Przyczyny zamarźniętej odmy i zabrudzonego separatora.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

stmartin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw cze 05, 2008 15:04
Lokalizacja: Białystok

Przyczyny zamarźniętej odmy i zabrudzonego separatora.

Post autor: stmartin » czw sty 21, 2010 15:37

Witam, tematów na temat odmy i separatora na forum jest sporo, sam w kilu się udzielałem.
Chciałem się podzielić ze wszystkimi moimi przemyśleniami, a raczej to co udało mi się ustalić ze znajomym mechanikiem.

Zamarznięta odma. Odma i separator zamarzają ponieważ gromadzą się tam opary oleju razem z wodą. Zimą przy temp. -10 C zamarza, i wybija olej przez najmniej szczelne miejsce, u mnie bagnet.

W zaszłym roku nie miałem tego problemu może dlatego, że zima nie była taka ostra.

Ale co ważniejsze latem zeszłego roku :) przerobiłem auto na gaz i byłem zadowolony i nadal jestem, wymieniłem olej z syntetycznego (5W40) na półsyntetyk (10W40).
No i się zaczęły problemy z odmą. Nie dość, że odma odprowadza wodę ze spalającego się gazu czy jakoś tak mi to tłumaczył znajomy mechanik/gazownik , to na dodatek gęstszy olej zapychają odmę i cały odlot w pokrywie filtru powietrza.

Rozwiązaniami jakie znalazłem na forum jest podgrzewacz odmy oraz "oil tank catch" - zbiornik na olej.

Oba rozwiązania są dobre, ale myślę, że zastosowanie obu przynajmniej w moim przypadku i innych użytkowników Golf IV z LPG rozwiąże całkowicie problem.

Rozgrzewacz nie dopuści do zamarzania, a zbiornik wyłapie cały ten syf / majonez/ masło (jak zwał tak zwał wiadomo o co chodzi).

Zbiornik buduję sam (niskie koszta) instrukcję znalazłem na forum, gotowy kosztuję około 200zł więc wiadomo.
A podgrzewacz chyba będę musiał zamówić w ASO VW. Na forum osoba, która opisywała montaż wspomniała o kosztach w granicach 200 zł.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw sty 21, 2010 16:58

W silniku zawsze się trochę wilgoci nagromadzi i to nie stanowi przeważnie problemu.
Niestety jednak volkswagen dość niefortunnie poprowadził odmę poza silnikiem i ona jak pierwsze ulega szybkiemu wychłodzeniu po zgaszeniu silnika. Następstwem tego jest skraplająca się woda na ściankach odmy i potem jej zamarzanie.
To tak samo jak na zimnych szybach w nagrzanym pomieszczeniu.

Uważam że jakby spowodować to że odma wychładzała by się w podobnym tempie co silnik to nie dochodziło bo do skraplania się wody na jej ściankach i problem z zamarzaniem by zniknął.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Joeaffes i 329 gości