MK3 prawdopodobnie problem z napięciem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
MK3 prawdopodobnie problem z napięciem
Witam
Posiadam Golf 3 1.6 rok 1994,
Od kilku dni problem mam z zegarami (wskaźnik paliwa, temperatury, prędkościomierz i obrotomierz) oraz z czujnikiem poduszki i światłami mijania. Jak przyszły niskie temperatury, to pojawił się problem.
Po odpaleniu wszystko działa normalnie jak się doda trochę gazu od razu wszystkie zegary się wyłączają, światła mijania świecą jak postojowe.Po wyłączeniu i ponownym odpaleniu to samo zegary ok doda się gazu i wyłączają się tak samo światła. Z poduszki cały czas świeci czujnik nawet przed odpaleniem (poduszka na pewno ok bo sprawdzana we wrześniu na komputerze) i nadmuch sam przyspiesza losowo.
Sprawdzane było przez kolegę ładowanie , akumulator oraz czy wszędzie jest masa i nic,
a problem ten sam. Wygląda jak by było słabe napięcie bo światła nie świecą normalnie i nadmuch sam przyspiesza i się wyłącza. Gdzie szukać problemu, może ktoś już miał taki przypadek. Autko nigdy nie sprawiało , żadnych problemów, odpala za każdym razem jeździ normalnie.
Za podpowiedź co można jeszcze sprawdzić przed mechanikiem
z góry dziękuje.
Posiadam Golf 3 1.6 rok 1994,
Od kilku dni problem mam z zegarami (wskaźnik paliwa, temperatury, prędkościomierz i obrotomierz) oraz z czujnikiem poduszki i światłami mijania. Jak przyszły niskie temperatury, to pojawił się problem.
Po odpaleniu wszystko działa normalnie jak się doda trochę gazu od razu wszystkie zegary się wyłączają, światła mijania świecą jak postojowe.Po wyłączeniu i ponownym odpaleniu to samo zegary ok doda się gazu i wyłączają się tak samo światła. Z poduszki cały czas świeci czujnik nawet przed odpaleniem (poduszka na pewno ok bo sprawdzana we wrześniu na komputerze) i nadmuch sam przyspiesza losowo.
Sprawdzane było przez kolegę ładowanie , akumulator oraz czy wszędzie jest masa i nic,
a problem ten sam. Wygląda jak by było słabe napięcie bo światła nie świecą normalnie i nadmuch sam przyspiesza i się wyłącza. Gdzie szukać problemu, może ktoś już miał taki przypadek. Autko nigdy nie sprawiało , żadnych problemów, odpala za każdym razem jeździ normalnie.
Za podpowiedź co można jeszcze sprawdzić przed mechanikiem
z góry dziękuje.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 949
- Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
moze cos z alternatorem
[ Dodano: 21 Sty 2010 21:11 ]
nie łączy cos i brakuje mu mocy.
co do poduszek to nie sie ich sprawdzic czy napewno ok z nimi wszystko.
na vagu pokaze brak bledow a jak jest naprawde to mozna sprawidz tylko podczas dzwona
[ Dodano: 21 Sty 2010 21:11 ]
nie łączy cos i brakuje mu mocy.
co do poduszek to nie sie ich sprawdzic czy napewno ok z nimi wszystko.
na vagu pokaze brak bledow a jak jest naprawde to mozna sprawidz tylko podczas dzwona
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
sprawdze to jutro , zobaczymy
[ Dodano: 23 Sty 2010 22:32 ]
wszystkie kabel do alternatora są podłączone , zostały wyczyszczone i podłączone dzisiaj,
dzisiaj także zauważyłem inny problem, jak doda się gazu wycieraczki bardzo mocno przyspieszają i dmuchawa także przyspiesza jak się odejmie gazu wszystko wraca do normy, nie działają światła długie , po 5min jazdy mocno grzeje się przełącznik od nawiewu ,
wygląda ,że napięcie jest za wysokie tylko nie wiadomo gdzie tego szukać
[ Dodano: 23 Sty 2010 22:33 ]
wszystkie kabel do alternatora są podłączone , zostały wyczyszczone i podłączone dzisiaj,
dzisiaj także zauważyłem inny problem, jak doda się gazu wycieraczki bardzo mocno przyspieszają i dmuchawa także przyspiesza jak się odejmie gazu wszystko wraca do normy, nie działają światła długie , po 5min jazdy mocno grzeje się przełącznik od nawiewu ,
wygląda ,że napięcie jest za wysokie tylko nie wiadomo gdzie tego szukać
jeszcze raz sprawdzę alternator jakie podaje przy wciśniętym gazie napięcie
[ Dodano: 23 Sty 2010 22:32 ]
wszystkie kabel do alternatora są podłączone , zostały wyczyszczone i podłączone dzisiaj,
dzisiaj także zauważyłem inny problem, jak doda się gazu wycieraczki bardzo mocno przyspieszają i dmuchawa także przyspiesza jak się odejmie gazu wszystko wraca do normy, nie działają światła długie , po 5min jazdy mocno grzeje się przełącznik od nawiewu ,
wygląda ,że napięcie jest za wysokie tylko nie wiadomo gdzie tego szukać
[ Dodano: 23 Sty 2010 22:33 ]
wszystkie kabel do alternatora są podłączone , zostały wyczyszczone i podłączone dzisiaj,
dzisiaj także zauważyłem inny problem, jak doda się gazu wycieraczki bardzo mocno przyspieszają i dmuchawa także przyspiesza jak się odejmie gazu wszystko wraca do normy, nie działają światła długie , po 5min jazdy mocno grzeje się przełącznik od nawiewu ,
wygląda ,że napięcie jest za wysokie tylko nie wiadomo gdzie tego szukać
jeszcze raz sprawdzę alternator jakie podaje przy wciśniętym gazie napięcie
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 949
- Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
to cos z alternatorem, moze przeladowuje, sprawdz ile laduje na odpalonym i jak przygazujesz ile laduje na aku,
powinno byc pow 14 v
powinno byc pow 14 v
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
regulator napięcia padł zapewne,kup miernik z biedronki za 15zł i sam sprawdz ładowanie na wysokich obrotach
[ Dodano: 24 Sty 2010 15:53 ]
14.4 V max
[ Dodano: 24 Sty 2010 15:53 ]
14.4 V max
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
Dzięki za pomoc, pomierzyłem jeszcze raz ładowanie i przy gazie było ponad 20v, wymieniłem regulator napięcia (65zł) oraz żarówki w przednich lampach H4, i wszystko gra, autko chodzi bez problemów, nic się już nie dzieje, w moim alternatorze było dojście do regulatora napięć bez ściągania całego alternatora. Trochę to trwało bo cały tydzień były niskie temperatury. Jedynie jeszcze świeci czujnik z poduszki , ale to sprawdzę później na komputerze.
Jeszcze raz dzięki za podpowiedź.
Jeszcze raz dzięki za podpowiedź.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości