nierówne obroty golf 3 2.0 gaz

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pt sty 22, 2010 17:39

oczywiscie masz dużą racje na pewno jak pokazuje to i tak trzeba go wymienić a ja napisałem przykład z jakim sie spotkałem i motor chodził normalnie nawet po odpięciu wtyku z aparatu a i w każdym silniku może inaczej oddziaływać


Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt sty 22, 2010 17:41

błąd sondy raczej nie wskazuje na jej usterkę tylko na to że wartosc przez nią odczyywana jest poza zakresem. Moze mieszanka za bogata? A to bardzo mozliwe ze jest nastepstwem usterki halla. Jak auto przygasa to trudno ze wspolczynnika lambda był utrzymywany w zadanej wartosci. Stad bład wartosci na lambdzie. Sądzę ze jak kolega sie upora z przygasaniem samochodu i skasuje bledy to blad lambdy sie juz nie pojawi.
Ostatnio zmieniony pt sty 22, 2010 17:42 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pt sty 22, 2010 17:43

czujnik g40 to jest tzw czujnik wałka krzywkowego co w silniku ady/agg daje ten w aparacie zapłonowym


Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt sty 22, 2010 17:46

wydaje mi się że jesteś w błędzie.
Schematy do ADY którymi dystponuję , a konkretnie pinout sterownika do tego silnika pokazuje że występują tu zarówno czujnik położenia wałka krzywkowego czyli wałka rozrządu jak i czujnik położenia wału (w przypadku volkswagenów umieszczony a aparacie ale defacto mierzący obroty silnika wiec mozna potocznie mowic ze to czujnik obrotów wału)



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pt sty 22, 2010 17:54

dokładnie tam sa dwa czujniki halla jeden w bloku koło filtra oleju który zbiera impulsy z wału korbowego , a drugi jest w aparacie zapłonowym i nazywa sie G40 i o nim jest własnie mowa w tym temacie


Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt sty 22, 2010 17:54

kurcze nie wiem czy w błąd nie wprowadzam ale nie mam w tej chwili możliwości sprawdzenia który czujnik jest odpowiedzialny za ten kod usterki co podał kolega.
Tak czy siak niezależnie gdzie on się znajduje to może być przyczyną obydwu błędów pokazywanych na vagu i to jest najważniejsza informacja dla autora wątku :)



pawel_v
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pt sty 18, 2008 20:44
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: pawel_v » pt sty 22, 2010 22:13

Witam. wszystkich dzisiaj udało mi się sprawdzic oznaczenie silnika i jest to ADY.



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pt sty 22, 2010 22:31

pawel_v pisze:Witam. wszystkich dzisiaj udało mi się sprawdzic oznaczenie silnika i jest to ADY.
tak jak myślałem sprawdz ten hall miernikiem i jak wyjdzie że jest uszkodzony to go wymień


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 297 gości