5 razy.
w 2000 roku też była blaszka bo takiego miałem - silnik AHFenceladus87 pisze:tylko że najmłodsze z 2004 więc
Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Panowie ale nam się dyskusja rozjechała
po prostu aku odłączasz i luz, do powyższych wypowiedzi dodam jeszcze, że centralny się rozprogramowuje, trzeba auto chyba uruchomić i coś zamieszać z drzwiami czy szybą dokładnie nie pamiętam ale za pierwszym razem po uruchomieniu nie działa automatyczne zamykanie i otwieranie szyb ale to pikuś
p.s. odnośnie blaszki na aku to chyba standart w MKIV - u mnie jest
po prostu aku odłączasz i luz, do powyższych wypowiedzi dodam jeszcze, że centralny się rozprogramowuje, trzeba auto chyba uruchomić i coś zamieszać z drzwiami czy szybą dokładnie nie pamiętam ale za pierwszym razem po uruchomieniu nie działa automatyczne zamykanie i otwieranie szyb ale to pikuś
p.s. odnośnie blaszki na aku to chyba standart w MKIV - u mnie jest
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 19:55 przez Gebi, łącznie zmieniany 1 raz.
- enceladus87
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 11:13
- Lokalizacja: Żywiec
Popieram kolegę, rozprogramowują się szyby tzn nie otwierają się ani nie zamykają po jednym kliknięciu przycisku, tylko kiedy puszczamy przycisk to szyba przestaje się poruszać.
Aby przywrócić pierwotny stan wystarczy trzymając cały czas przycisk zjechać szybą na sam dół a potem ją zamknąć, jeśli automatyka nie wróci to powtórzyć zabieg(jak ktoś to kiedyś napisał na tym forum, trzeba nauczyć szybę tego czego zapomniała ).
Aby przywrócić pierwotny stan wystarczy trzymając cały czas przycisk zjechać szybą na sam dół a potem ją zamknąć, jeśli automatyka nie wróci to powtórzyć zabieg(jak ktoś to kiedyś napisał na tym forum, trzeba nauczyć szybę tego czego zapomniała ).
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 20:13 przez enceladus87, łącznie zmieniany 1 raz.
- xxxPALUCHxxx
- Gadatliwa bestia
- Posty: 967
- Rejestracja: wt wrz 22, 2009 19:24
- Lokalizacja: POLSKA
ja wymienialem akumulator w grudniu..po zalozeniu nowego akumulatora nic sie nie rozprogramowalo..wszytko dziala jak nalezy..byc moze jest tak dlatego ze cała operacje przeprowadzilem w ciagu kilku minut..najwiecej czasu zajelo mi odkrecenie akumulatora..bo dostep do tej sruby ktora go przytrzymuje jest nieciekawy:)Gebi pisze:Panowie ale nam się dyskusja rozjechała
po prostu aku odłączasz i luz, do powyższych wypowiedzi dodam jeszcze, że centralny się rozprogramowuje, trzeba auto chyba uruchomić i coś zamieszać z drzwiami czy szybą dokładnie nie pamiętam ale za pierwszym razem po uruchomieniu nie działa automatyczne zamykanie i otwieranie szyb ale to pikuś
______LET's GOLF______
MIGAJACA KONTROLKA AKUMULATORA / ALTERNATORA -> potrzebuje pomocy :
viewtopic.php?f=140&t=398583
MIGAJACA KONTROLKA AKUMULATORA / ALTERNATORA -> potrzebuje pomocy :
viewtopic.php?f=140&t=398583
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 159 gości