Podpięcie sondy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Tomekg1313
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: śr sty 13, 2010 12:08
Lokalizacja: lubelskie

Podpięcie sondy

Post autor: Tomekg1313 » czw sty 21, 2010 10:53

Witam! Mam pytanie czy ma ktoś schemat podpięcia lub zdjęcia sondy w mk III 1.8 AAM?
Mam taki problem że od początku posiadania swojego golfa mam poodcinane/porozrywane przewody od sondy na wysokości poduszki silnika i chciałbym teraz to pospinać tak jak książka pisze. Śmigam jużt ak dłuższy czas ale już mam dość tego że silnik na benzynie jest zalewanyi się ksztusi. Będe wdzięczny za wszelkie porady.



Awatar użytkownika
MmAaZzIi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt kwie 25, 2008 00:13
Lokalizacja: malopolska / okolice gorlic
Kontakt:

Post autor: MmAaZzIi » czw sty 21, 2010 11:22

Tomekg1313, http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... nda+lambda
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... lambda+mk3
Kolego jest tego sporo wpisz sobie w szukajke i na pewno znajdziesz odpowiedz na swoje pytanie :bigok:


MOJ VARIANT !!!
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=172521

Tomekg1313
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: śr sty 13, 2010 12:08
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Tomekg1313 » czw sty 21, 2010 13:31

Dzięki wielkie. Szukałem, ale nie jest to czego szukam. Ale mam kolejne pytanie. Jaka powinna być sonda w mkIII1.8 AAM? Czy na wiązce wychodzącej od sondy powinno być 4 przewody? Dwa białe, jeden szary i jeden czarny? Czy jeśli tak to: białe to grzałka, czarny masa, a szary to sygnał? I z jakimi przewodami powinny się łączyć na wiązce od po drugiej stronie złącza i do czego tamte przewody prowadzą? Poprawcie mnie jeśli coś pokręciłem i doradźcie jak to powinno wyglądać.



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » czw sty 21, 2010 14:10

jeżeli masz 4 przewodową to białe - grzałka , czarny - sygnał , szary - masa. U mnie są 3 przewody z sondy, wtyczka na 4 przewody i ten czwarty zwierany jest do masy. Popatrze dzisiaj jak wyglądają kolory od strony komputera.


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Tomekg1313
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: śr sty 13, 2010 12:08
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Tomekg1313 » czw sty 21, 2010 14:15

Dzięki mishabest :kufel:
Jakim olejem zalewasz swoje vento?

[ Dodano: 21 Sty 2010 13:17 ]
O co chodzi z tym czwartym zwieranym do masy?



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » czw sty 21, 2010 14:28

silnik 10w40 mobil , skrzynia mobil atf dexron 3

[ Dodano: 21 Sty 2010 13:29 ]
to znaczy że z sondy nie wychodzi kabel masowy, tylko ten 4 co jest we wtyczce jest podłączony śrubką do masy na silnik. zrobie fotke tylko nie wiem jak to będzie widać bo tylko telefonem :)


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Tomekg1313
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: śr sty 13, 2010 12:08
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Tomekg1313 » czw sty 21, 2010 14:52

Ok będę wdzięczny. Ja do siebie leje 15W40 castrola ale mi szklanki strasznie stukają i będę zmieniał te szklanki z uszczelniaczami od razu tylko jeszcze ciśnienie oleju mu zmierzę. Teraz ma przebieg 272000km i pali oleju 1-1,5 na 10tys i się zastanawiam czy po zmianie szklanek i uszczelniaczy można by mu zmienić olej na półsyntetyk i czy by się nie rozszczelnił silnik. Co o tym myślisz?



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » czw sty 21, 2010 15:37

więc jest tak: od sondy 2 białe to grzałka i są połączone z białym z czerwonym paskiem i z brązowym z niebieskim paskiem. sygnałowy od sondy jest czarny i jest połączony z fioletowym , czwarty przewód od kompa to czarny ( u mnie dosztukowany brązowym bo się urwał od wtyczki) a we wtyczce sondy jest w tym mjejscu kawałek przewodu, który przykręca się do masy.
Obrazek

na foto troszkę to brudne więc kolorów nie bardzo widać, ale widać o co chodzi z tą masą :)

co do oleju to ja bym jeździł dalej na tym castrolu.



Tomekg1313
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: śr sty 13, 2010 12:08
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Tomekg1313 » czw sty 21, 2010 16:10

Ok wielkie dzięki. Myślę że rozumiem. Po prostu ten czarny od kompa jest połączony z brązowym który z kolei siedzi sobie we wtyczce i jest przykręcony do masy. Czyli to tak jakby ten przewód od kompa po prostu był przykręcony żeby masował? Tak to rozumiem.



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » czw sty 21, 2010 16:18

dokładnie tak jest :)


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Tomekg1313
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: śr sty 13, 2010 12:08
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Tomekg1313 » czw sty 21, 2010 16:19

Jeszcze jedno pytanko. Czy wiesz gdzie prowadzą te dwa przewody biały z czerwonym paskiem i brązowy z niebieskim paskiem i jeszcze ten jeden fioletowy (pewnie do komp) ale czy bezpośrednio?



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » czw sty 21, 2010 16:41

wydaje mi się że bezpośrednio do kompa, ale które piny to już nie mam pojęcia


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Tomekg1313
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: śr sty 13, 2010 12:08
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Tomekg1313 » czw sty 21, 2010 19:10

Mishabest pomogłeś mi bardzo!!! :pub:
Właśnie sprawdzałem jak u mnie jest i w przyszłym tygodniu to pospinam. U mnie jest sonda jedno przewodowa i ten kawałek kabelka brązowego jak u Ciebie. Od strony kompa jest tylko fioletowy kabelek i czarny na mase. Tak że tylko tylko to pospinać zostało. Dzięki wielkie.

Ale sprawdzając jak u mnie jest trafiłem na jeden przewód wolno wiszący z jednej strony i wydaje mi się że to jest przewód masowy i teraz mnie to męczy od czego to jest. Z tej strony z której wolno wisi jest zakończony jak masowy przewód taką końcówką z dziurą. Ten przewód jest po prawej strony wtrysku. Najlepiej jak bym fotke przesłał to może ktoś by mi pomógł. Ale już dzisiaj nie dam rady. Dzięki wielkie



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » czw sty 21, 2010 21:30

jak będziesz mógł to zrób fotkę, obadam u siebie co jest w tej okolicy :)
a u mnie sonda jest 3 przewodowa bo do automatów dawali z grzałką, w manualach z tego co wiem jest właśnie tak jak u ciebie czyli 1 przewodowa.


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 301 gości