mam problem z akumulatorem chyba ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
fuma99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn sty 12, 2009 18:00
Lokalizacja: sosnowiec

mam problem z akumulatorem chyba ?

Post autor: fuma99 » czw sty 21, 2010 20:39

witam mam problem właśnie nie wiem jaki dokładnie mianowice akumulator mam rok 1 czesto jest on słaby mam 45 A mam golfa 4 jak dodam gazu to lampy mocniej świeca. ale tak byłem od domu 20 km i spowrotem za 30 min chciałem jechac do kolegi a tu juz lipa akumulator rozładowany jest -10 c moze to byc przez temp ale mam głośnik w bagażniku i głosno muzyki słucham czy moze to byc przez to np ze prąd daje na głośnik zamiast do akumulatora a jak odpalam to go tak lekko poczepie i odpala sie nie wiem czy ma to jakis związek ale lepiej zeby specialiści ocenili pozdrawiam i czekam na szybką odp akumulator mam jeszcze na niby gwarancji :P


Gdyby babcia miała jaja była by dziatkiem

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » czw sty 21, 2010 20:43

Sprawdź ładowanie na uruchomionym silniku z włączonymi światłami... i napięcie akumulatora po nocy na zgaszonym silniku...
Jeśli akumulator niedoładowany to doładować...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » czw sty 21, 2010 20:48

Kolego fuma99 napisz może jaki masz silniczek == bo jak siedzi u Ciebie Diesel - to te 45Ah to tak o połowę za mało :bajer:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
HMP
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 178
Rejestracja: pt maja 23, 2008 00:45
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Post autor: HMP » czw sty 21, 2010 20:50

Z takim aku to by mu diesel przy -10 nie odpalił ;-)
Akumulatory obsługowe czy bezobsługowe mają to do siebie iż trzeba je od czasu do czasu podładować. Zwłaszcza gdy auto stoi pod chmurką.

Koszt prostownika 50-100zł. Ewentualnie dwa piwa dla kolegi.
Ostatnio zmieniony czw sty 21, 2010 20:51 przez HMP, łącznie zmieniany 1 raz.



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » czw sty 21, 2010 20:54

HMP pisze:Z takim aku to by mu diesel przy -10 nie odpalił ;-)
Akumulatory obsługowe czy bezobsługowe mają to do siebie iż trzeba je od czasu do czasu podładować. Zwłaszcza gdy auto stoi pod chmurką.

Koszt prostownika 50-100zł. Ewentualnie dwa piwa dla kolegi.
Co ty mówisz że by nie odpalił ?! No zależy też w jakim stanie silnik, świece itp itd. U mnie był wstawiony 49AH i palił przy -15 słabo bo słabo ale palił.
No z tego co gdzieś widziałem na elektrodzie czy podobnym forum akumulator trzeba doładowywać jakoś raz w miechu mniej więcej, jak samochód mało jeździ na krótkich trasach, bo jak śmiga częściej i na długich to nie ma takiej potrzeby.

No dodatkowe głośniki z pewnością potrzebują prądu... Jakie duże one są? Słuchałeś muzy na wyłączonym silniku?
Ostatnio zmieniony czw sty 21, 2010 20:56 przez poolak2006, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
fuma99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn sty 12, 2009 18:00
Lokalizacja: sosnowiec

mam problem z akumulatorem chyba ?

Post autor: fuma99 » czw sty 21, 2010 20:59

panowie mam silnik 1.6 oznaczenie benzyna aus. ale ostatnio był ładowany czyli jak mam go sprawdzic ile ma miec napięcia 12v tak a jak go zapale tez mam go sprawdzic miernikiem to ile ma miec aha jeszcze mi stuka z przodu wiem ze to wahacze ale ile moge jezdzic z takim stukaniem czy mi sie cos nie rozwali jak bede tak jezdził ?

[ Dodano: 21 Sty 2010 20:01 ]
na czasem słucham ale nie głośno ale zawsze tylko chwile nie długo a głośnik to 600w tak pisze jego waga 17 kg


Gdyby babcia miała jaja była by dziatkiem

Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Post autor: FURMAN TDI » czw sty 21, 2010 21:01

poolak2006 pisze:No z tego co gdzieś widziałem na elektrodzie czy podobnym forum akumulator trzeba doładowywać jakoś raz w miechu mniej więcej, jak samochód mało jeździ na krótkich trasach, bo jak śmiga częściej i na długich to nie ma takiej potrzeby.
Sprecyzuj to, że aku doładować owszem ale gdy auto stoi lup porusza się na krótkich trasach. Bo normalnie to altek jest po to by aku ładował tak jak to jest u mnie :bajer: jeżeli aku trzeba doładowywać prostownikiem tzn. że albo z aku jest coś nie tak albo altek jest nie teges.
fuma99, jaki to silnik - jakie wyposażenie - klima jest???



Awatar użytkownika
fuma99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn sty 12, 2009 18:00
Lokalizacja: sosnowiec

mam problem z akumulatorem chyba ?

Post autor: fuma99 » czw sty 21, 2010 21:07

nie klimy nie mam ale za to mam 9 głośników no ja myśle ze ten akumulator cos nie tędy bo jak gciskam gaz to przy włączonym silniku to światła mocniej świecą tak jak by mocy dotawały


Gdyby babcia miała jaja była by dziatkiem

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » czw sty 21, 2010 21:11

Miernik i sprawdzasz napięcie akumulatora powinno być +/- 12,65V-12,80V.
ładowanie 14,1V-14,5V


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » czw sty 21, 2010 21:12

FURMAN TDI, No przecież jest napisane że jak mało używany samochód to trzeba ładować :bajer:

Sprawdź ten akumulator, samemu nie sprawdzisz dobrze no chyba że masz sprzęt. Po postoju musisz sprawdzić i później na odpalonym pod obciążeniem. Tu masz napisane jak sprawdzać http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic827042.html sprawdź też gęstość elektrolitu. A tak poza tym to jak będziesz kupował akumulator to według książki powinien mieć 53Ah.



Awatar użytkownika
fuma99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn sty 12, 2009 18:00
Lokalizacja: sosnowiec

mam problem z akumulatorem chyba ?

Post autor: fuma99 » czw sty 21, 2010 21:13

dobra w sobote sprawdze bo bede miał amperomiez a tak wogule to dzięki wszystkim za pomoc :)


Gdyby babcia miała jaja była by dziatkiem

Awatar użytkownika
HMP
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 178
Rejestracja: pt maja 23, 2008 00:45
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

Post autor: HMP » czw sty 21, 2010 21:15

poolak2006 pisze:Co ty mówisz że by nie odpalił ?! No zależy też w jakim stanie silnik, świece itp itd. U mnie był wstawiony 49AH i palił przy -15 słabo bo słabo ale palił.
A co ty mówisz, że by odpalił!
45 AH to jeszcze "trochę mniej". A skoro już jest kichą ten akumulator to TDI by na pewno nie odpalił.

Poza tym zbyt zdrowe dla rozrzusznika to nie było. Skoro odpalił na 49 ah to fakt, iż TDI nie potrzebuje aż tak dużego prądu rozruchowego? Na opale TDI tez pojedzie, ale chyba nie o to w tym wszystkim chodzi.
fuma99 pisze:nie klimy nie mam ale za to mam 9 głośników no ja myśle ze ten akumulator cos nie tędy bo jak gciskam gaz to przy włączonym silniku to światła mocniej świecą tak jak by mocy dotawały
Toć logiczne, że jak dodajesz gazu to alternator więcej ładuje i dzięki temu światła "mocniej świecą".....
Ostatnio zmieniony czw sty 21, 2010 21:17 przez HMP, łącznie zmieniany 1 raz.



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » czw sty 21, 2010 21:15

ale amperomierzem tego się nie mierzy tylko woltomierzem ;)



Awatar użytkownika
luki24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: wt paź 20, 2009 15:10
Lokalizacja: dolnoślaskie
Kontakt:

Post autor: luki24 » czw sty 21, 2010 21:17

To że światła się mocniej zapalają gdy dodasz gazu to nie jest wina aku tylko alternatora i wbudowanego w nim regulatora napięcia, który będąc sprawny właśnie zabezpiecza przed takimi flickerami. Normalne ładowanie mieści się w granicach ok 14V u mnie jest np 13.8 czasem trafi się Golf co ma 14,2V jak ty masz dużo mniej np ok 12,5 do 13 to dlatego Ci wszystko siada aby aku było ładowane musi płynąć przez nie prą a popłynie on dostatecznie duży tylko wtedy gdy wystąpi odpowiednia różnica potencjałów (napięć) pomiędzy aku a alternatorem. Jak masz za małe napięcie na alter to Ci nie doładowuje na krótkich trasach bo po prostu nie zdąży.
Sprawdź to :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 278 gości