MK3 prawdopodobnie problem z napięciem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

johar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw sty 21, 2010 21:03
Lokalizacja: Chorzów

MK3 prawdopodobnie problem z napięciem

Post autor: johar » czw sty 21, 2010 21:19

Witam

Posiadam Golf 3 1.6 rok 1994,

Od kilku dni problem mam z zegarami (wskaźnik paliwa, temperatury, prędkościomierz i obrotomierz) oraz z czujnikiem poduszki i światłami mijania. Jak przyszły niskie temperatury, to pojawił się problem.
Po odpaleniu wszystko działa normalnie jak się doda trochę gazu od razu wszystkie zegary się wyłączają, światła mijania świecą jak postojowe.Po wyłączeniu i ponownym odpaleniu to samo zegary ok doda się gazu i wyłączają się tak samo światła. Z poduszki cały czas świeci czujnik nawet przed odpaleniem (poduszka na pewno ok bo sprawdzana we wrześniu na komputerze) i nadmuch sam przyspiesza losowo.

Sprawdzane było przez kolegę ładowanie , akumulator oraz czy wszędzie jest masa i nic,
a problem ten sam. Wygląda jak by było słabe napięcie bo światła nie świecą normalnie i nadmuch sam przyspiesza i się wyłącza. Gdzie szukać problemu, może ktoś już miał taki przypadek. Autko nigdy nie sprawiało , żadnych problemów, odpala za każdym razem jeździ normalnie.

Za podpowiedź co można jeszcze sprawdzić przed mechanikiem
z góry dziękuje.



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » czw sty 21, 2010 22:10

moze cos z alternatorem

[ Dodano: 21 Sty 2010 21:11 ]
nie łączy cos i brakuje mu mocy.
co do poduszek to nie sie ich sprawdzic czy napewno ok z nimi wszystko.
na vagu pokaze brak bledow a jak jest naprawde to mozna sprawidz tylko podczas dzwona


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

johar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw sty 21, 2010 21:03
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: johar » pt sty 22, 2010 00:00

dzięki za odpowiedź

poduszki to mniej ważne,
a co do alternatora to był zrobiony pomiar i wygląda, że wszytko ok,

ewentualnie czeka mnie wizyta u mechanika



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » pt sty 22, 2010 00:08

a kable dochodza do niego wszysztki i sa ok polaczone?
moze ona ladowac dobrze, ale nie przekazuje tego dalej


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

johar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw sty 21, 2010 21:03
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: johar » pt sty 22, 2010 01:06

sprawdze to jutro , zobaczymy

[ Dodano: 23 Sty 2010 22:32 ]
wszystkie kabel do alternatora są podłączone , zostały wyczyszczone i podłączone dzisiaj,

dzisiaj także zauważyłem inny problem, jak doda się gazu wycieraczki bardzo mocno przyspieszają i dmuchawa także przyspiesza jak się odejmie gazu wszystko wraca do normy, nie działają światła długie , po 5min jazdy mocno grzeje się przełącznik od nawiewu ,

wygląda ,że napięcie jest za wysokie tylko nie wiadomo gdzie tego szukać

[ Dodano: 23 Sty 2010 22:33 ]
wszystkie kabel do alternatora są podłączone , zostały wyczyszczone i podłączone dzisiaj,

dzisiaj także zauważyłem inny problem, jak doda się gazu wycieraczki bardzo mocno przyspieszają i dmuchawa także przyspiesza jak się odejmie gazu wszystko wraca do normy, nie działają światła długie , po 5min jazdy mocno grzeje się przełącznik od nawiewu ,

wygląda ,że napięcie jest za wysokie tylko nie wiadomo gdzie tego szukać

jeszcze raz sprawdzę alternator jakie podaje przy wciśniętym gazie napięcie



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » ndz sty 24, 2010 16:36

to cos z alternatorem, moze przeladowuje, sprawdz ile laduje na odpalonym i jak przygazujesz ile laduje na aku,
powinno byc pow 14 v


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » ndz sty 24, 2010 16:52

regulator napięcia padł zapewne,kup miernik z biedronki za 15zł i sam sprawdz ładowanie na wysokich obrotach

[ Dodano: 24 Sty 2010 15:53 ]
14.4 V max


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

johar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw sty 21, 2010 21:03
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: johar » ndz sty 31, 2010 14:20

Dzięki za pomoc, pomierzyłem jeszcze raz ładowanie i przy gazie było ponad 20v, wymieniłem regulator napięcia (65zł) oraz żarówki w przednich lampach H4, i wszystko gra, autko chodzi bez problemów, nic się już nie dzieje, w moim alternatorze było dojście do regulatora napięć bez ściągania całego alternatora. Trochę to trwało bo cały tydzień były niskie temperatury. Jedynie jeszcze świeci czujnik z poduszki , ale to sprawdzę później na komputerze.

Jeszcze raz dzięki za podpowiedź.



Awatar użytkownika
luis-22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: sob lip 18, 2009 16:48
Lokalizacja: Płońsk [WPN]

Post autor: luis-22 » ndz sty 31, 2010 14:24

Często auto w taki sposób reaguje na zbyt wysokie napięcie z alternatora.
W nissanie włączał mi się nawiew i wycieraczki :helm: :helm: :helm:


:cady: [url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/11964][img]http://www.motostat.pl/user_images/11964/icon4.png[/img][/url] :mk3:

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 81 gości