czy cos rozładowuje akumulator ??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 216
- Rejestracja: pt lut 06, 2009 22:46
- Lokalizacja: podkarpacie
czy cos rozładowuje akumulator ??
witam|!!!
tydzien temu kupiłem nowy akumulator .... autko wydaje sie ze pali ok. mialem przeglad autka w aso i powiedzieli ze mam akum. słaby ...pojechalem do firmy gdzie kupilem goscie powiedzieli ze to nie mozliwe ...wiec powiedizalem zeby sami sprawdzili .... i okazalo sie ze faktycznie aku. jest słaby . sprawdzili ladowanie jest super... powiedzieli ze cos w aucie rozladowywuje akumulator...
czy to mozliwe ????? co moze rozladowywac???
ps. ładuje go teraz zobaczym co bedzie dalej
tydzien temu kupiłem nowy akumulator .... autko wydaje sie ze pali ok. mialem przeglad autka w aso i powiedzieli ze mam akum. słaby ...pojechalem do firmy gdzie kupilem goscie powiedzieli ze to nie mozliwe ...wiec powiedizalem zeby sami sprawdzili .... i okazalo sie ze faktycznie aku. jest słaby . sprawdzili ladowanie jest super... powiedzieli ze cos w aucie rozladowywuje akumulator...
czy to mozliwe ????? co moze rozladowywac???
ps. ładuje go teraz zobaczym co bedzie dalej
-
- Ma gadane
- Posty: 216
- Rejestracja: pt lut 06, 2009 22:46
- Lokalizacja: podkarpacie
zmienilem radio jakies 3mc temu ..na oryginalne MCD NAVI ...NIC POZA TYM NIE RUSZALEMkiss pisze:masz cos dokładane? cos zmieniales? itp?MARTINEZ1027 pisze:co moze rozladowywac???
ALE POWIEM TAK AUTKO STALO TYDZIEN NIE UZYWANE BO MAM SLUZBOWE,,WIEC ALARM ORYGINALY JEST AKTYWNY CALY CZAS... MOZE TO TO ???
Alarm raczej nie - chyba ,że po drodze gdzieś zwarcie robi.MARTINEZ1027 pisze:zmienilem radio jakies 3mc temu ..na oryginalne MCD NAVI ...NIC POZA TYM NIE RUSZALEMkiss pisze:masz cos dokładane? cos zmieniales? itp?MARTINEZ1027 pisze:co moze rozladowywac???
ALE POWIEM TAK AUTKO STALO TYDZIEN NIE UZYWANE BO MAM SLUZBOWE,,WIEC ALARM ORYGINALY JEST AKTYWNY CALY CZAS... MOZE TO TO ???
Sprawdź przewody masowe - czy nie są zaśniedziałe - zwłaszcza ten główny idący od aku.
Następnie - miernik w rękę - włącz pomiar natężenia prądu czyli A Ampery -- przyłóż jedna końcówkę miernika do wolnego zacisku baterii a drugą do zdjętej klemy.. i napisz ile masz.
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Miernik w łapki sprawdź pobór prądu na wyłączonym zapłonie, a jeśli jest za duży, to skrzynka bezpieczników, i po kolei wyciągasz bezpieczniki i sprawdzasz jak miernik na to reaguje, jeśli po wyciągnięciu któregoś wartość spadnie, to będziesz wiedział w którym obwodzie szukać usterki..
[ Dodano: 01 Sty 2010 13:01 ]
A odnośnie tego nowego akumulatora, to naładuj go i zostaw na dzień nie podłączając do auta, sprawdź napięcie na zaciskach po na ładowaniu i na drugi dzień... Nawet nowy akumulator może okazać się wadliwy... A to, że sprzedawca powiedział, że coś akumulator rozładowuje, to norma- jakoś bronić się musi... choć to nie on a "dostawca" powinien dokonać pomiarów, skoro akumulator jest na gwarancji..
[ Dodano: 01 Sty 2010 13:01 ]
A odnośnie tego nowego akumulatora, to naładuj go i zostaw na dzień nie podłączając do auta, sprawdź napięcie na zaciskach po na ładowaniu i na drugi dzień... Nawet nowy akumulator może okazać się wadliwy... A to, że sprzedawca powiedział, że coś akumulator rozładowuje, to norma- jakoś bronić się musi... choć to nie on a "dostawca" powinien dokonać pomiarów, skoro akumulator jest na gwarancji..
podlacze sie pod problem mi tez cos prad wyjada elektryk sprawdzil ze to radyjko 1,5 A zjadalo na maksa zrobilem wylacznik za aku bo radyjko podlaczylem prosto od aku , ale 24h postoi auto i ciezko juz kreci i jeszcze mam pytanko ile miernik powinien wskazywac napiecia na aku jak przekrece kluczyk do pozycji swiecacych sie wskaznikow u mnie pokazuje 11V a jak dluzej postoi lub sa dobre przymrozki to jeszcze mniej czy to normalne ??
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Sprawdź miernikiem napięcie akumulatora na wyłączonym zapłonie ~12.60-12.80 V
Sprawdź ładowanie na uruchomionym silniku i z włączonymi światłami mijania ~ 14.20 V 14.50 V
Sprawdź ładowanie na uruchomionym silniku i z włączonymi światłami mijania ~ 14.20 V 14.50 V
Jeśli 11V i mniej to jest głęboko rozładowany w takim przypadku na mrozie bardzo szybko się zasiarcza i zmniejsza się jego pojemność..lesny1982 pisze:u mnie pokazuje 11V a jak dluzej postoi lub sa dobre przymrozki to jeszcze mniej czy to normalne ??
na wylaczonym silniku jest 12,50-12,60 V na wlaczonym jest 14,45 V plus swiatla muzaitaliano_83 pisze:Sprawdź miernikiem napięcie akumulatora na wyłączonym zapłonie ~12.60-12.80 V
Sprawdź ładowanie na uruchomionym silniku i z włączonymi światłami mijania ~ 14.20 V 14.50 VJeśli 11V i mniej to jest głęboko rozładowany w takim przypadku na mrozie bardzo szybko się zasiarcza i zmniejsza się jego pojemność..lesny1982 pisze:u mnie pokazuje 11V a jak dluzej postoi lub sa dobre przymrozki to jeszcze mniej czy to normalne ??
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
12.32 V a po włączeniu zapłonu 11.30V
Po niżej 12.50 V już trzeba doładować..
12.40 to akumulator naładowany w ~ 70% ...
ładowanie b.dobre
A to, że po jeździe akumulator ma 13.20V to normalne - alternator ładuje, ale to napięcie szybko spadnie..
Jeśli masz dostęp do prostownika to go spróbuj naładować- może się uda...
Jeśli się zasiarczył to już tylko wymiana zostaje...
Możesz tez odpiąć klemę ujemną i sprawdzić pobór prądu na wyłączonym zapłonie czy go cos nie rozładowuje ..
Mała instrukcja w razie czego " wtyczka czerwona w gniazdo COM, czarna w gniazdo 10A. Nastawiasz pokrętłem na pozycję 10A." dotykasz jedną elektrodą klemy druga zacisku ujemnego akumulatora
Po niżej 12.50 V już trzeba doładować..
12.40 to akumulator naładowany w ~ 70% ...
ładowanie b.dobre
A to, że po jeździe akumulator ma 13.20V to normalne - alternator ładuje, ale to napięcie szybko spadnie..
Jeśli masz dostęp do prostownika to go spróbuj naładować- może się uda...
Jeśli się zasiarczył to już tylko wymiana zostaje...
Możesz tez odpiąć klemę ujemną i sprawdzić pobór prądu na wyłączonym zapłonie czy go cos nie rozładowuje ..
Mała instrukcja w razie czego " wtyczka czerwona w gniazdo COM, czarna w gniazdo 10A. Nastawiasz pokrętłem na pozycję 10A." dotykasz jedną elektrodą klemy druga zacisku ujemnego akumulatora
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 256 gości