Mitsubishi Carisma problem z abs`em
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
nie znam budowy tego gniazda, ale brak wsuwki nie powinien chyba uniemożliwić dociśnięcie wtyczki do końca. Chodzi mi tylko o to żebyś to wyjaśnił czy wsztsko w niej łaczy bo bez pewnosci niema co dalej rozmyslać. A po przywróceniu pewnego połączenia chyba jeszcze raz na komputer, bo przecież piszesz ze komunikacja była to powinna być nadal.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Już znalazłem przyczynę tego, że nie chciało złącze wejść. Z jednej strony był ułamany kawałek plastiku, który przeszkadzał, a nie był zbytnio widoczny. Abs zaczął działać, jednak wyłącza się po kilku kilometrach, ponowne uruchomienie silnika pomaga na kolejne kilka kilometrów... Odczytałem kody i są 3 błędy:
21- lewy czujnik
22- prawy czujnik
15- nieprawidłowa liczba zębów na którymś pierścionku
Nie wiem czy te błędy nie są starymi błędami, bo czujniki pokazują wartości poprawne ~1,5kOhm, wiecie może jak skasować te błędy bez komputera?
Wyczytałem w jednym programie, że odłączenie akumulatora nie kasuję błędów w ecu ABSu, ale można skasować poprzez 10-krotne naciśnięcie hamulca, to jednak nie pomaga.
21- lewy czujnik
22- prawy czujnik
15- nieprawidłowa liczba zębów na którymś pierścionku
Nie wiem czy te błędy nie są starymi błędami, bo czujniki pokazują wartości poprawne ~1,5kOhm, wiecie może jak skasować te błędy bez komputera?
Wyczytałem w jednym programie, że odłączenie akumulatora nie kasuję błędów w ecu ABSu, ale można skasować poprzez 10-krotne naciśnięcie hamulca, to jednak nie pomaga.
Był 1.6D Golf mk2 USA, był 1,8RP Passat b3, jest Carisma 1,6 16V :)
[url=http://img5.imageshack.us/i/vwgolfcari.jpg/][img]http://img5.imageshack.us/img5/4530/vwgolfcari.jpg[/img][/url]
[url=http://img5.imageshack.us/i/vwgolfcari.jpg/][img]http://img5.imageshack.us/img5/4530/vwgolfcari.jpg[/img][/url]
oporność czujników to nie wszystko bardzo ważne są też pierścienie przy kołach "zęby" masz ewidentnie błąd związany z tym musisz dokładnie je posprawdzać powiem ci jak ta sytuacja dzieje się po kilku kilometrach to może nie być nic widać na oko niestety, ja kiedyś walczyłem z takim tematem w evo lancer dorabiane były pierścienie niby zrobione jak oryginał na frezarce i abs przy prędkości ~ 200 przestawał działać dokładnie to co u ciebie
Ostatnio zmieniony pt sty 22, 2010 15:18 przez GMS, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Okej, dzisiaj sprawdzę odległość między czujnikiem, a zębatką. A to, że mam 3 błędy tzn. 2 czujniki i zębatki, to jest ze sobą powiązane? Tzn. czy to jest tak, że przy 2 przednich kołach mam problem z zębatkami?
Był 1.6D Golf mk2 USA, był 1,8RP Passat b3, jest Carisma 1,6 16V :)
[url=http://img5.imageshack.us/i/vwgolfcari.jpg/][img]http://img5.imageshack.us/img5/4530/vwgolfcari.jpg[/img][/url]
[url=http://img5.imageshack.us/i/vwgolfcari.jpg/][img]http://img5.imageshack.us/img5/4530/vwgolfcari.jpg[/img][/url]
z tego co pamiętam w tym evo wywalało że to czujniki one trochę dostały po tym jak wyleciały zęby z zębatek były wymienione na nowe i problem nie znikną zachodziłem w głowę skąd taka sytuacja zębatki było dorobione naprawdę profesjonalnie identycznie jak oryginał , kolega wyżej dobrze podpowiada sprawdź odległość od czujnika w obu przednich kołach
Chwilowo jest bardzo zimno, a mój garaż nie jest ogrzewany, więc to będzie musiało poczekać parę dni. Wiecie może jak skasować błędy z tego absu? Na forum mitsumaniaków, znalazłem gdzieś, że trzeba jechać poniżej 10km/h i nacisnąć na hamulec 10razy. W innym miejscu znalazłem, że muszę włączyć zapłon i 10 razy nadepnąć na pedał. Robiłem tak i tak i błędy zostają, nie kasują się ani na chwilę. Może wiecie jak to zrobić, żeby zadziałało? W jakimś programie z kolej przeczytałem, że odłączenie akumulatora też nie pomoże.
Był 1.6D Golf mk2 USA, był 1,8RP Passat b3, jest Carisma 1,6 16V :)
[url=http://img5.imageshack.us/i/vwgolfcari.jpg/][img]http://img5.imageshack.us/img5/4530/vwgolfcari.jpg[/img][/url]
[url=http://img5.imageshack.us/i/vwgolfcari.jpg/][img]http://img5.imageshack.us/img5/4530/vwgolfcari.jpg[/img][/url]
A ile taka przyjemność może kosztować, bo z tego co mi znajomi mówili to 50-100zł? Może lepiej by było kupić sobie takie jakieś urządzenie w nie dużych pieniądzach? Na allegro jest dużo tego, ale nie wiem czy z tych tańszych testerów coś się nada. Może mógłbyś mi coś polecić?
Chyba, że kablem na OBDII da się skasować jakoś te błędy, to prosiłbym o nazwę takiego programu.
Chyba, że kablem na OBDII da się skasować jakoś te błędy, to prosiłbym o nazwę takiego programu.
Ostatnio zmieniony pn sty 25, 2010 02:26 przez banzai54, łącznie zmieniany 1 raz.
Był 1.6D Golf mk2 USA, był 1,8RP Passat b3, jest Carisma 1,6 16V :)
[url=http://img5.imageshack.us/i/vwgolfcari.jpg/][img]http://img5.imageshack.us/img5/4530/vwgolfcari.jpg[/img][/url]
[url=http://img5.imageshack.us/i/vwgolfcari.jpg/][img]http://img5.imageshack.us/img5/4530/vwgolfcari.jpg[/img][/url]
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
nie wiem czy znajdziesz cos taniego do tego auta
na allegro sa ELMy i euroscany ale sluza one o diagnostyki OBD - czyli do diagnozy silnika
tu masz skaner ktory powinien to ruszyc
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=51&prodid=276
lub szukaj kogos kto ma np KTSa
jezeli masz dostep do oscyloskopu to mozesz nim sprawdzic czujniki
jezeli kontrolka nie pali sie przez pierwsze kilka km to sprawdz laczenia przewodow pomiedzy czujnikami a sterownikiem
na allegro sa ELMy i euroscany ale sluza one o diagnostyki OBD - czyli do diagnozy silnika
tu masz skaner ktory powinien to ruszyc
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=51&prodid=276
lub szukaj kogos kto ma np KTSa
jezeli masz dostep do oscyloskopu to mozesz nim sprawdzic czujniki
jezeli kontrolka nie pali sie przez pierwsze kilka km to sprawdz laczenia przewodow pomiedzy czujnikami a sterownikiem
Witam ponownie:)
ABS już działa, jednak chodziło o tą zębatkę, wymieniłem dzisiaj cały przegub i ABS działa i to bardzo dobrze. Dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomoc.
Pozdrawiam
ABS już działa, jednak chodziło o tą zębatkę, wymieniłem dzisiaj cały przegub i ABS działa i to bardzo dobrze. Dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomoc.
Pozdrawiam

Był 1.6D Golf mk2 USA, był 1,8RP Passat b3, jest Carisma 1,6 16V :)
[url=http://img5.imageshack.us/i/vwgolfcari.jpg/][img]http://img5.imageshack.us/img5/4530/vwgolfcari.jpg[/img][/url]
[url=http://img5.imageshack.us/i/vwgolfcari.jpg/][img]http://img5.imageshack.us/img5/4530/vwgolfcari.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości