[MK4/BORA] Montaż podłokietnika
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
[MK4/BORA] Montaż podłokietnika
Montaż oryginalnego podłokietnika w MK4 / Bora
na podstawie porady z zagranicznej stronki
W związku z wygaśnięciem fotek wrzucam link do pdf-a z tej porady: https://www.dropbox.com/s/90gz0exvtsolg ... a.pdf?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Spis potrzebnych elementów:
Podłokietnik: 3B0 864 209 (część dolna: 3B0 867 174 ; część górna: 3B0 867 173)
Komplet części montażowych łapy podłokietnika: 1J0 898 079
Zaślepka strona prawa:1J0 864 280A
Zaślepka strona lewa: 1J0 864 279A
Tak wygląda komplet potrzebnych części:
Montaż
Musimy wyjąć konsolę środkową na tunelu.
W tym celu zdejmujemy zaślepki po bokach konsoli środkowej i odkręcamy śrubki, znajdujące się pod nimi:
Następnie odkręcamy dwie śruby znajdujące się pod popielniczką pasażerów tylnej kanapy:
Zaciągamy ręczny i wyjmujemy tunel środkowy, pamiętając o odpięciu wtyczki przełącznika otwierania klapki zbiornika paliwa:
W kolejnym kroku odkręcamy nakrętkę dźwigni hamulca ręcznego (tą od strony fotela kierowcy) i wsuwamy nakrętki zaciskowe:
W miejsce nakrętki dźwigni ręcznego wkręcamy łącznik 1J0 711 354:
Wkładamy łapę mocującą podłokietnika i przykręcamy ją (nakrętką M8 od strony fotela kierowcy i śrubami M8x16 od strony fotela pasażera)
Gdy mamy już założoną łapę mocującą możemy przystąpić do przygotowania konsoli środkowej pod montaż podłokietnika.
W tym celu podważamy półeczkę zaślepiającą otwór podłokietnika i wyjmujemy ją:
Zrobiliśmy już prawie wszystko. Zostało nam złożenie tego wszystkiego do kupy.
Robimy to w odwrotnej kolejności, tj. wkładamy konsolę – pamiętając o podłączeniu wtyczki od przełącznika klapki wlewu paliwa, przykręcamy go dwiema śrubami pod popielniczką dla tylnej kanapy i dwiema śrubami z przodu po bokach:
Po założeniu konsoli mamy taki widok:
Został nam podłokietnik w takiej postaci:
Wkładamy go we wcześniej przygotowany otwór w konsoli i mocujemy w łapie za pomocą śruby nimbusowej M8x24:
Ostatnim krokiem jest montaż zaślepki:
No i możemy się cieszyć własnoręcznie zamontowanym „leniwcem”
na podstawie porady z zagranicznej stronki
W związku z wygaśnięciem fotek wrzucam link do pdf-a z tej porady: https://www.dropbox.com/s/90gz0exvtsolg ... a.pdf?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Spis potrzebnych elementów:
Podłokietnik: 3B0 864 209 (część dolna: 3B0 867 174 ; część górna: 3B0 867 173)
Komplet części montażowych łapy podłokietnika: 1J0 898 079
Zaślepka strona prawa:1J0 864 280A
Zaślepka strona lewa: 1J0 864 279A
Tak wygląda komplet potrzebnych części:
Montaż
Musimy wyjąć konsolę środkową na tunelu.
W tym celu zdejmujemy zaślepki po bokach konsoli środkowej i odkręcamy śrubki, znajdujące się pod nimi:
Następnie odkręcamy dwie śruby znajdujące się pod popielniczką pasażerów tylnej kanapy:
Zaciągamy ręczny i wyjmujemy tunel środkowy, pamiętając o odpięciu wtyczki przełącznika otwierania klapki zbiornika paliwa:
W kolejnym kroku odkręcamy nakrętkę dźwigni hamulca ręcznego (tą od strony fotela kierowcy) i wsuwamy nakrętki zaciskowe:
W miejsce nakrętki dźwigni ręcznego wkręcamy łącznik 1J0 711 354:
Wkładamy łapę mocującą podłokietnika i przykręcamy ją (nakrętką M8 od strony fotela kierowcy i śrubami M8x16 od strony fotela pasażera)
Gdy mamy już założoną łapę mocującą możemy przystąpić do przygotowania konsoli środkowej pod montaż podłokietnika.
W tym celu podważamy półeczkę zaślepiającą otwór podłokietnika i wyjmujemy ją:
Zrobiliśmy już prawie wszystko. Zostało nam złożenie tego wszystkiego do kupy.
Robimy to w odwrotnej kolejności, tj. wkładamy konsolę – pamiętając o podłączeniu wtyczki od przełącznika klapki wlewu paliwa, przykręcamy go dwiema śrubami pod popielniczką dla tylnej kanapy i dwiema śrubami z przodu po bokach:
Po założeniu konsoli mamy taki widok:
Został nam podłokietnik w takiej postaci:
Wkładamy go we wcześniej przygotowany otwór w konsoli i mocujemy w łapie za pomocą śruby nimbusowej M8x24:
Ostatnim krokiem jest montaż zaślepki:
No i możemy się cieszyć własnoręcznie zamontowanym „leniwcem”
Ostatnio zmieniony czw wrz 25, 2014 13:31 przez Kamel, łącznie zmieniany 3 razy.
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
Kolego Kamel, nie znasz moze dokładniejszego oznaczenia części górnej? na stronie getem wyrzuciło mi 2 strony pozycji, które po 3B0 867 173 mają jeszcze 3/4 litery (domyślam się że to pewnie materiał, czy kolor). Mam zerwane oba zawiasy w podłokietniku, i trzyma się na zwykłym zawiasie z castoramy - dobrze by było to zrobić kiedyś...
Shmatan a jaka Cię interesuje?Shmatan pisze:nie znasz moze dokładniejszego oznaczenia części górnej?
Bo w ETKA jest tego od groma..
Wrzucam screeny z ETKA z numerami i literami kolorów:
Ostatnio zmieniony śr sty 06, 2010 18:07 przez Kamel, łącznie zmieniany 1 raz.
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
Dziś kupiłem komplet foteli - fajne kubełki super stan + podłokietnik od Bory za 100 zł całość Byłem i nadal jestem w szoku jak cenę usłyszałem... ale cóż - nie było się co zastanawiać - zapakowałem szybko i uciekłem do Wrocławia.
Brakuje mi jednak
Zaślepka strona prawa:1J0 864 280A
Zaślepka strona lewa: 1J0 864 279A
Orientuje się ktoś ile kosztują te zaślepki i czy są potrzebne ( pytam o estetykę ) bo niby podłokietnik jest miedzy fotelami...
Ps - jutro zapodam fotki kompletu za tzw 100 zł
Brakuje mi jednak
Zaślepka strona prawa:1J0 864 280A
Zaślepka strona lewa: 1J0 864 279A
Orientuje się ktoś ile kosztują te zaślepki i czy są potrzebne ( pytam o estetykę ) bo niby podłokietnik jest miedzy fotelami...
Ps - jutro zapodam fotki kompletu za tzw 100 zł
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
[MK4/BORA] Montaż podłokietnika
czy mógłby ktoś podać numery serwisowe kompletu śrub mocujących łapę podłokietnika z tunelem bo u mnie jest taka denna obsługa w serwisie vw, że nie mają pojęcia dołączam fotkę
[MK4/BORA] Montaż podłokietnika
bilus to będzie tak:
- nakrętki zaciskowe (te blaszki) - N 903 019 01
- śruby M8x16 - N 903 285 02
- łącznik - 1J0 711 354
Ja w jednym ASO dokładnie to powiedziałem kolesiowi, który wpierał mi, że czegoś nie ma, a ja mu udowodniłem, że jest..
- nakrętki zaciskowe (te blaszki) - N 903 019 01
- śruby M8x16 - N 903 285 02
- łącznik - 1J0 711 354
Zaproponuj żeby zmienili pracę skoro brak im kompetencji.bilus pisze:u mnie jest taka denna obsługa w serwisie vw, że nie mają pojęcia
Ja w jednym ASO dokładnie to powiedziałem kolesiowi, który wpierał mi, że czegoś nie ma, a ja mu udowodniłem, że jest..
. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .
[MK4/BORA] Montaż podłokietnika
Kamel,
czesć
czy masz może wymiary tej śruby do mocowania podłokietnika? chodzi mi o tą złączną, którą nakręca się w miejsce nakrętki hamulca ręcznego.
Jaki ona ma gwint: M8 czy może większy? jaka ma długość całkowitą ta część
dzieki za info
pozdr
Andrzej
czesć
czy masz może wymiary tej śruby do mocowania podłokietnika? chodzi mi o tą złączną, którą nakręca się w miejsce nakrętki hamulca ręcznego.
Jaki ona ma gwint: M8 czy może większy? jaka ma długość całkowitą ta część
dzieki za info
pozdr
Andrzej
[MK4/BORA] Montaż podłokietnika
Ja nie miałem żadnych śrub - wszystkie kupiłem w sklepie z takowymi na tzw wagę ... za wszystkie po sztuce dałem niecałe 2 zł
Co do pytania kolegi Andy 1111 tak jest tam M8
Co do pytania kolegi Andy 1111 tak jest tam M8
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
[MK4/BORA] Montaż podłokietnika
Czy poradzi mi ktoś jak zdjać samą klapkę podłokietnika? znaczy się material z zawiasami?
Z góry dzięki
Z góry dzięki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości