spadek temperatury

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

hudy21
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: hudy21 » wt sty 12, 2010 21:25

maryjan pisze: Nie do podniesienia komfortu tylko do nagrzewania auta w wewnatrz.

Jeśli uważasz że nagrzanie kabiny to w zimie nie jest komfort to co. Po prostu sam nie wiesz co piszesz.

Termostat jest padnięty w dwóch przypadkach brak możliwości zagrzania silnika lub zbyt szybkie nagrzanie (równoznaczne z przegrzaniem). Zawsze jeśli na dworze jest temperatura ujemna DIESLE VW są silnikami które jest ciężko doprowadzić do temperatury właściwej a dla tego gdyż są silnikami w których są małe straty temperatury. I zawsze jeśli masz termostat i czujnik temperatury sprawny temperatura na wskaźniku po włączeniu dmuchawy będzie spadać.

Jeszcze raz TOBIE napiszę przepuszczasz zimne powietrze przez nagrzewnice i schładzasz płyn. PROSTE I LOGICZNE.

Jeżeli uważasz że gość ma padnięty termostat to mu wymień na własny koszt a gwarantuje ci że problem się powtórzy.



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » wt sty 12, 2010 21:56

hudy21 pisze:Termostat jest padnięty w dwóch przypadkach brak możliwości zagrzania silnika lub zbyt szybkie nagrzanie
Lub nie utrzymywanie odpowiedniej temperatury podczas jazdy np po zalaczeniu klimy zjexdzie w dol lub zalaczeniu ogrzewania - to tak na przyszlosc. Chwilowe jest dopuszczalne stale NIE i swiadczy o wadliwym termostacie.
I nie mow mi o dwoch przypadkach bo jak widzisz jest ich wiecej. Sam termostat jest latwy do zdiagnozowania ale nie jak widac do wytlumaczenia nawet prostego. Niektorzy jezdza z zwiekszonym spalaniem przeswiadczeni ze tak musi byc, w koncu jest zima i silnik moze byc niedogrzany...

Takich klientow jak Ty mialem juz kilku i zawsze to samo - bo zima, bo ogrzewanie wlaczone,bo krotkie odcinki, bo najtaniej, bo jechalem za wolno, bo wlaczylem klime....

STALY spadek temperatury NIE jest normalny i o tym wlasnie chce napisac. Jezeli uwazasz, ze normalnym zjawiskiem jest obnizanie na stale temperatury podczas jazdy to gratuluje wiedzy technicznej. Przemysl sprawe.
Ostatnio zmieniony wt sty 12, 2010 22:00 przez maryjan, łącznie zmieniany 3 razy.


Dziki

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » czw sty 21, 2010 17:36

To jak ma być w końcu z tą temperaturą?? Wszystkim nagle termostaty padły? Ja też zauważyłem to zjawisko... Jak ustawie temperaturę (climatronic, zależy kto ze mną jedzie 19-24*C) to spoko nic się nie dzieje, z nagrzewaniem silnika też raczej nie ma problemu, wiadomo, że w 5 min się nie nagrzeje do 90*C. Po jakimś czasie osiąga te magiczne 90*C ogrzewanie ustawione na 19-24*C i jest git, ale ostatnio przymarzła mi uszczelka w bagażniku i nastawiłem na maxa prędkość (nie wiem 6 czy 7 bieg, ale na maxa) temperatura też na fullmaxa i po 5 min temperatura spadał o kreskę (nie wiem ile to mogło wynosić 75*C ? ). Pod blokiem włączyłem na maxa i do garażu śmignąłem trasa około 5km przez miasto, prędkość koło 40km/h. do samego garażu nic się nie zmieniło kreska mniej jak 90*C. Ale jak zmniejszyłem prędkość nawiewu wszystko wróciło do normy. (samochód był rozgrzany, bo właśnie wróciłem z traski około 170km). Więc to oznacza że termostat padł??

Tak na marginesie. Jak miałem peugeota 206 2.0 HDI i latem dosyć długo stałem w korku temperatura wiadomo skacze, włączyłem ogrzewanie na maxa, temperatura zaczęła spadać. Więc to chyba norma, że więcej powietrza musi przepłynąć i to powietrze chłodzi?

Mam wymieniać termostat?
Ostatnio zmieniony czw sty 21, 2010 17:38 przez poolak2006, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » czw sty 21, 2010 18:59

Tak na marginesie. Jak miałem peugeota 206 2.0 HDI i latem dosyć długo stałem w korku temperatura wiadomo skacze, włączyłem ogrzewanie na maxa, temperatura zaczęła spadać. Więc to chyba norma, że więcej powietrza musi przepłynąć i to powietrze chłodzi?
Za czasów kiedy robiłem prawko czytaj rok 2000... to nawet w testach było takie pytanie...
To normalne ... nagrzewnica działa jak chłodnica.. mała ale zawsze... przecież w przyrodzie nic nie ginie ciepło z układu chłodzenia jest "odbierane" i ogrzewa powietrze do kabiny...
poolak2006 pisze:Pod blokiem włączyłem na maxa i do garażu śmignąłem trasa około 5km przez miasto, prędkość koło 40km/h. do samego garażu nic się nie zmieniło kreska mniej jak 90*C. Ale jak zmniejszyłem prędkość nawiewu wszystko wróciło do normy
To można wytłumaczyć, mianowicie wskaźnik na blacie ma pewną tolerancje czy w układzie jest powiedzmy ( nie znam dokładnego zakresu)ale 80C czy 95 C to on i tak będzie pokazywał 90 C ... więc jak nawiew chodzi na niższych biegach to temp spada choć ty tego na wskaźniku nie widzisz .. włączasz nawiew i ogrzewanie na max, temp spada poza "tolerancje czujnika" i wskazówka opada....
Ale to wszystko zależy od "warunków" ... czyli temperatury zewnętrznej, szybkości jaką się porusza auto... siły nawiewu i stopnia ogrzewania...


poolak2006 pisze:Jak miałem peugeota 206 2.0 HDI i latem dosyć długo stałem w korku temperatura wiadomo skacze,
Być może w tym modelu czujnik ma mniejszą tolerancje i jest bardzie "wrażliwy" ...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
michu10klb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw sty 21, 2010 19:07
Lokalizacja: Kluczbork
Kontakt:

Post autor: michu10klb » czw sty 21, 2010 19:29

jestem tu "nowy" i czytając te wiadomosci mozna sie wiele rzeczy dowiedziec... ale mnie nurtuje inna sprawa z temperaturą... a mianowicie ... jade sobie jade, temperatura dochodzi to właściwej tj 90'C, aaaale... temperatura jest w normie jak jade do 100- 110 km/h, ale jak zaczynam jechac szybciej temperatura zaczyna rosnąć :( dochodzi do okolo 100... wtedy aczynam zwalniac bo nie wiem czy jak bede tak jechał dalej to mi sie silnik usmaży czy co..... jak zwalniam temperatura sie normuje...
winowajca: TERMOSTAT ? czy cos innego? z gory thx za odp :)



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » czw sty 21, 2010 19:33

winowajca: TERMOSTAT ? czy cos innego? z gory thx za odp :)
Prawdopodobnie... może nie otwierać się w pełni..
Ale czujnik temperatury też może źle wskazywać..
Dobrze by było podpiąć vag i sprawdzić w czasie jazdy co się dzieje..


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » czw sty 21, 2010 20:49

No dobra, ale jest jeszcze jedno ale... Włączony nawiew na maxa i temperatura spada do tych powiedzmy 75*C. Więc jak jadę 40 km/h i mam temperaturę 90*C to wszystko (ogrzewanie wyłączone lub działające delikatnie) cacy, ale jadąc 120km/h czy więcej temperatura się nie zmienia jest na tej 90*C. Czemu ? Skoro jadąc te 120km/h więcej powietrza z większą prędkością przepływa przez te chłodnice itp. itd. Więc czy jedziesz 120 czy włączysz nawiew skutek powinien być taki sam. Natomiast w trasie nie spotkałem się z tym żeby mi temperatura spadała po zwiększeniu prędkości. Niby przy załączonym nawiewie cieplo trafia do kabiny, ale przy dużej prędkości jest oddawane do otoczenia.

No może i ta tolerancja na to ma wpływ i temperatura zewnętrzna też niewątpliwie. I wystarczy że będzie jeden stopień różnicy i będzie już coś innego pokazywało....
Oli pisze: sąsiedzi wymyślili to tak, że oryginalnie w zakresie 72-104 pokazuje 90 żeby kierowca mniej się stresował, jeżeli bezpieczna temperatura zostanie przekroczona wskazówka pokaże właściwą temperaturę. Można to zmienić
w tym temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... &start=285 masz wyjaśnione co gdzie i jak :bigok:



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » czw sty 21, 2010 21:04

poolak2006 pisze:cacy, ale jadąc 120km/h czy więcej temperatura się nie zmienia jest na tej 90*C. Czemu ?
Ale przy 120km/h silnik wytwarza dużo więcej ciepła niż przy 40km/h to chyba logiczne.. więc jest większa rezerwa cieplna (nadmiar który jest przecież przekazywany do chłodnicy) ... termostat się przymyka w razie potrzeby a silnik oddaje do układu chłodzenia ciepło i jest utrzymywana stała temperatura..
Każda chłodnica ma jakąś wydajność cieplną więc taka mała jak nagrzewnica jest w stanie oddać do otoczenia pewna wartość, a powyżej tej wartości już nie więc możesz mieć nawiew na max i ciepło na max ale jak silnik będzie pracował na tyle aby zaspokoić tę różnicę to temp będzie stała...

[ Dodano: 21 Sty 2010 20:07 ]
inaczej jadąc 40km/h silnik wytwarza mniej ciepła niż nagrzewnica jest wstanie oddać "obmywana" przez powietrze wymuszone przez wentylator .. więc temp spada
Jedziesz szybciej silnik ma nadmiar ciepła ( więcej niż nagrzewnica jest w stanie oddać) i temp pozostaje "stała"


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » czw sty 21, 2010 21:28

Wiesz tak dyskutować można długo i każdy ma po części rację :bajer:
W sumie jadąc szybciej samochód lepiej się chłodzi, ale czy jadąc szybciej silnik bardziej się nagrzewa ? To chyba bardziej od obrotów silnika zależy ? Możesz jechać 40 mając 4000obrotów i możesz jechać 100 mając 1800. Więc nie wiem kiedy silnik będzie lepiej się nagrzewał. Ale faktycznie jadąc szybciej trzeba pokonać większe opory powietrza itp. Więc nie mi to oceniać :bajer:

[ Dodano: 21 Sty 2010 20:29 ]
Dobra czyli po twojemu tak ma być, że na max ogrzewaniu temperatura silnika może spadać ?
Ostatnio zmieniony czw sty 21, 2010 21:34 przez poolak2006, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » czw sty 21, 2010 21:34

poolak2006 pisze:To chyba bardziej od obrotów silnika zależy ?
nie tylko, od obciążenie silnika też... możesz jechać na niskich obrotach ale na bardzo obciążonym silniku i będzie wytwarzał dużo ciepła..
Oczywiście, że jak korzystasz z max obrotów to się dużo energii wytwarza (ciepła)
poolak2006 pisze:W sumie jadąc szybciej samochód lepiej się chłodzi
Tak, ale sprawny termostat decyduje o tym kiedy i ile ciecz zostanie puszczona do chłodnicy..


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » czw sty 21, 2010 21:50

italiano_83 pisze:
poolak2006 pisze:W sumie jadąc szybciej samochód lepiej się chłodzi
Tak, ale sprawny termostat decyduje o tym kiedy i ile ciecz zostanie puszczona do chłodnicy..
No właśnie czyli jak działa nagrzewanie to powinien być zamknięty obieg... A płyn zimny nie trafia do silnika... więc czemu spada temperatura ? Czy jakbym dalej pojechał na włączonym grzaniu na full to temperatura wróciłaby do normy ?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » czw sty 21, 2010 22:23

poolak2006 pisze:No właśnie czyli jak działa nagrzewanie to powinien być zamknięty obieg.
W pewnym sensie... jeśli temperatura zaczyna spadać to termostat się zamyka - zmniejsza przepływ cieczy do chłodnicy...
poolak2006 pisze:ęc czemu spada temperatura ?
Gdyż nagrzewnica odbiera więcej ciepła niż jest w stanie wytworzyć silnik ( tu oczywiście zależy od warunków, ale zakładamy że jedziesz bardzo wolno a nagrzewanie i nadmuch masz w ustawiony na max) a na zewnątrz jest niska temperatura ....
poolak2006 pisze:Czy jakbym dalej pojechał na włączonym grzaniu na full to temperatura wróciłaby do normy ?
To by zależało od bilansu cieplnego ... czyli gdybyś jechał tak aby silnik był w stanie wyprodukować więcej ciepła niż odbiera nagrzewnica to tak, jeśli nie ... to nie..
Co jest potwierdzeniem tej teorii , a to że jak masz silnik rozgrzany do 90 C i zatrzymasz auto "wrzucisz" luz i włączysz nawiew i ogrzewanie na max to po krótkim czasie (szczególnie w zimie kiedy temp jest niska) temperatura zacznie spadać, aż do momentu w którym to silnik będzie w stanie wytworzyć tyle ciepła co odbiera nagrzewnica..

Ale jak już mówiłem aby takie zjawisko zaszło musi być spełnione kilka warunków, dlatego w czasie normalnej eksploatacji tego się nie zauważa... bo o ile każdy z nas w zimie ustawia temp na max to już mało kto używa w ciągłej jeździe nadmuch powietrza powyżej trzeciego biegu... a zakładając, że się jedzie... to silnik wytwarza wystarczająco dużo ciepła aby zaspokoić nagrzewnice.. a nawet jak temp spada o 5 C to i tak czujnik tego nie pokazuje.. bo ma pewną tolerancje ...

Ja nie twierdzę, że takie zjawisko musi występować, uważam jedynie że w odpowiednio sprzyjających warunkach występuje... zresztą kiedyś jak wracałem z nad morza w autku moich rodziców przestał pracować wentylator chłodnicy i zapaliła się kontrolka temperatury płynu chłodniczego na "blacie" zjechałem na pobocze włączyłem ogrzewanie na max nawiew na max i po dłuższej chwili kontrolka zgasła, jechałem tak w korku przez kilkanaście kilometrów w lecie i silnik się nie przegrzewał.. Czyli nagrzewnica odbiera ciepło z silnika ...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
michu10klb
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw sty 21, 2010 19:07
Lokalizacja: Kluczbork
Kontakt:

Post autor: michu10klb » czw sty 21, 2010 23:02

italiano_83, co to jest "vag" ;p drugie pytanie ... czyli raczej na pewno to termostat jest przyczyna tego ze temp wzrasta? ewentualnie podczas zakupu nowego to jakimi parametrami musze sie sugerowac zeby, mówiąc ogolnie, było OK....bo zdazylem zauważyc ze termostaty roznia sie "temperatura otwarcia" czy cos takiego, jaka byłaby najlepsza?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » czw sty 21, 2010 23:17

michu10klb pisze:italiano_83, co to jest "vag"
Program diagnostyczny za jego pomocą można np. podglądać parametry pracy silnika... jak np temperatura i wiele innych
michu10klb pisze:czyli raczej na pewno to termostat jest przyczyna tego ze temp wzrasta?

Może się nie otwierać... może być uszkodzony czujnik temperatury.. może pompa wody ...
michu10klb pisze:ewentualnie podczas zakupu nowego to jakimi parametrami musze sie sugerowac zeby, mówiąc ogolnie, było OK
Termostat dobiera się do danego silnika wielkość- temperatura otwarcia..
W sklepie gość będzie miał na pewno książkę z danymi i dobierze termostat do Twojego silnika..


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 124 gości