1Z dziwna sprawa ze sprzęgłem.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

samsonb4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob sty 16, 2010 20:21
Lokalizacja: Łazy
Kontakt:

1Z dziwna sprawa ze sprzęgłem.

Post autor: samsonb4 » sob sty 23, 2010 21:04

Witam, kupiłem niedawno 1Z w kombi. Zauważyłem że sprzęgło zaczyna "uślizgiwać" ale tylko na 3,4,5 biegu od 1900-2500 obr/min. Nie dużo myśląc kupiłem komplet sprzęgła sachsa. Dziś wyjąłem skrzynię i okazało się że sprzęgło valeo prawie nowe ( docisk delikatnie przyjarany ) nr. tego sprzęgła: 684864(tarcza) i 684846(docisk). Tu pojawia się moje pytanie, czy to sprzęgło nie jest czasem od słabszego samochodu i nie daje rady przenieść momentu obrotowego? Sprzęgło jest suche i nie ma na nim śladu oleju, natomiast skrzynia jest cała ulana olejem wewnątrz ( nawet rozrusznik cały pływa). Tarcza valeo ma dwie duże sprężyny i dwie małe natomiast sachsa ma 4 duże. Czy to ma jakiś wpływ? Mam jeszcze jedno podejrzenie. Jak kupiłem auto migała kontrolka płynu hamulcowego. Było go ledwo co na dnie zbiorniczka. Jeśli wysprzęglik by się zapowietrzył, mógłby powodować "uślizgiwanie" się sprzęgła??. Pedał sprzęgła był ok, brało parę cm od podłogi. Sam już nie wiem co zrobić, doradźcie mi coś:)



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Re: 1Z dziwna sprawa ze sprzęgłem.

Post autor: oldstaszek » sob sty 23, 2010 21:26

samsonb4 pisze:Witam, kupiłem niedawno 1Z w kombi. Zauważyłem że sprzęgło zaczyna "uślizgiwać" ale tylko na 3,4,5 biegu od 1900-2500 obr/min. Nie dużo myśląc kupiłem komplet sprzęgła sachsa. Dziś wyjąłem skrzynię i okazało się że sprzęgło valeo prawie nowe ( docisk delikatnie przyjarany ) nr. tego sprzęgła: 684864(tarcza) i 684846(docisk). Tu pojawia się moje pytanie, czy to sprzęgło nie jest czasem od słabszego samochodu i nie daje rady przenieść momentu obrotowego? Sprzęgło jest suche i nie ma na nim śladu oleju, natomiast skrzynia jest cała ulana olejem wewnątrz ( nawet rozrusznik cały pływa). Tarcza valeo ma dwie duże sprężyny i dwie małe natomiast sachsa ma 4 duże. Czy to ma jakiś wpływ? Mam jeszcze jedno podejrzenie. Jak kupiłem auto migała kontrolka płynu hamulcowego. Było go ledwo co na dnie zbiorniczka. Jeśli wysprzęglik by się zapowietrzył, mógłby powodować "uślizgiwanie" się sprzęgła??. Pedał sprzęgła był ok, brało parę cm od podłogi. Sam już nie wiem co zrobić, doradźcie mi coś:)
Możliwe że docisk nie odchodził do końca i pracowało na "półwysprzęglonym" - trzeba by było sprawdzić odległości - czy sprzęgło ma na tyle miejsca do pełnego odejścia - może się opierać z braku miejsca.Tego nie stwierdzisz po wysprzęgliku i po pozycji pedału.
Sprężyny o których piszesz dotyczą zapewne tarczy - są to sprężyny tłumika drgań skrętnych i jako takie nie wpływają na poślizg(chyba że docisk opiera się o nie zamiast docisnąć na okładzinach).


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » sob sty 23, 2010 22:10

skoro kupiłeś załóż nowe sprzęgło i zobacz co się będzie działo sprawdź czy nie ma wycieków ze skrzyni i silnika czasem tarcza wygląda jak nowa a docisk jest walnięty choć tego nie widać na pierwszy rzut oka


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

samsonb4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob sty 16, 2010 20:21
Lokalizacja: Łazy
Kontakt:

Post autor: samsonb4 » ndz sty 24, 2010 10:32

a powiedz mi czy jestem w stanie jakoś to sprawdzić czy to sprzęgło ma odpowiednio dużo miejsca?



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » ndz sty 24, 2010 10:34

mało prawdopodobne aby docisk opierał się o sprężyny chyba że tarczę ktoś założy odwrotnie :), pakuj nowe sprzęgło i będzie git


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

michszym11970
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Post autor: michszym11970 » ndz sty 24, 2010 11:11

samsonb4 pisze:natomiast skrzynia jest cała ulana olejem wewnątrz ( nawet rozrusznik cały pływa)
nie zapomnij o wymianie uszczelniacza na wałku sprzęgłowym w skrzyni biegów (ok.35zł)

a co do ślizgania się sprzęgła, to ja bym stawiał na ten cieknący olej ze skrzyni, pisałeś, że nawet rozrusznik pływa, więc nie wierze, że ani kropla nie dostała się do tarczy sprzęgłowej, sprzęgło może wydawać się suche, bo obroty natychmiast rozchlapią olej po obudowie skrzyni,ale tarcza może być już nasączona i to wystarczy, warto jeszcze sprawdzić, czy nie cieknie z uszczelniacza na wale korbowym, a najlepiej wymienić obydwa uszczelniacze i sprzęgło, wtedy będziesz miał spokój


jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości