Termometr w mk4
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- dominiks1980
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Termometr w mk4
Termometr, jaki wykorzystałem można kupić na Allegro, jest tego tam sporo.
Jest on zasilany baterią a podświetlenie zasilane jest z akumulatora.
Aby wyciągnąć plastik z deski należy sróbokrętem podważyć kratki nawiewu tak, aby wyszły:
Następnie wykręcamy 2 śrubki trox u góry i wyciągamy całość.
Termometr rozbieramy tak, aby mieć samą obudowę, następnie szlifujemy ją z góry i dołu aż do "kołków”, w które wchodzą śrbóki, którymi jest wszystko skręcane.
Następnie wycinamy plastik ze środka otworów w obudowie nawiewu tak żeby powstał jeden duży otwór
i obudowa termometru do niego weszła i przyklejamy ją. Do pozostałych otworów wycinamy jakiś plastik w ich kształcie tak aby je wypełnić, ja wykorzystałem ten plastik, który wyciołem z obudowy nawiewu. Następnie sklejamy całość. Nie wiem jak to się nazywa, ale ja użyłem pistoletu, w który się wkłada laske kleju. Pistolet rozgrzewa tworząc z tego klej. Laminat z płytki drukowanej termometru też trzeba podszlifować od strony gdzie jest gumka zasilająca wyświetlacz, szlifować ja trzeba aż do otworów, do których wchodzą śrubki mocujące elektronikę do obudowy.
Potem szpachla wykończeniowa, szlifowanie, podkład, szlifowanie, malowanie całości czarnym matem.
Można było to tak zostawić, ale mi się nie podobał uzyskany efekt, wiec wyszlifowałem ten czarny mat papierem 2000 na mokro.
Po nałożeniu szpachli i wyszlifowaniu należy wszystko spasować tak żeby się nie okazało po pomalowaniu ze nie da się tego złożyć.
Środkową część tam gdzie jest pokrętło i te 2 białe „ikonki” zakleić należy taśmą malarską. Po usunięciu jej okaże się ze jest „schodek „ ja to zniwelowałem podczas szlifowania całości papierem 2000
Podświetlenie podłączyłem pod przewód szaro niebieski w przełączniku podgrzewania szyb.
Czujnik temperatury umieściłem na zderzaku, tuż obok kratki. Kabel poprowadziłem do wnętrza auta przez gumę umieszczoną mniej więcej za pompą hamulcową
A oto efekt końcowy:
Jest on zasilany baterią a podświetlenie zasilane jest z akumulatora.
Aby wyciągnąć plastik z deski należy sróbokrętem podważyć kratki nawiewu tak, aby wyszły:
Następnie wykręcamy 2 śrubki trox u góry i wyciągamy całość.
Termometr rozbieramy tak, aby mieć samą obudowę, następnie szlifujemy ją z góry i dołu aż do "kołków”, w które wchodzą śrbóki, którymi jest wszystko skręcane.
Następnie wycinamy plastik ze środka otworów w obudowie nawiewu tak żeby powstał jeden duży otwór
i obudowa termometru do niego weszła i przyklejamy ją. Do pozostałych otworów wycinamy jakiś plastik w ich kształcie tak aby je wypełnić, ja wykorzystałem ten plastik, który wyciołem z obudowy nawiewu. Następnie sklejamy całość. Nie wiem jak to się nazywa, ale ja użyłem pistoletu, w który się wkłada laske kleju. Pistolet rozgrzewa tworząc z tego klej. Laminat z płytki drukowanej termometru też trzeba podszlifować od strony gdzie jest gumka zasilająca wyświetlacz, szlifować ja trzeba aż do otworów, do których wchodzą śrubki mocujące elektronikę do obudowy.
Potem szpachla wykończeniowa, szlifowanie, podkład, szlifowanie, malowanie całości czarnym matem.
Można było to tak zostawić, ale mi się nie podobał uzyskany efekt, wiec wyszlifowałem ten czarny mat papierem 2000 na mokro.
Po nałożeniu szpachli i wyszlifowaniu należy wszystko spasować tak żeby się nie okazało po pomalowaniu ze nie da się tego złożyć.
Środkową część tam gdzie jest pokrętło i te 2 białe „ikonki” zakleić należy taśmą malarską. Po usunięciu jej okaże się ze jest „schodek „ ja to zniwelowałem podczas szlifowania całości papierem 2000
Podświetlenie podłączyłem pod przewód szaro niebieski w przełączniku podgrzewania szyb.
Czujnik temperatury umieściłem na zderzaku, tuż obok kratki. Kabel poprowadziłem do wnętrza auta przez gumę umieszczoną mniej więcej za pompą hamulcową
A oto efekt końcowy:
dość ciekawy patent, szkoda że nie zrobiłeś więcej zdjęć, wychodzi na to że troszkę rzeźbienia przy tym jest, jakbym sobie coś takiego zafundował to raczej w podświetleniu czerwonym żeby zgrało się z resztą , jedno pytanie mam jak wytniesz ten plastik w środku co jest pomiędzy dwoma zaślepkami i włożysz termometr to pozostanie gdzieś dziura? tak to zrozumiałem że trzeba resztę zakleić.
- dominiks1980
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Obudowa termometru jest mniejsza od powstałego otworu, po prawej i lewej stronie powstaną ok 0.5cm przerwy które trzeba wypełnić A dużo roboty z tym niema, mi zajęło parę godzin wszystko do pomalowania podkładem, potem trzeba było już dobe czekać aż wyschnie i tak kolejne warstwy lakieru.
Mi się wydaje że niebieski pasuje bo i zegarek i licznik km jest na niebiesko podświetlany, niestety odcień termometru jest jaśniejszy ale nie wiem jak go przyciemnić żeby odcień zbliżył się do odcienia podświetlenia licznika
Mi się wydaje że niebieski pasuje bo i zegarek i licznik km jest na niebiesko podświetlany, niestety odcień termometru jest jaśniejszy ale nie wiem jak go przyciemnić żeby odcień zbliżył się do odcienia podświetlenia licznika
- dominiks1980
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- dominiks1980
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Wyciągnięcie całego elementu z deski rozdzielczej zajmuje góra minute więc nie jest za bardzo uciążliwe. Podejrzewam że na jednej baterii termometr popracuje dość długo. Można wyprowadzić zasilanie na zewnątrz i np wykonać zasilacz zmniejszający napięcie do 1,5 V lub można np. zastosować baterię R20 co powinno wystarczyć na lata.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 949
- Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
fajny efekt tylko jaka jest zywotnosc tego termometru.
mialem kiedys taki i akurat po miesiacu padlo oswietlenie, no ale moze przypadek.
na allegro sa tez mniejsze termometry co wskazuja tylko temp zewn.
takze moze sie udac tylko w jedno miejsce wsadzic
mialem kiedys taki i akurat po miesiacu padlo oswietlenie, no ale moze przypadek.
na allegro sa tez mniejsze termometry co wskazuja tylko temp zewn.
takze moze sie udac tylko w jedno miejsce wsadzic
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
- dominiks1980
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
- Lokalizacja: Ruda Śląska
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 949
- Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
dominiks1980, nie strasze, tylko ja mialem dokladnie taki sam.
moze blad w tym byl ze na samym sloncu akuratstalo auto i przez to moze padl.
no ale pewnie jedno nie rowne drugiemu. takze trzymam kciuki
[ Dodano: 21 Sty 2010 17:41 ]
ja mam obecnie taki:
http://allegro.pl/item882695357_super_t ... olory.html
7 miesiecy minelo i stan jak nowy.
moze blad w tym byl ze na samym sloncu akuratstalo auto i przez to moze padl.
no ale pewnie jedno nie rowne drugiemu. takze trzymam kciuki
[ Dodano: 21 Sty 2010 17:41 ]
ja mam obecnie taki:
http://allegro.pl/item882695357_super_t ... olory.html
7 miesiecy minelo i stan jak nowy.
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
brynol, mam taki sam ale planuję zmienić na taki 12V podświetlany i na dwa czujniki
http://allegro.pl/item886455156_dwukana ... v_12v.html
też w tym samym sklepie,akurat do Łomży mam niedaleko bo moje strony,jak kupowałem tego na zdjęciu to tego i wielu innych nie mieli ale widzę że mają teraz wybór,dla mnie najlepsze miejsce dla termometru jest w panelu podsufitki,słońce tam nie dochodzi
http://allegro.pl/item886455156_dwukana ... v_12v.html
też w tym samym sklepie,akurat do Łomży mam niedaleko bo moje strony,jak kupowałem tego na zdjęciu to tego i wielu innych nie mieli ale widzę że mają teraz wybór,dla mnie najlepsze miejsce dla termometru jest w panelu podsufitki,słońce tam nie dochodzi
- dominiks1980
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: czw cze 18, 2009 17:56
- Lokalizacja: Ruda Śląska
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 949
- Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
- Lokalizacja: Orzesze
- Kontakt:
Yazhi,
no ta firma b.fajna.
kupilem termometr i zanikal wyswietlacz po paru dniach... napisalem i kazali odeslac i przyslali kurierem na ich koszt nowiuski z przeprosinami.
konkret firma
[ Dodano: 21 Sty 2010 23:01 ]
takze polecam ta firme, napewno maja dobry sprzet.
a w podsufitce pomysl bardzo dobry, tylko w mk3 jest inaczej troche niestety ;p
[ Dodano: 21 Sty 2010 23:07 ]
Yazhi,
tak sie zastanawiam jak sie przełącza widok temp zew/wew na tym term z linku.
pisze jeden wyswietlacz, dwa czujniki.
same sie zmieniaja? czy jak to dziala?
no ta firma b.fajna.
kupilem termometr i zanikal wyswietlacz po paru dniach... napisalem i kazali odeslac i przyslali kurierem na ich koszt nowiuski z przeprosinami.
konkret firma
[ Dodano: 21 Sty 2010 23:01 ]
takze polecam ta firme, napewno maja dobry sprzet.
a w podsufitce pomysl bardzo dobry, tylko w mk3 jest inaczej troche niestety ;p
[ Dodano: 21 Sty 2010 23:07 ]
Yazhi,
tak sie zastanawiam jak sie przełącza widok temp zew/wew na tym term z linku.
pisze jeden wyswietlacz, dwa czujniki.
same sie zmieniaja? czy jak to dziala?
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości