niedziałające ogrzewanie i cięzko wchodzące biegi
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
niedziałające ogrzewanie i cięzko wchodzące biegi
Witam,
nie chciałem zakładać dwóch osobnych tematów, więc zapytam tu o dwie usterki które dręczą gofera. Mianowicie:
1. Cięzko wchodzą biegi (wszystkie) i to niezależnie czy od razu po odpaleniu czy po przejechaniu 50 km. Wiadomo po odpaleniu jest cięzej je wbić, natomiast po przejechaniu 100 km nie wchodzą lekko, tylko trzeba uzyc do tego pewnej siły.
2. Ogrzewanie, działa bardzo dobrze gsy jeżdże w mieście, wskazówka temperatury cieczy chłodzącej zatrzymuje się "po środku", natomiast gdy wyjadę w trzasę, to wskazówka ta spada do pierwszej kreski i tak się utzrymuje przez cały czas. Może mieć to jakiś wpływ na działanie skrzyni biegów?
Nie wiem przy jakich okolicznościach stały się te dwie w/w usterki, ponieważ w takim stanie kupiłem samochód. Jedyne co mogę napisać to Mk3 gti, silnik 2.0 ADY, 260 000 przejechane, rok 1995, instalacja gazowa.
nie chciałem zakładać dwóch osobnych tematów, więc zapytam tu o dwie usterki które dręczą gofera. Mianowicie:
1. Cięzko wchodzą biegi (wszystkie) i to niezależnie czy od razu po odpaleniu czy po przejechaniu 50 km. Wiadomo po odpaleniu jest cięzej je wbić, natomiast po przejechaniu 100 km nie wchodzą lekko, tylko trzeba uzyc do tego pewnej siły.
2. Ogrzewanie, działa bardzo dobrze gsy jeżdże w mieście, wskazówka temperatury cieczy chłodzącej zatrzymuje się "po środku", natomiast gdy wyjadę w trzasę, to wskazówka ta spada do pierwszej kreski i tak się utzrymuje przez cały czas. Może mieć to jakiś wpływ na działanie skrzyni biegów?
Nie wiem przy jakich okolicznościach stały się te dwie w/w usterki, ponieważ w takim stanie kupiłem samochód. Jedyne co mogę napisać to Mk3 gti, silnik 2.0 ADY, 260 000 przejechane, rok 1995, instalacja gazowa.
przesmaruj cały mechanizm wybierania biegów wraz z wodzikiem wchodzącym do skrzyni biegów1. Cięzko wchodzą biegi (wszystkie) i to niezależnie czy od razu po odpaleniu czy po przejechaniu 50 km. Wiadomo po odpaleniu jest cięzej je wbić, natomiast po przejechaniu 100 km nie wchodzą lekko, tylko trzeba uzyc do tego pewnej siły.
awaryjnie użyj WD-40 zobaczysz efekt
[ Dodano: Pią Sty 22, 2010 09:52 ]
termostat felernypestekk pisze:Może mieć to jakiś wpływ na działanie skrzyni biegów?
kwalifikuje się do wymiany
nie ma wpływu na pracę skrzyni
Jako że nie jestem super oblatany w sparawach napraw aut, pytanie czy poradze sobie z tym przesmarowaniem mechanizmu wybierania, czy lepeij zlecić to mechanikowi? Pytam bo noe chce na darmo wyrzucać pieniędzy w błoto, jeśli okazało by się to dość łatwą czynnością. Na wymianę termostatu jestem umówiony już z mechaniorem, więc poinformuję czy pomogło:)
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
pestekk, tylko przypadkiem nie kupuj termostatu w zwykłym sklepie za 15zł tylko kup oryginał w ASO za ok.80zł. Na forum bardzo często są posty typu "wymieniłem ale dalej to samo" - często się zdarza że tanie zamiennik wychodzą już zepsute prosto z fabryki
Ostatnio zmieniony pt sty 22, 2010 14:37 przez Lukasz_mk2, łącznie zmieniany 1 raz.
Trochę dużo jak za termostat - poroponuje Ci kupić termostat firmy Wahler (Made in Germany)- koszt około 30zł, ostatnio wymieniałem u siebie bo też mi się silnik niedogrzewał na trasie. Teraz jest idealnie, trasa czy miasto - temperatura silnika utrzymuje się na stałym poziomie (wskazówka w pionie).Lukasz_mk2 pisze:pestekk, kup oryginał w ASO za ok.80zł.
Co do biegów to przesmaruj WD-40 wszystkie wodziki co wyłażą z auta i idą do skrzyni ( jak patrzysz na silnik to bardziej z z tyłu, między blokiem, a akumulatorem - w sumie bardziej za nim ).
Co do termostatu to Wahler czy Vernet jest u mnie tak samo. Miasto i korki, bardzo częste światła ( na alejach ) mam 85-90st.C , a jak wyskoczę na dłuższą prostą ( nie musi być trasa ) to spada do 70-75st.C . Załuję trochę zakupu bo te 2 termostaty po 30zł i prawie miał bym już termostat w ASO ( tyle że u mnie krzyknęli mi za niego 137zł ).
Co do termostatu to Wahler czy Vernet jest u mnie tak samo. Miasto i korki, bardzo częste światła ( na alejach ) mam 85-90st.C , a jak wyskoczę na dłuższą prostą ( nie musi być trasa ) to spada do 70-75st.C . Załuję trochę zakupu bo te 2 termostaty po 30zł i prawie miał bym już termostat w ASO ( tyle że u mnie krzyknęli mi za niego 137zł ).
wiec termostat wymieniony, jakis zamiennik za 30 pln, plus wymiana tyle samo. Jak na razie działa dobrze, ale czy tak jest rzeczywiście to sie okaze jutro (tarasa 200km). No i sprawdzę te wodziki jak radzicie. Dzięki za porady. Mam jeszcze problem z bijącą kierownicą, ale to nowy temat trza założyć. Repy pojszły:)
witam raz jeszcze zawrócę głowę. Chodzi mi o te wodziki co w temacie, postanowiłem się za nie dzisiaj wziąć. Jakiego smaru użyć do ich przesamarowania. Piszecie że awaryjnie moze to być WD-40, a jeśli chodzi o jakiś stały konkretny smar, coby się za szybko nie zużył?? I jeśli możecie to dajcie jakieś zdjęcie poglądowe tych wodzików lub zdjęcie spod maski na silnik i wodzik.
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 11:08 przez pestekk, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 317 gości