Witam!
Jestem nowy na forum.
Posiadam golfa III 1.6 silnik ABU z instalacją gazową.
Mam następujący problem.
Podczas zapalania na zimnym silniku muszę się trochę namęczyć (zapalam na benzynie)
tzn. wydaje mi się że silnik jest zalewany.
Inny objaw problemu z zapalaniem pojawia się po przejechaniu powiedzmy 2km (silnik jeszcze zimny), wychodzę zrobić zakupy sklepie wracam po 5min. i muszę go trochę "pochełtać" aby odpalił, wręcz doda gazu żeby załapał.
Te objawy szczególnie nasiliły się podczas zimy.
Na ciepłym silniku problem już nie występuje.
P.S. Wymieniłem czujnik halla, świece, przewody zapłonowe.
Z góry dziękuje za pomoc!
Problem z zapalaniem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- prezesik25
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2901
- Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
- Lokalizacja: ELE Łęczyca
- Kontakt:
A wymieniłeś kopułkę i palec? - to też są elementy układu zapłonowego wrażliwe na wilgoć.
Jak to nie pomoże to prawdopodobnie do wymiany czujnik temperatury - 4-pinowy, który znajduje się w króćcu, on odpowiedzialny jest za dawkowanie paliwa.
Przed uruchomieniem zimnego silnika zdejmij wtyczkę z czujnika i odpal auto, jak odpali od razu to masz czujnik do wymiany.
ps. tylko nie kupuj tanich zamienników, tylko oryginał z ASO, tanie zamienniki przekłamują wskaźnik (może ci pokazywać nawet 120 stopni).
Jak to nie pomoże to prawdopodobnie do wymiany czujnik temperatury - 4-pinowy, który znajduje się w króćcu, on odpowiedzialny jest za dawkowanie paliwa.
Przed uruchomieniem zimnego silnika zdejmij wtyczkę z czujnika i odpal auto, jak odpali od razu to masz czujnik do wymiany.
ps. tylko nie kupuj tanich zamienników, tylko oryginał z ASO, tanie zamienniki przekłamują wskaźnik (może ci pokazywać nawet 120 stopni).
Ostatnio zmieniony śr sty 13, 2010 11:02 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
czujnik temperatury obstawiam, dla pewności możesz sprawdzić temp VAGiem albo miernikiem
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzięki za podpowiedzi.
Wymieniłem czujnik i narazie jest ok.
Tylko tu ciekawa sprawa. Zakupiłem czujnik w servisie.
Zawsze miałem czujniki z żółtą obwódką (zamienniki które pokazywały cuda).
Pan w servisie dał mi z niebieską i powiedział że od 2003 żółtą zastąpili niebieską i teraz jest tylko taka na servisie.
W sklepach zamienniki nadal mają żółte i niebieskie. Tak że pogubiłem się już o co w tym chodzi.
Założyłem ten z servisu, z odpalaniem jest ok, jednak temp pokazuje max 80oC (może przez zimę).
Potestuję jeszcze trochę i dam znać co i jak.
P.S. Zastanawiam się jeszcze czy sam wtrysk nie jest robnięty.
Wymieniłem czujnik i narazie jest ok.
Tylko tu ciekawa sprawa. Zakupiłem czujnik w servisie.
Zawsze miałem czujniki z żółtą obwódką (zamienniki które pokazywały cuda).
Pan w servisie dał mi z niebieską i powiedział że od 2003 żółtą zastąpili niebieską i teraz jest tylko taka na servisie.
W sklepach zamienniki nadal mają żółte i niebieskie. Tak że pogubiłem się już o co w tym chodzi.
Założyłem ten z servisu, z odpalaniem jest ok, jednak temp pokazuje max 80oC (może przez zimę).
Potestuję jeszcze trochę i dam znać co i jak.
P.S. Zastanawiam się jeszcze czy sam wtrysk nie jest robnięty.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości