Kółko wałka rozrządu, ustawienie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
No wiem tam jest ta strzałka . Ale jak powiedzmy skrzynia jest ściągnięta . Bo ten znak jest chyba na docisku sprzegła . A jak docisk zle założysz ?? Czy nie ma takiej mozliści bo kiedys pamietam ze docisk trzeba było tez jakos odpowiednio przykręcić. A co jak sciagasz koło pasowe te ktore jest przykręcone do wału to tam nie ma żadnego znaku ?? Bo chce wymienic pasek i te koło i tak bede sciagał i te wszystkie osłony i wszystko co tam trzeba
Krakulec
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Nie ma...Krakulec pisze:to tam nie ma żadnego znaku ?
Na kole zamachowym.Krakulec pisze:Bo ten znak jest chyba na docisku sprzegła .
Nie da się koła źle założyć.Rozstaw śrub jest asymetrycznyKrakulec pisze:A jak docisk zle założysz ?
Wydaje mi się,że bez kibla skrzyni biegów będzie ciężko...odnośnik znaku na kole zamachowym jest właśnie na obudowie skrzyni
Re: Kółko wałka rozrządu, ustawienie
Witam podłączam się do tematu a mianowicie;
Problem z pasatem silnik 1,9 AFN zaczął kopcić i wymieniłem wtryski było lepiej ale do pewnych obrotów później ma dziurę przy 120 Km/h no i na maksymalnych obrotach na luzie po czasie zaczyna wariować po podłączeniu VAG-a wyszło zapłon źle ustawiony zapłon ale ustawić się nie dało bo o1kazało się że znaki jakimś cudem o ząbek przeskoczyły.Prawdo podobnie klin na kole z wału korbowego i pytanie;
-czy da się sprawdzić czy jest prawidłowo ustawiony wał w stosunku do koła zębatego wału,są znaki na kole zamachowym ale na zębatym nie ma.Przeszukałem całe google i znalazłem przyrząd do ustawiania na te koło ale u mnie nie ma znaków a dodam jeszcze że 1,5 metra rury do odkręcenia i już dwie przedłużki z gedorów ukręciłem i nie umie ruszyć tej śruby centralnej 12 kątnej prośba o te znaki bo nie wydaje mi się że tam ten klin tak się potrafił zerwać przy tej sile wiem że ta śruba jest dokręcona 90Nm i 180 stopni
A może koło zębate na wałku rozrządu przeskoczyło choć wydaje mi się to mało prawdopodobne dodam jeszcze że zerwałem ten rowek wpustowy do ustawiania z wałka rozrządu i pytanie czy mogę tak jeździć czy go wymienić na nowy
Rozrząd był wymieniany i ma jakieś 10 tyś i wcześniej było oki
Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam
Problem z pasatem silnik 1,9 AFN zaczął kopcić i wymieniłem wtryski było lepiej ale do pewnych obrotów później ma dziurę przy 120 Km/h no i na maksymalnych obrotach na luzie po czasie zaczyna wariować po podłączeniu VAG-a wyszło zapłon źle ustawiony zapłon ale ustawić się nie dało bo o1kazało się że znaki jakimś cudem o ząbek przeskoczyły.Prawdo podobnie klin na kole z wału korbowego i pytanie;
-czy da się sprawdzić czy jest prawidłowo ustawiony wał w stosunku do koła zębatego wału,są znaki na kole zamachowym ale na zębatym nie ma.Przeszukałem całe google i znalazłem przyrząd do ustawiania na te koło ale u mnie nie ma znaków a dodam jeszcze że 1,5 metra rury do odkręcenia i już dwie przedłużki z gedorów ukręciłem i nie umie ruszyć tej śruby centralnej 12 kątnej prośba o te znaki bo nie wydaje mi się że tam ten klin tak się potrafił zerwać przy tej sile wiem że ta śruba jest dokręcona 90Nm i 180 stopni
A może koło zębate na wałku rozrządu przeskoczyło choć wydaje mi się to mało prawdopodobne dodam jeszcze że zerwałem ten rowek wpustowy do ustawiania z wałka rozrządu i pytanie czy mogę tak jeździć czy go wymienić na nowy
Rozrząd był wymieniany i ma jakieś 10 tyś i wcześniej było oki
Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Kółko wałka rozrządu, ustawienie
Tylko tak pi x oko.Ustawiasz koło zamachowe na znaku i patrzysz czy 2 śruby koła zębatego są idealnie w osi słupka. Tak jak wspomniałem,to nie jest żaden pomiar,tylko raczej taka przymiarka na oko i jak klin będzie ciachnięty słanbiej,to na tych śrubach nawet nie zauważysz.tata103 pisze:czy da się sprawdzić czy jest prawidłowo ustawiony wał w stosunku do koła zębatego wału
Poza tym,sam piszesz,że raz jest lepiej,a raz gorzej...
Ja mam nasadkę i wajchę KING TONY. Do tego 60cm rury i jeszcze nie było VAG-a w którym bym nie odkręcił.tata103 pisze: już dwie przedłużki z gedorów ukręciłem i nie umie ruszyć tej śruby centralnej 12 kątne
Możesz jeździć. Gorzej z ustawieniem rozrządutata103 pisze:zerwałem ten rowek wpustowy do ustawiania z wałka rozrządu i pytanie czy mogę tak jeździć czy go wymienić na nowy
Zdzieraj koła i patrz na klin. Chcesz spać lub wyruszać w dłuższą trasę spokojnie?tata103 pisze:Rozrząd był wymieniany i ma jakieś 10 tyś i wcześniej było oki
Re: Kółko wałka rozrządu, ustawienie
A może to te koło zębate na wałku rozrządu się luzuje czy to się zdarza ? W silniku jeszcze nie było grzebane i te śruby i kółka pamiętają fabrykę
I jeszcze jedno pytanie mam nowe koło zębate wału SWAG czy jest dobre i z jaką siłą dokręcać bo w instrukcj producenta SWAG-a pisze że 90Nm+90stopni a serwisowo 90Nm+180 stopni
I jeszcze jedno pytanie mam nowe koło zębate wału SWAG czy jest dobre i z jaką siłą dokręcać bo w instrukcj producenta SWAG-a pisze że 90Nm+90stopni a serwisowo 90Nm+180 stopni
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Kółko wałka rozrządu, ustawienie
Nie ma możliwości.Jakby się poluzowało i stożek by puścił,to już by było po silniku.tata103 pisze:A może to te koło zębate na wałku rozrządu się luzuje czy to się zdarza ?
Powiem tak-im dłużej będziesz się bronił przed zdjęciem dolnego koła,tym gorzej dla silnika,bo za chwilę może być tak,że będziesz szukał drugiego.
Bardzo dobre.tata103 pisze: nowe koło zębate wału SWAG czy jest dobre
Jak Ci się uda,to tak jak fabryka każe,ale pamiętaj,że nową śrubą!tata103 pisze:jaką siłą dokręcać
Ja dodatkowo daję kropelkę niebieskiego kleju do gwintów.
Kółko wałka rozrządu, ustawienie
Dobra czekam na przedłużkę KING TONY 60 cm ale chyba wymienię ten wałek.Jaki najlepiej wsadzić seryjny tuningowy lub z SDi ? Wtryski mam teraz 216
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Kółko wałka rozrządu, ustawienie
Moja wajcha ma ok.30cm,a rurę zakładam o długości 60cm na nią.tata103 pisze: przedłużkę KING TONY 60 cm
Z tego co wiem,to chłopaki montują z AAZ.tata103 pisze:aki najlepiej wsadzić seryjny tuningowy lub z SDi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 161 gości