Remont silnika JP... tłoki i korby z JR???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
TiTeK
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 189
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 12:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Remont silnika JP... tłoki i korby z JR???

Post autor: TiTeK » śr sty 20, 2010 12:00

Witam. Mam dylemat, nie wiem czy mógł bym zastosować tłoki z korbowodami z silnika JR do mojego JP, na oko róznia sie tylko wycieciami na dysze olejowe, ale czy długośc itp jest taka sama??

druga sprawa to nie wiem jaki olej zastosowac po remoncie bo nie wiem jaki był wczesniej lany, co do remontu to bedzie robiona głowica i nowe tłoki z pierścieniami??

Pozdrawiam i zgóry dziekuje za odp



twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Post autor: twromek » śr sty 20, 2010 13:47

tłoki i korby podejdą

co do oleju to jakiś półsyntetyk



ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » śr sty 20, 2010 13:48

Witam powinny pasować korbowody

[ Dodano: 20 Sty 2010 12:48 ]
wg mnie do td są wzmocnione



Awatar użytkownika
TiTeK
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 189
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 12:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: TiTeK » śr sty 20, 2010 16:41

tak sie zastanawiam czy pół syntetyk czasem nie bedzie za rzadki bo jak by nie było silnik ma ok 24 lata a jak wiadomo zmiena uszczelnień na zaworach i zmiana tłoków z pierścieniami to nie wszystko, nie znam sie tak dobrze na dieslach jak wy wiec zrobie to co mi zalecicie. :)



twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Post autor: twromek » śr sty 20, 2010 18:51

Zmień też uszczelniacze na wale i wałkach :)



arwam

Post autor: arwam » śr sty 20, 2010 23:12

TiTeK,

zmień wszelkie uszczelnienia na wałkach i wszystkie uszczelki i lej pełny syntetyk.
można też silnik uturbić.



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » śr sty 20, 2010 23:16

przy jednej robocie wymieniłbym też popychacze (tzw szklanki), bo pewnie niedlugo na nie też przyjdzie pora :)



Awatar użytkownika
TiTeK
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 189
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 12:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: TiTeK » czw sty 21, 2010 01:17

arwam pisze:można też silnik uturbić.


zainteresowałes mnie tym stwierdzeniem :D ale niestety pewnie wiąże sie to z konkretnymi kosztami a mi zależy tylko na tym żeby ogarnać ten silniczek żęby tylko jezdził i robił to w miare bez awarynie, wiec co trzeba wymienić to powymieniam a co nie jest konieczne odpuszcze sobie, wiadomo pierścienie, tłoki, korbowody, usczelnienia, filtry, płyny oleje itp pokupowane i to trzeba powymieniać zeby miało ręce i nogi a tak czy siak troche kaski to kosztowało. Ten samochodzik kupilem jako drugie auto, do jazdy po mieście, do szkoły i pracy tak wiec nie chce zbyt wiele pchać w nie $$. Wielkie dzieki za rady oczywiście zrobie to co mówicie i golfik nareszcie bedzie smigał bo puki co trzeba go było przepychać z miejsca na miejsce bo z rozrusznika nie odpalał, teraz myśle że po remoncie sie to zmieni :)


[url=http://www.wagenstyle.pl/titek.html][img]http://img688.imageshack.us/img688/2713/47322548kopia.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » czw sty 21, 2010 01:27

A moja rada jest taka: lepiej zamiast ładować kase w JP kup sobie dowolnego TD, zrzuć głowicę, wsadź uszczelkę od 1.9, rusz dawkę i śmigaj :)
Będziesz miał w razie potrzeby osiągi nawet lepsze od RPka przy połowe mniejszym spalaniu. :bigok:



Awatar użytkownika
TiTeK
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 189
Rejestracja: ndz lis 02, 2008 12:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: TiTeK » czw sty 21, 2010 17:11

Nom może i racja, tyle że RP pali mi jakieś 10L gazu ale teraz wywalam RP i swapuje cos dużo mocniejszego i żarłoczniejszego, dlatego tez kupiłem dieselka w naprawde malutkich pieniązkach, który ma poprostu jezdzic i nie musi zapierd... :) byle był naprawde ekonomiczny. Doprowadze go do stanu używalności i puki co bede smigał a jak sie trafi okazja to moze zhandluje go i kupie tak jak mówicie jakiegos TD.


[url=http://www.wagenstyle.pl/titek.html][img]http://img688.imageshack.us/img688/2713/47322548kopia.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14302
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » czw sty 21, 2010 17:16

Gdybys jednak chciał gada uturbić,to mam wszystko co trzeba...no oprócz ssącego :bajer: ...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » czw sty 21, 2010 17:21

Witam do wymiany pozostaje kolektor ssacy miska olejowa musi byc z wyjsciem na przewód od turba pompa wtryskowa najlepiej z lda tłoki muszą miec wycięcie na dysze do smarowania denek tłoka dysze do smarowania denek tłoka ma td



arwam

Post autor: arwam » czw sty 21, 2010 20:09

ZbyszekGolf, można zrobić i bez natrysku oleju na tłoki TD ze zwykłego Diesla i jak nie będziesz latał non stop po trasach z gazem w podłodze to nic się nie stanie, jeździ już na tym forum kilka aut w ten sposób zrobionych i jakoś nic im się nie dzieje.



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » czw sty 21, 2010 23:05

tylko trzeba się zastanowić czy gra jest warta świeczki....

jak kolega pisze - ma to być zwykły dupowóz do toczenia się przez jakiś czas tylko... wiec wg mnie nie ma sensu aż tak fantazjować.

Weź go ogarnij żeby był pewny i nie zawodny, a mody kieruj w innym kierunku :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości