Sprzegło a modyfikacje w 1V

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Sprzegło a modyfikacje w 1V

Post autor: grandi » ndz sty 24, 2010 21:08

Na trasie sytuacja wygląda tak przez całe Niemcy wszystko było ok dopiero w Holandii zrobiło się cieplej na zewnątrz i zaczęło mi się ślizgać sprzęgło na 2 3 , ja wyższych biegach z stałą prędkościowa było wszystko ok . W Polsce wszystko śmiga - skrzynia była robiona w wakacje u Skrzyniarza , na starej lince 2 trochę haczyła , została zakupiona linka z samo regulatorem omijająca IC . II już nie haczy biegi wchodzą elegancko . Sprzęgło wymieniałem w wakacje kupione od 1V wtedy nie wiedziałem jeszcze że będe go modził dalej jest założony IC od SB i pompa od JR . Jakieś sugestie czemu w Holandii sprzęgło zaczęło się ślizgać wysłucham każdej opinni dla pomocnych oczywiście po punkcie


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14302
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz sty 24, 2010 23:54

grandi, mam 2 pytania
Czy po zmianie linki masz luz na pedale sprzęgła,powiedzmy 3-4cm,czyli tzw.skok jałowy sprzęgła?
Czy to sprzęgło od 1V zakładane latem było nowe?

To czy jeździsz w Polsce/Niemczech/Holandii czy nawet w Afryce,nie ma wpływu na to,że sprzęgło zaczęło się ślizgać.Mogło by się ślizgnąć na krótko gdybyś wjechał w jakąś wielką kałużę,ale teraz nie ma kałuż...poza tym wyschłoby i z głowy...
Jedyne co mi przychodzi do głowy to linka lub stare sprzęgło.
Z drugiej strony patrząc,to sprzęgło ślizga się najczęściej na wyższych biegach,bo musi przenieść większy moment obrotowy,a na niższych raczej nie powinno się ślizgać...może ty po prostu gubiłeś trakcję :bajer: ...
Jak się ślizga sprzęgło,to obroty rosną,a prędkościomierz nie wychyla się...czy u Ciebie tak było?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz sty 24, 2010 23:58

Sprzegło nowe LUK a tak mówisz chodziło mi o temperature Holandii było cieplej ,
na myśł mi przyszło jeszcze uszczelniacz silnika , co prawda wymieniałem go wydłubuje się stary i wciska nowy (erling) , może być taka możliwość że puscił i olej poleciał na sprzęgło?


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14302
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn sty 25, 2010 00:12

grandi pisze:na myśł mi przyszło jeszcze uszczelniacz silnika , co prawda wymieniałem go wydłubuje się stary i wciska nowy (erling) , może być taka możliwość że puscił i olej poleciał na sprzęgło?
Można wstępnie wykluczyć,że dotarł do sprzęgła...zazwyczaj ścieka po bloku i misce.
Długo jeździłeś na tamtej lince nim założyłeś tą omijającą IC?Może ona załatwiła sprzęgło jak była naprężona...
Jednak gdy wszystko na razie wróciło do normy,to nie zawracaj sobie głowy :bigok:
W moim sprzęgło zaczęło się ślizgać kilka miechów temu-jak mu mocno dam w d...ę,to się ślizga,a po jakimś czasie wraca do normy i jeździ się spoko.
Nie bój się,nie ma tak,że nagle padnie Ci na środku drogi i do domu nie wrócisz :wink:

[ Dodano: 24 Sty 2010 23:15 ]
No a co z tym luzem na pedale?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pn sty 25, 2010 01:01

Pedał chodzi lekko kieko przed tem miałem linke naprezoną i był twardy bo byla od 1V i wsadziłem ja miedzy IC 2 zgrzytała przy zmianie teraz nie , ale jak sprzeglo by bylo by cos czuc jak bym zjarał sprzęgło. Czy do skrzyni 4S podejdzie mi sprzęgło od SB Koło zamachowe tam jest takie samo? Obstawiam 2 opcje 1. Sprzeglo jest za słabe do mocy?(raczej nie) Zjarało się przez niewłaściwą linkę?

Różnica w porównaniu do tamtej linki jest taka że auto jest czulsze nie trzeba gazować tylko puszczasz sprzęgło i auto juz praktycznie samo jedzie . Chodziło mi o to że w Holandii było cieplej w porwaniu do polski a ponoć jest tak że jak sprzęgło się ślizga ślizga w lato a w zimę nie to jest do...
W Polsce nie było problemów
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 01:07 przez grandi, łącznie zmieniany 2 razy.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn sty 25, 2010 01:04

Michaś_1977 pisze:Nie bój się,nie ma tak,że nagle padnie Ci na środku drogi i do domu nie wrócisz
Płytka która naciska docisk może się rozpaść, może pęknąć docisk, mogą wylecieć sprężyny z tarczy, - wszystko od temperatury przy paleniu sprzęgła.

Ale nie martw się - biegi doskonale zmienia się bez użycia sprzęgła :) tylko przy redukcji musisz robić przegazówki bo zgrzyta.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pn sty 25, 2010 02:35

A jakie elementy potrzebuje by założyć sprzęgło od SB


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn sty 25, 2010 09:51

Większe koło zamachowe, żeby pomieścić tarczę 210mm, tarczę 210mm i docisk.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14302
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn sty 25, 2010 10:41

t0mal pisze:Michaś_1977 napisał/a:
Nie bój się,nie ma tak,że nagle padnie Ci na środku drogi i do domu nie wrócisz


Płytka która naciska docisk może się rozpaść, może pęknąć docisk, mogą wylecieć sprężyny z tarczy, - wszystko od temperatury przy paleniu sprzęgła.
t0mal, ja miałem na myśli lekko przypalone okładziny... :bajer:
Przecież nie ma tak,że jak sprzęgło kilka razy się pośliźnie,to już trzeba panikować i od razu wymieniać-da się jeździć jeszcze :bigok:
grandi, jeśli jednak chcesz wymieniać,to kup sobie kompletne sprzęgło Sachs i koło 210mm na szrocie i będzie jak SB.
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 10:41 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn sty 25, 2010 11:57

Też myślałem, że jak się lekko przypali to nic nie będzie, więc jeździłem spokojnie i po jakimś czasie sprzęgło odżyło - minęły jakeś 2 tygodnie, stałem na światłach wciskam sprzęgło wrzucam jeden - coś cięzko idzie, w końcu wskoczyła ze zgrzytem puszczam pedał i zaczyna lapać już przy samej podłodze - wtedy okazało się, że pękł docisk.

[ Dodano: 25 Sty 2010 11:02 ]
Ale muszę przyznać, że mój Golf jest jakiś pechowy - teraz mam problemy z układem zasilania - już drugi tydzień śmierdzę napędem, jak to zrobie to już widzę że będzie trzeba walczyć z wiciekami - leci olej spod bagnetu i metalowy przewód do turbo jest nieszczelny, ale tak to możnaby marudzić i marudzić :)



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pn sty 25, 2010 12:13

Teraz tak od jakiegoś TDI z golfa III wieniec będzie pasować?

W Łodzi jest problm z czescami do SB

Sądzę że to wszystko bo linka była za sztywna przez ten IC
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 12:16 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn sty 25, 2010 12:16

Nie, w TDI jest inna skrzynia, sprzęgło w klasycznym układzie jest zupełnie inne.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pn sty 25, 2010 12:44

A AAZ nie ma 210 ?

Michaś ty masz seryjne sprzęgło od 1V? Ile wytrzyma JR jeszcze miały a 80 koni to uciągnie takie sprzęgło od 1V?


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn sty 25, 2010 13:06

grandi pisze:80 koni to uciągnie takie sprzęgło od 1V?
Tak, nawet więcej, jak założysz pompę 9mm i dasz dawkę na maksa to przy małym turbo może już się ślizgać.

[ Dodano: 25 Sty 2010 12:09 ]
grandi pisze:AAZ nie ma 210
Ma, ale tylko w golfie, chyba nada się też koło zamachowe od beny 1.8, (numery takie same) tylko nie wiem jak jest ze znakami rozrządu
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 13:10 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości