Prblem z akumulatorem- prosze o porade.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

yarko25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr sty 06, 2010 21:14
Lokalizacja: Olsztyn

Prblem z akumulatorem- prosze o porade.

Post autor: yarko25 » sob sty 23, 2010 23:00

Witam.
Mam golfa 3 kombi 1.9TDI z 1995 roku.Rozładował mi się akumulator firmy Centra Plus 12V 80ah 600A, jakim prądem z prostownika ładować ten akumulator ? Nie jezdzilem swoim golfem juz 3 dni, czy ropa mogła zamarznac ? Kolega mi mówił aby polać ciepłą wodą pompe paliwa, czy to pomoze w razie problemow ? Prosze o pomoc. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » sob sty 23, 2010 23:19

yarko25, co do aku najlepiej ładować niskim prądem ale przez dłuższy czas. Z tego co piszesz akumulator jest dużej jak nawet na diesla pojemności także conajmniej 12h ładowania ciebie czeka. Nie więcej jak 10% pojemności czyli 7-8 A.
Co do ropy, rzeczywiście może zamarznąć jak autko stoi na dworze i nie ma zalanej odpowiedniej ropy - tzw zimowej, choć i ona potrafi zamarzać (wytrąca parafine, która blokuje filtr)

Naladuj aku i sprawdź co z odpalaniem.

P.S aku i tak będzie pewno do wymiany, bo sam z siebie pojemności nie stracił.
Ostatnio zmieniony sob sty 23, 2010 23:21 przez maryjan, łącznie zmieniany 1 raz.


Dziki

Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » sob sty 23, 2010 23:19

prąd ładowania powinien wynosić 10% pojemnosci czyli 8A w twoim przypadku, a ropa nie powinna zamarznąc o ile jest odpowiednio przygotowana na zamarzanie
nie polecam polewania silnika ciepłą woda ponieważ woda może sie dostać tam gdzie nie trzeba i zamarznie, lepiej polać filtr paliwa przed uruchomeniem dla rozrzedzenia ropy


Obrazek

yarko25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr sty 06, 2010 21:14
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: yarko25 » ndz sty 24, 2010 00:14

Dzięki za pomoc.. prostownik ma max 6A prąd ładowania, więc takim ładuje i z 14 godzin bede go ładował. Gdzie moge znaleść ten filtr paliwa ( nie jestem mechanikiem, moze jakies foto poglądowe)
Ostatnio zmieniony ndz sty 24, 2010 00:18 przez yarko25, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Bbrutus (Burex)
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 239
Rejestracja: pt mar 06, 2009 14:48
Lokalizacja: DolnyŚląsk/WLKP
Kontakt:

Post autor: Bbrutus (Burex) » ndz sty 24, 2010 01:19

jeson pisze:a ropa nie powinna zamarznąc o ile jest odpowiednio przygotowana na zamarzanie
Fajna mądrość, a zwłaszcza ze jest prawie na dzień dzisiejszy 24 na minusie.
Nie bo po co ropa nigdy nie zamarza.........


>>>>Wolę pchać swojego Volkswagena niż jeździć Oplem<<<<

Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » ndz sty 24, 2010 12:04

Bbrutus (Burex), u mnie rano -27, golf II 1.6 TD, dwa grzania świec jedno odpalenie i jazda do kościółka... Nic do ropy nie dodawane.
Aku sprawne +świecie grzejące jak sie patrzy + ropa z dobrej stacji = no problemo.

problem jest jak autko stoi kilka dni na mrozie, wtedy można powalczyć...

P.S filtr znajduje się z lewej strony komory silnika - ta puszka z wężykami po drugiej stronie aku.
Ostatnio zmieniony ndz sty 24, 2010 12:07 przez maryjan, łącznie zmieniany 1 raz.


Dziki

Awatar użytkownika
Piter26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw cze 18, 2009 19:42
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: Piter26 » ndz sty 24, 2010 13:14

Hej!!! ja tez dzisiaj rano nie moglem odpalic mojego mk3 1.6 benz. akumulator nowy od lipca i obrucil trzy razy ledwo co, kontrolki zgasly i pojechane ...a bylo minus 25stopni w nocy.co to moze byc???pomozcie

[ Dodano: 24 Sty 2010 12:17 ]
A jeszcze jedno pytanko!!!!jak mozna sprawdzic z ktorego roku jest akumulator ja mam CENTRA FUTURA...wie ktos???



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz sty 24, 2010 13:37

Piter26 pisze:Hej!!! ja tez dzisiaj rano nie moglem odpalic mojego mk3 1.6 benz. akumulator nowy od lipca i obrucil trzy razy ledwo co, kontrolki zgasly i pojechane ...a bylo minus 25stopni w nocy.co to moze byc???pomozcie
Pewnie był niedoładowany przy -25 C akumulator traci dużo z pojemności - fizyka
Pozostaje wyjęcie akumulatora - ewentualne uzupełnienie elektrolitu wodą destylowaną i naładowanie go prostownikiem zgodnie ze sztuką.
Potem można sprawdzić napięcie co godzinę jak trzyma... zainstalować w aucie i sprawdzić prąd ładowania oraz czy nic go nie rozładowuje na postoju
Piter26 pisze:A jeszcze jedno pytanko!!!!jak mozna sprawdzic z ktorego roku jest akumulator ja mam CENTRA FUTURA...wie ktos???
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic601856.html


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Piter26
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw cze 18, 2009 19:42
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: Piter26 » ndz sty 24, 2010 13:45

dzieki kolego z odpisanie ale ja mam akumulator jeszcze na gwaranji i ten bezobslugowy wiec nie cce go otwierac aby gwarancji nie stracic ale chyba go zawioze na gwaranje i po problemie tylko niewiem czy mi przyjma!!!



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz sty 24, 2010 14:04

Piter26 pisze:dzieki kolego z odpisanie ale ja mam akumulator jeszcze na gwaranji i ten bezobslugowy wiec nie cce go otwierac aby gwarancji nie stracic ale chyba go zawioze na gwaranje i po problemie tylko niewiem czy mi przyjma!!!
Jeśli akumulator jest bezobsługowy i na gwarancji to oczywiście nic nie ruszaj, bo stracisz gwarancje..

Ewentualnie możesz go naładować, tego gwarancja nie za brania a nawet zaleca w konkretnych przypadkach..
Oddać zawsze możesz od tego jest gwarancja, powinni sprawdzić sprawność akumulatora testerem i potwierdzić to wydrukiem..


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości