Wymiana licznika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kurzi5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 17:32
Lokalizacja: ZSZ

Wymiana licznika

Post autor: kurzi5 » śr sty 20, 2010 21:25

Witam,

Zdaję sobie sprawę z tego, że diesel i benzyna mają różne liczniki i przy kupnie nowego licznika, trzeba uważać na ten fakt, ale mimo to mam jedno, krótkie i zapewne dla wielu z was banalne pytanie. Czy oprócz tego jest istotne do ilu został wyskalowany prędkościomierz?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr sty 20, 2010 21:28 przez kurzi5, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » śr sty 20, 2010 21:44

nie jest to ważne bo nowsze liczniki miały inna skale ważne żeby był od takiego samego silnika(a właściwie rodzaj skrzyni rozróżniał liczniki)


Obrazek

kurzi5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 17:32
Lokalizacja: ZSZ

Post autor: kurzi5 » śr sty 20, 2010 22:03

Czyli trzeba pilnować, żeby licznik był z samochodu z taką samą skrzynią biegów?



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » śr sty 20, 2010 22:13

trzeba pilnować prędkości na blacie, czyli jak zaczyna się od 20 a kończy na 220 to taki brać,


Obrazek
Obrazek

kurzi5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 17:32
Lokalizacja: ZSZ

Post autor: kurzi5 » śr sty 20, 2010 22:29

Czyli teoretycznie jeżeli w samochodzie był licznik wyskalowany od 20 do 200 to ten, który mam obecnie (wstawiony z powodu głupoty mechanika), czyli ze skalą od 20 do 220 źle pokazuje prędkość?

Druga sprawa - temat właściwie rzecz biorąc założyłem, ponieważ chcę wymienić licznik na taki, który posiada obrotomierz. W związku z tym mam kolejne pytanie. Obrotomierz będzie działał od razu po podłączeniu licznika czy może konieczne będzie ciągnięcie jakiegoś dodatkowego przewodu?



Awatar użytkownika
Leni121
Misia:*
Misia:*
Posty: 276
Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:20
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Leni121 » śr sty 20, 2010 22:41

najważniejszy w zegarach jest DPN http://theresias.com/tutorials/1h_ki.htm
kolego moze napisz jaki masz silnik i jakie masz zegary :bajer: to ktos Ci da znac jakie beda pasowaly :) i nie prawda jest to ze musza byc takie same ze jak byly 20-220 to ze inne nie beda chodzic :)

ja mialem 0-220 obecnie mam 20-240 i nic nie przeklamuje bo DPN byl taki sam w tych zegarach



kurzi5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 17:32
Lokalizacja: ZSZ

Post autor: kurzi5 » śr sty 20, 2010 22:44

Hmm... silniczek skromny :D

Benzynka 1.4 60KM (nie wiem jakie oznaczenie silnika - już mi się nie chce iść sprawdzać ale chyba ABD albo coś takiego)

Oryginalny licznik (VDO) miał oznaczenie 1H6 919 033

EDIT:

Chyba, że chodzi o jeszcze jakieś inne oznaczenia
Ostatnio zmieniony śr sty 20, 2010 22:47 przez kurzi5, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Leni121
Misia:*
Misia:*
Posty: 276
Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:20
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Leni121 » śr sty 20, 2010 22:47

kurzi5 pisze: 1H6 919 033
taki sam DPN maja 1H6 919 850 X od ABU zobacz na stronke ktora Ci podalem



kurzi5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 17:32
Lokalizacja: ZSZ

Post autor: kurzi5 » śr sty 20, 2010 22:55

Czyli po prostu trzymać się oznaczenia 1H6 919 033 A lub 1H6 919 860 X i liczniki będą na 100% śmigały. Myślę, że już wiem to co chciałem wiedzieć...

EDIT:

aaaa... wróc! Jeszcze kwestia samego działania obrotomierza... może być konieczne ciągnięcie jakiegoś dodatkowego przewodu?
Ostatnio zmieniony śr sty 20, 2010 22:56 przez kurzi5, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Leni121
Misia:*
Misia:*
Posty: 276
Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:20
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Leni121 » śr sty 20, 2010 22:56

kurzi5 pisze:aaaa... wróc! Jeszcze kwestia samego działania obrotomierza... może być konieczne ciągnięcie jakiegoś dodatkowego przewodu?
nic nie musisz Ciagnac :bigok: wszystko bedzie dzialac poprawnie po podlaczeniu licznika do kostki :)



kurzi5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 17:32
Lokalizacja: ZSZ

Post autor: kurzi5 » śr sty 20, 2010 23:06

Dobra to chyba na tyle... dzięki! Oczywiście kliknąłem w "pomógł" :)

Teraz tylko kwestia kupienia licznika i zrobienia podmianki gdy nie będzie ojca w domu (bo właściwie to jego samochód... będzie miał niespodziewajkę :P )



Awatar użytkownika
Leni121
Misia:*
Misia:*
Posty: 276
Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:20
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Leni121 » śr sty 20, 2010 23:09

to powodzenia :) zycze :bigok: jutro jeszcze wysle Ci na pw dokladny wykaz licznikow do twojego silnika z Etki



Awatar użytkownika
w00dnik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: pt lip 31, 2009 01:45
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: w00dnik » wt lut 09, 2010 00:45

ze sie tak podepne pod temat ;)

Jakie liczniki beda pasowaly do 1,6 ABU ?:>



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » wt lut 09, 2010 00:51

w00dnik pisze:ze sie tak podepne pod temat ;)

Jakie liczniki beda pasowaly do 1,6 ABU ?:>
http://theresias.com/tutorials/1h_ki.htm
Ostatnio zmieniony wt lut 09, 2010 00:52 przez norek111, łącznie zmieniany 1 raz.


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 395 gości