wymiana silnika z rp na abs

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt sty 22, 2010 18:42

Np po skrzynce bezpieczników ale i po mnóstwie innych rzeczy. (Skrzynkę masz jak w mk3?)
A powiedz czy masz waskie zderzaki czy szerokie?



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pt sty 22, 2010 18:46

panowie w silniku RP raczej była tylko nowa wiązka


Obrazek

Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1479
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » pt sty 22, 2010 18:48

sas_gti pisze:A powiedz czy masz waskie zderzaki czy szerokie?
To akurat nie ma nic do tego. Najłatwiej poznać po skrzynce bezpieczników. Jak chcesz to mogę ci fotkę strzelić bo ja mam już "po lifcie" elektrycznym. Przeróbka elektryki byla coś koło sierpnia 89r. Ja mam samochód z 89r pierwsza rejestracja w listopadzie i mam nowy tym elektryki, a szerokich zderzaków nie mam. Szerokie od 90r


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt sty 22, 2010 18:53

z tymi zderzakami masz rację...moj błąd...(sam robiłem swap gdzie dawcą był RP z nową skrzynką i wąskimi zdesiami ale o tym zapomniałem :p )
Ostatnio zmieniony pt sty 22, 2010 18:57 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



piotrazi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn gru 28, 2009 21:27
Lokalizacja: wawa

Post autor: piotrazi » pt sty 22, 2010 18:54

jest to wersja specjal ale ma wąskie zderzaki ale nie wiem czy były zmieniane czy nie golf jest troszkę zmieniony pod względem wizualnym jak go kupywałem to chłopak mówił że na wąskich ładniej wygląda a więc nie wiem czy je wymieniał a co do skrzynki to nie wiem



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt sty 22, 2010 18:56

jeson pisze:panowie w silniku RP raczej była tylko nowa wiązka
a skąd! Rp robią od 86 r w zmiana elektryki była jak kolega przytoczył.



piotrazi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn gru 28, 2009 21:27
Lokalizacja: wawa

Post autor: piotrazi » pt sty 22, 2010 18:58

usunę go bo naprawdę śmiesznie wyszło
Ostatnio zmieniony pt sty 22, 2010 19:07 przez piotrazi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt sty 22, 2010 19:04

hehe okej :) ale nikt nie pytał skąd go masz. To że jest z Radomia nie ma też znaczenia jeśli chodzi o elektrykę ale przynajmniej śmiesznie wyszło :)



Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Post autor: RasPL » pt sty 22, 2010 19:06

nie trzeba całego silnika bo są praktycznie takie same, różnica to aparat zapłonowy (w abs nie ma wejscia do sterowania podciśnieniem) i cewka zapłonowa inna, reszta rzeczy pasuje i tylko wyjmujesz stara instalacje a zakładasz nową, chyba że ten abs jeździł w aucie z immobilaiserem to trzeba go przekładać lub wyłączyć tą funkcję w kompie

cały zabieg daje tylko tyle że max moment jest dostepny od trochę niższych obrotów no i można podpiąć VAG-COM zamiast kodów błyskowych :helm:

oczywiście twoje auto musi być od 89 roku w górę, bo jak nie jest to założenie tego silnika wymaga albo wymiany całej instalacji auta na nową ma to swoje plusy ale i kosztuje, lub trzeba porzeźbić trochę ale też się da :bigok:


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt sty 22, 2010 19:13

hmmm a tłoki ?? ABS ma inne tłoki czego skutkiem jest wyższy stopień sprężanie (w abs-10, w Rp-9), podobnie wałek rozrządu.

[ Dodano: Pią Sty 22, 2010 18:15 ]
RasPL pisze:cały zabieg daje tylko tyle że max moment jest dostepny od trochę niższych obrotów
jak zostawi tłoki i wałek z RP to max. moment wcale nie będzie niżej.
Ostatnio zmieniony pt sty 22, 2010 19:16 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



piotrazi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn gru 28, 2009 21:27
Lokalizacja: wawa

Post autor: piotrazi » pt sty 22, 2010 19:21

nie wymieniał bym samego bloku jeżeli wymiana to już całego silnika albo na abs albo na 2e juz sam nie wiem co robić a wymienić muszę



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt sty 22, 2010 19:25

ustalmy najpierw jaką masz skrzynkę bezpieczników. Może zrób foto i nam pokaż?



piotrazi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn gru 28, 2009 21:27
Lokalizacja: wawa

Post autor: piotrazi » pt sty 22, 2010 19:26

zrobię jutro. jeździsz na te zloty na głębocką?



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt sty 22, 2010 19:35

nie, pierwsze słyszę :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 487 gości