Gorne mocowania mcphersona z 96" do 92"

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Marek 81l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt lis 30, 2004 20:38
Lokalizacja: Ruda Śl
Kontakt:

Gorne mocowania mcphersona z 96" do 92"

Post autor: Marek 81l » czw sty 21, 2010 01:12

Mam pytanie
Czy górne mocowania amortyzatora z modelu z roku 96 podejdą do vento z roku 92??
Chodzi o spreżyny bo mam komplet H&R -80/-60 i jak wiadomo z tyłem nie ma tematu ale te przednie mają inną srednice na jednym koncu sprezyny. I pytanie moje brzmi:
Czy jak kupie łozysko i gume na model 96 czyli te z dwóch czesci to podejdzie mi to do kielicha w moim vento z 92 ??


Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw sty 21, 2010 01:33

tak.Jak zmienisz poduszkę i talerzyk na te starego typu to założysz też sprężyny starego typu, ale ja bym się zastanowił nad sensem takiej zmiany bo jednak ten stary typ jest dość awaryjny i nie bez powodu je zmodernizowano (nie modernizująć jednocześnie gniazd). Przy twardym zawiasie potrafią się sypać po kilkuset kilometrach. (nie przesadzam)
Nowy typ poduszki ma niezintegrowane łożysko, co oznacza że mozna je wymieniać osobno a to obniża koszty naprawy tego elementu. (Na życie jednej poduszki przypadka kilka łożysk). Dość powszechnie wiadomo też że ten nowy typ jest po prostu mocniejszy jak ktoś lata np w KJSach to przeważnie zakłada poduszki od mk3 do mk2, lub przerabia swoje mk3 na nowe jeśli ma stary typ kolumn,
Tym bardziej zakładając twardsze sprężyny wolałbym mieć nowszy typ poduch.a

[ Dodano: Czw Sty 21, 2010 00:39 ]
aha dodam że ja to piszę w oparciu że vento= golf 3 ale nie mam pewności czy tak jest w tym przypadku :) wiec wybaczcie jesli sie myle.
Ostatnio zmieniony czw sty 21, 2010 01:38 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
macbu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Kontakt:

Post autor: macbu » czw sty 21, 2010 08:37

sas_gti pisze:tak.Jak zmienisz poduszkę i talerzyk na te starego typu to założysz też sprężyny starego typu, ale ja bym się zastanowił nad sensem takiej zmiany bo jednak ten stary typ jest dość awaryjny i nie bez powodu je zmodernizowano (nie modernizująć jednocześnie gniazd). Przy twardym zawiasie potrafią się sypać po kilkuset kilometrach. (nie przesadzam)
Nowy typ poduszki ma niezintegrowane łożysko, co oznacza że mozna je wymieniać osobno a to obniża koszty naprawy tego elementu. (Na życie jednej poduszki przypadka kilka łożysk). Dość powszechnie wiadomo też że ten nowy typ jest po prostu mocniejszy jak ktoś lata np w KJSach to przeważnie zakłada poduszki od mk3 do mk2, lub przerabia swoje mk3 na nowe jeśli ma stary typ kolumn,
Tym bardziej zakładając twardsze sprężyny wolałbym mieć nowszy typ poduch.a

[ Dodano: Czw Sty 21, 2010 00:39 ]
aha dodam że ja to piszę w oparciu że vento= golf 3 ale nie mam pewności czy tak jest w tym przypadku :) wiec wybaczcie jesli sie myle.

wczytaj sie dokladnie tu chodzi własnie zamontowanie mocowań nowszych do auta starszego... :grin:
Ostatnio zmieniony czw sty 21, 2010 08:38 przez macbu, łącznie zmieniany 1 raz.


Macbu

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw sty 21, 2010 12:19

aha faktycznie, ale z mojej wypowiedzi można wyłąpać że można zmieniać w obie strony :)



Awatar użytkownika
macbu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Kontakt:

mocowanie

Post autor: macbu » czw sty 21, 2010 12:23

Dokładnie :okej:


Macbu

KrzysiekosH

Post autor: KrzysiekosH » czw sty 21, 2010 13:22

witam
Jeśli można ja się podepnę pod temat, mam 94r golfa i glebę ( taki już kupiłem) i tak czytam że mogę włożyć nowsze mocowanie czyli poduszka i łożysko i tu mam prośbę może ktoś podać numery tych części żebym złych nie kupił, a tak dla pewności.

Mie czeka wymiana, na letnich przy max skręcie czasami stuknie na zimowych cisza, więc na wiosnę będzie wymiana.

aha i jakich firm polecacie??


pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw sty 21, 2010 13:23 przez KrzysiekosH, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Marek 81l
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt lis 30, 2004 20:38
Lokalizacja: Ruda Śl
Kontakt:

Post autor: Marek 81l » czw sty 21, 2010 15:59

Dzieki za wyjasnienia.
A ma ktos moze talerzyki z nowszego typu?
Zbędne ze tak sie wyraze. :grin:


Był Mk2 :)
był Mk3 :)
było Vento ABF
bylo Vento AAA
TERAZ: JETTA III i Mk3 Cabrio
1Z ,ABS

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw sty 21, 2010 16:51




Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości