(MK3-ABF) wysoka temperatura oleju i zawysokie obroty:/

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
LOCO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 17:59
Lokalizacja: WAWA
Kontakt:

(MK3-ABF) wysoka temperatura oleju i zawysokie obroty:/

Post autor: LOCO » ndz mar 12, 2006 19:13

Witam szanownych Kolegow-fanow VW :okej: Jest to moj pierwszy post na forum.Pisze poniewaz mam drobne klopoty.Niedawno spełnilem w koncu swoje marzenie kupujac GOLFA-jest to MK3 GTI 16v 96/97r.(auto sprowadzone z Włoch)Sposrod paru problemow ktore udalo mi sie samemu rozwiazac pozostaja 2:
-pierwszy objawia sie tym ze gdy silnik zlapie swoja optymalna temp.(cieczy)obroty nie spadaja ponizej 1200obr. nawet jak stoje na swiatlach i lekko zdlawie go sprzeglem to gdy odpuszcze zpowrotem obroty wzrastaja-gdy silnik jest zimny wszystko jest ok...nawet na mrozie odpala ładnie...obroty nie szaleja.(wiem z papierow ze auto jezdzilo przez rok w metanie i jka widze ma przerobiony uklad dolotowy-roznica polega na tym ze waz od silnika krokowego wchodzi do puszki filtra a nie za nia do rury laczacjej filtr z przepustnica jak powinno byc.Innym mamkamentem jest owa rura laczaca filtr z przepustn. kolesie odwalili fuszerke i jest ona zrobiona z 2 czesci polaczanych po srodku klema...juz na pierwszy rzut oka widac ze uklad dolot. nie jest szczelny w 100%)
-drugi to nadmierna temp. oleju.Wg. wskazan MFA to 94-96st.C przy jezdzie powyzej 3000obr. nawet 100st.C co dziwne temp. cieczy caly czas jest w normie(oleju jeszcze nie wymienilem...nawet nie wiem na czym on jezdzi:/...ale zamierzam to zrobic w najblizszym czasie)

I tu kieruje pytania:czy fakt ze waz od silnika krokowego wchodzi bezposr. do puszki filtra a nie za nim jest przyczyna wysokich obr. silnika gdy sie nagdzeje??Czy ma to bezposredni wplyw na temp. oleju??Jesli nie to jaka moze byc tego przyczyna i czy nieszczelny uklad dolotowy ma znaczaczy wplyw na osiagi auta??Z gory dziekuje za odpowiedz.POZDRAWIAM SERDECZNIE



Awatar użytkownika
pw524
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: pt lut 18, 2005 17:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pw524 » ndz mar 12, 2006 21:58

Nieszczelny układ ma znaczny wpływ na osiągi i bieg jałowy najlepiej powrócić do pierwotnej konfiguracji. Co do temperatury oleju to u mnie też jest taka tyle że w lecie teraz jest 86-88 do 91. Gratuluję autka dobry wybór WITAMY.



budzyn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: ndz sie 28, 2005 10:31
Lokalizacja: [NDZ] Działdowo

Post autor: budzyn » ndz mar 12, 2006 23:02

Jestem również posiadaczem MK3 GTI 16 V i powiem Ci, że taka temperatura jest w normie.
Sam kupując samochód w sierpniu, dziwiłem się, że praktycznie na każdych światłach włącza się wiatrak ale Twój golfik potwierdza tą regułe.

Co do zimy to zdarza się, że przy normalnej jeździe po mieście (tzn. do 3000 obrotów) również włącza się wiatrak.

W każdym bądź razie nigdy nie żałowałem wyboru 16v



Awatar użytkownika
LOCO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 17:59
Lokalizacja: WAWA
Kontakt:

Post autor: LOCO » pn mar 13, 2006 00:42

WIEEEELKIE DZIEKI Panowie za rozwianie czesci watpliwosci jakie mnie trapia z tym autem.Mam nadzieje ze naprawa dolotu (na oryginalny wzor)zalatwi roblem wysokich obrotow.POZDRAWIAM SERDECZNIE



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 489 gości