dziwny problem z odpalaniem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mk3gtp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt maja 12, 2009 22:01
Lokalizacja: wlkp

dziwny problem z odpalaniem

Post autor: mk3gtp » czw sty 21, 2010 18:05

Witam serdecznie!
Mam golfa III 1.9 TDI 90KM
Dziś po kilku dniach "spoczynku" mojego auta, chciałem je odpalić, akumulator na ten czas wziąłem do domu i podładowałem. Dziś gdy wsadziłem go do golfa, nagrzałem świece ze 3 razy i zacząłem kręcić, nie chciałem go targać za długo więc przestałem kręcić i gdy chciałem go zakręcić drugi raz to wszystko mi zgasło - zegar, licznik kilometrów, kontrolki, a wskazówki po jakiś 3-4 sekundach opadły z dziwnym dźwiękiem...
Zdziwiłem się i odłączyłem i znów podłączyłem akumulator i jeszcze raz zacząłem kręcić, ale tym razem golfik nie zakręcił i odrazu po przekręceniu kluczyka do oporu zgasło wszystko w ten sam sposób.... Sprawdziłem bezpiecznik od "engine electronic" ale był ok...
NIe wiem co robić, proszę o pomoc, może ktoś wie co sie stało i co mam zrobić w tej sytuacji???
Dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam



Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » czw sty 21, 2010 18:48

Najprawdopodobniej akumulator padl i wiecej walem nie przezucil, naladuj i sprubuj jeszcze raz:)


,,Kto się pyta jest głupcem przez chwilę, ten który się nie pyta jest głupcem przez całe życie."

brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » czw sty 21, 2010 19:19

podepne sie do tematu.
mam podobny problem, tzn podczas odpalania auta po kilku dniowym postoju podczas krecenia auto jakby tracilo cale napiecie po czym odpala.
krecenie trwa moze 2 sekundy max i auto odpala...
teraz odpala z tym problemem ale obawiam sie ze pewnego mroznego ranka nie odpale go jednak.
da sie jakos sprawdzic stan aku? jak go ladowalem to pokazywalo odrazu ze full jest.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » czw sty 21, 2010 22:13

xxxxxxxxxx,
jak ustawic miernik na pokretle?
no a w warsztacie jak sprawdzaja? tez miernik czy maja jakies lepsze sposoby?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » czw sty 21, 2010 22:58

no a w warsztacie jak sprawdzaja
zazwyczaj miernikiem uniwersalnym..

Tester do akumulatorów to dość droga zabawka i raczej warsztaty ich nie mają...


Obrazek


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » czw sty 21, 2010 23:19

italiano_83,
dzieki wielkie :)


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

mk3gtp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt maja 12, 2009 22:01
Lokalizacja: wlkp

Post autor: mk3gtp » pt sty 22, 2010 00:05

Rozmawiałem z kumplem i mówił mi, że akumulator już umarł i nic si enie da z nim zrobić bo jakaś zwara poszła czy coś...
mam drugi akumulator, ale długo stał, podłączyłem i "prawie" zakręcił bo nie miał prądu chyba, ale zegary nie zgasły wiec chyba to będzie wina akumulatora. Właśnie ładuję ten drugi akumulator i zobaczę co będzie jutro, mam nadzieję, że zakręci :)
Dziękuję za pomoc :) pozdrawiam

PS. a w warsztatach sprawdzają jakimś "miernikiem gęstości elektrolitu" i innymi specjalistycznymi przyrządami do pomiaru naładowania aku.



CD

Aku w miarę działa po naładowaniu. czyli sprawa rozwiązana. Aku było powodem.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt sty 22, 2010 18:51 przez mk3gtp, łącznie zmieniany 1 raz.



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » ndz sty 24, 2010 16:37

xxxxxxxxxx,
na cieplym do 10,5 V
a na zimnym po nocy to sprawdze dzisiaj i dam znac

[ Dodano: 24 Sty 2010 23:37 ]
po 20 h postoju pod chmurka, w nocy było -20 C.
podczas próby pierwszego odpalenia jak zwykle stracił moc sekundę po kręceniu, napięcie spadło do ok 5 V.
pierwszy raz kręciłem ok 5 sekund, potem jeszcze raz grzanie świec i odpalił bez problemu, wtedy napięcie na poziome 9 V.
i teraz nie wiem czy winny aku czy rozrusznik, bo czasem jak zapalam to po odpaleniu "zawarczy", jakby cos go chwyciło na parę sekund.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 190 gości