Mitsubishi Carisma problem z abs`em

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt sty 22, 2010 14:13

nie znam budowy tego gniazda, ale brak wsuwki nie powinien chyba uniemożliwić dociśnięcie wtyczki do końca. Chodzi mi tylko o to żebyś to wyjaśnił czy wsztsko w niej łaczy bo bez pewnosci niema co dalej rozmyslać. A po przywróceniu pewnego połączenia chyba jeszcze raz na komputer, bo przecież piszesz ze komunikacja była to powinna być nadal.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

banzai54
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 22:31
Lokalizacja: Chełm

Post autor: banzai54 » pt sty 22, 2010 14:38

Już znalazłem przyczynę tego, że nie chciało złącze wejść. Z jednej strony był ułamany kawałek plastiku, który przeszkadzał, a nie był zbytnio widoczny. Abs zaczął działać, jednak wyłącza się po kilku kilometrach, ponowne uruchomienie silnika pomaga na kolejne kilka kilometrów... Odczytałem kody i są 3 błędy:
21- lewy czujnik
22- prawy czujnik
15- nieprawidłowa liczba zębów na którymś pierścionku
Nie wiem czy te błędy nie są starymi błędami, bo czujniki pokazują wartości poprawne ~1,5kOhm, wiecie może jak skasować te błędy bez komputera?
Wyczytałem w jednym programie, że odłączenie akumulatora nie kasuję błędów w ecu ABSu, ale można skasować poprzez 10-krotne naciśnięcie hamulca, to jednak nie pomaga.


Był 1.6D Golf mk2 USA, był 1,8RP Passat b3, jest Carisma 1,6 16V :)
[url=http://img5.imageshack.us/i/vwgolfcari.jpg/][img]http://img5.imageshack.us/img5/4530/vwgolfcari.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » pt sty 22, 2010 15:15

oporność czujników to nie wszystko bardzo ważne są też pierścienie przy kołach "zęby" masz ewidentnie błąd związany z tym musisz dokładnie je posprawdzać powiem ci jak ta sytuacja dzieje się po kilku kilometrach to może nie być nic widać na oko niestety, ja kiedyś walczyłem z takim tematem w evo lancer dorabiane były pierścienie niby zrobione jak oryginał na frezarce i abs przy prędkości ~ 200 przestawał działać dokładnie to co u ciebie
Ostatnio zmieniony pt sty 22, 2010 15:18 przez GMS, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt sty 22, 2010 15:18

banzai54, zakładałes zębatkę - zmierz czy nie jest za daleko od czujnika, maks 1 mm.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

banzai54
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 22:31
Lokalizacja: Chełm

Post autor: banzai54 » pt sty 22, 2010 15:37

Okej, dzisiaj sprawdzę odległość między czujnikiem, a zębatką. A to, że mam 3 błędy tzn. 2 czujniki i zębatki, to jest ze sobą powiązane? Tzn. czy to jest tak, że przy 2 przednich kołach mam problem z zębatkami?


Był 1.6D Golf mk2 USA, był 1,8RP Passat b3, jest Carisma 1,6 16V :)
[url=http://img5.imageshack.us/i/vwgolfcari.jpg/][img]http://img5.imageshack.us/img5/4530/vwgolfcari.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » pt sty 22, 2010 17:59

z tego co pamiętam w tym evo wywalało że to czujniki one trochę dostały po tym jak wyleciały zęby z zębatek były wymienione na nowe i problem nie znikną zachodziłem w głowę skąd taka sytuacja zębatki było dorobione naprawdę profesjonalnie identycznie jak oryginał , kolega wyżej dobrze podpowiada sprawdź odległość od czujnika w obu przednich kołach



banzai54
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 22:31
Lokalizacja: Chełm

Post autor: banzai54 » sob sty 23, 2010 18:45

Chwilowo jest bardzo zimno, a mój garaż nie jest ogrzewany, więc to będzie musiało poczekać parę dni. Wiecie może jak skasować błędy z tego absu? Na forum mitsumaniaków, znalazłem gdzieś, że trzeba jechać poniżej 10km/h i nacisnąć na hamulec 10razy. W innym miejscu znalazłem, że muszę włączyć zapłon i 10 razy nadepnąć na pedał. Robiłem tak i tak i błędy zostają, nie kasują się ani na chwilę. Może wiecie jak to zrobić, żeby zadziałało? W jakimś programie z kolej przeczytałem, że odłączenie akumulatora też nie pomoże.


Był 1.6D Golf mk2 USA, był 1,8RP Passat b3, jest Carisma 1,6 16V :)
[url=http://img5.imageshack.us/i/vwgolfcari.jpg/][img]http://img5.imageshack.us/img5/4530/vwgolfcari.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » sob sty 23, 2010 21:22

a może trzeba podjechać normalnie testerem i skasować błędy bo w ten sposób nie da się



banzai54
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 22:31
Lokalizacja: Chełm

Post autor: banzai54 » pn sty 25, 2010 02:17

A ile taka przyjemność może kosztować, bo z tego co mi znajomi mówili to 50-100zł? Może lepiej by było kupić sobie takie jakieś urządzenie w nie dużych pieniądzach? Na allegro jest dużo tego, ale nie wiem czy z tych tańszych testerów coś się nada. Może mógłbyś mi coś polecić?
Chyba, że kablem na OBDII da się skasować jakoś te błędy, to prosiłbym o nazwę takiego programu.
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 02:26 przez banzai54, łącznie zmieniany 1 raz.


Był 1.6D Golf mk2 USA, był 1,8RP Passat b3, jest Carisma 1,6 16V :)
[url=http://img5.imageshack.us/i/vwgolfcari.jpg/][img]http://img5.imageshack.us/img5/4530/vwgolfcari.jpg[/img][/url]

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pn sty 25, 2010 19:34

nie wiem czy znajdziesz cos taniego do tego auta
na allegro sa ELMy i euroscany ale sluza one o diagnostyki OBD - czyli do diagnozy silnika
tu masz skaner ktory powinien to ruszyc
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=51&prodid=276
lub szukaj kogos kto ma np KTSa
jezeli masz dostep do oscyloskopu to mozesz nim sprawdzic czujniki
jezeli kontrolka nie pali sie przez pierwsze kilka km to sprawdz laczenia przewodow pomiedzy czujnikami a sterownikiem



banzai54
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 22:31
Lokalizacja: Chełm

Post autor: banzai54 » czw lut 04, 2010 22:17

Witam ponownie:)
ABS już działa, jednak chodziło o tą zębatkę, wymieniłem dzisiaj cały przegub i ABS działa i to bardzo dobrze. Dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomoc.
Pozdrawiam :pub:


Był 1.6D Golf mk2 USA, był 1,8RP Passat b3, jest Carisma 1,6 16V :)
[url=http://img5.imageshack.us/i/vwgolfcari.jpg/][img]http://img5.imageshack.us/img5/4530/vwgolfcari.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » czw lut 04, 2010 22:46

nie ma problemu dobrze że działa :pub: bo często jest tak że nie jest łatwo naprawić takie usterki , bardzo dobrze że powiedziałeś co i jak po naprawie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości