Brak przyspieszacza-Vento 1.9 TD AAZ

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Siwy_1993
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn mar 23, 2009 23:04
Lokalizacja: częstochowa
Kontakt:

Brak przyspieszacza-Vento 1.9 TD AAZ

Post autor: Siwy_1993 » pn sty 18, 2010 21:44

Witam .

Mam taki problem ze swoim aaztem ... Jak go zapale i jest zimny obroty są ok . Ale jak auto się zagrzeje tak po ok 2 min chodzenia na wolnych obrotach . Zaczyna się i obroty utrzymują sie na poziomie 2 tys. obr. i nie spadają chyba że się sprzegłem przydusi to spadną ..
Proszę Was o pomoc . Z góry dziękuje ;)



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pn sty 18, 2010 22:31

Może za duża dawka na pompie?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14218
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn sty 18, 2010 23:52

Siwy_1993, zmniejsz obroty śrubą od wydatku resztkowego i skoryguj do żądanych śrubą pionową z tyłu pompy,a powinno być dobrze :bajer:

[ Dodano: 18 Sty 2010 22:58 ]
Obrazek
Tą w kółku wykręć o ok.½obr.(jeśli trzeba to więcej),a tą oznaczoną zieloną strzałką zwiększ obr. do żądanych :food:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt sty 19, 2010 01:12

Masz "ssanie" czy jest automatyczne, lub podaj rok auta i czy ma klime.
Masz jeszcze jakieś objawy? Czy np nie kopci i ciężko pali na ciepłym?

Jeśli jest "ssanie" w kabinie, pompa szczelna, i nie ma innych problemów to zrób tak jak zaleca Michaś_1977



pompa83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: wt sty 30, 2007 13:09
Lokalizacja: Lublin

Post autor: pompa83 » wt sty 19, 2010 02:31

Witam
Czy wiecie panowie jak wyregulować wolne obroty na pompie po 95", taka z automatycznym ssaniem???
Mam z tym problem jak włączam np. światła to obroty opadają?
z góry dziękuje za odpowiedz


$%^&

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt sty 19, 2010 11:09

Było to opisywane, poszukaj postów użytkownika PinkFloyd wiele razy to opisywał.
Ostatnio zmieniony wt sty 19, 2010 11:12 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14218
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt sty 19, 2010 12:27

Jeżeli tzw. ssanie jest automatyczne,to trzeba pokręcić którymś z dwóch wkrętów (nie pamiętam którym) oznaczonych żółtą i niebieską strzałką... :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt sty 19, 2010 21:27

t0mal pisze:Było to opisywane, poszukaj postów użytkownika PinkFloyd wiele razy to opisywał.
Oj było to wiele razy :grin: więc cytuje: W siłowniku przyspieszcacza ( tkzw. potocznie ssania ) jest bimetal który sie nagrzewa od napiecia i od temp silnika- taka jego rola. To jest sterowane modułem który steruje także świecami żarowymi które silnik dogrzewają przez ok 2,5 min po odpaleniu. Jak silnik zimny, bimetal w siłowniku pociaga linkę mimo tego ze jak nie odpalony to linka naciągnięta i brak w nim prądu. Odpalasz silnik, moduł włącza swiece i doprowadza napiecie do silownika i nagrzewa bimetal który popuszcza slinkę siłownika bo bimetal się rozgrzewa. Prąd dochodzi dopuki są świece dogrzewane a trwac to moze nawet 2,5 min. po odpaleniu mimo tego ze nie pali sie kontrolka na desce. Potem sie wyłączaja i napiecie do silowniaka. Jak silnik ciepły to ciepło silnika nagrzewa tez ten silownik i w wyniku tego bimetal tez sie rozrzeża i popuszcxza jeszcze linkę i wiadomo jak silnik ciepły nie potrzeba zeby włąączał sie przyspieszacz. Lewa śrubka reguluje sie obroty siłownika- zimnego rozruchu. Na ciepło temp. 90st.- ustawia sie tak zeby obroty po tym jak dzwignia dotyka lewej śrubki powinny byc 1050 wg elektronicznego obrotomierza na desce jak go uruchomic znajdziesz w poradach. Prawa śrubka do obrotów biegu jałowego powinny byc 50-900+50- na ciepło. Bo jak wiadomo na zimno są mniejsze obroty bo swiece mocno obnizaja obroty bo jest duze obciązenie alternatora a siłownik to niweluje. Dlatego ustawia sie go na ciepło, ale nie dłuzej niz ok 5min na silniku przy temp. wody 90st po nocnym odpaleniu, bo w wyniku mocnego rozgrzania silnika bimetal moze jeszcze jak mocno sie podgrzeje jeszcze popuscic linke i przy normalnych krótkich odcinkach moze zdarzyc sie ze bedziesz miał za wysokie obroty. Dlatego temp. 90st na wskazniku po rannym odpaleniu max 5 min odkręcasz śrubkę na lince i pozostawiasz max 1mm luzu miedzy dzwignią a elementem ze śrubką i wszystko ok. I ot cała filozofia. mam nadziejęz, ze nie kręciłeś wydatkiem szczątkowym- bo ten ustawiany jest na stole pobierczym i potem moga być problemy z obrotami w zależnosci od temp. ale na oko da sie to ustawić. Odnośnie wydatku : najpierw wyregulowac wydatek szczatkowy ( jeżeli go ruszałeś lub obroty spadaja lub sa za duże na ciepło ) - pozioma śrubka w ten sposób zeby nie ragowała na gaz, jezeli przestanie ragowac wykrecic jeszcze 2 obroty. Wyłaczyc silnik i włączyc obrotomierz na elektronicznym liczniku- jak to zrobic zobacz w poradach. Rozgrzej silnik do 90st i ustaw śrubka przyspieszacza obroty na o 950 ( wg elktronicznego obrotomierza) Jak wyregulowac siłownik mozge ci napidac dalej jak chcesz. Ta regulacja spowoduje ze obroty nie beda az tak sapadac

Siłownik regulujemy tak jak wyżej ale pisze żebys lepiej zrozumiał . Odkrecamy srubke trzymajaca linke- przy czym element ze srubka ten przytrzymujemy kombinerkami zeby nie ukrecic linki. Regulacje robimy po nocnym odpaleniu silnika na zimno. Ruszamy, jak silnik pokaze 80, 90temp. ( ale reglacja nie poozniej niz 5min po osiagnieciu tej temp. ale w temp. otoczenia ok 5-10 st w takie mrozy nie robiłem i nie wiem jak bedzie sie spisywać ) zatrzymujemy sie nie wyłaczajac silnika - element ze srubka przesuwamy w strone dzwigni która naciaga zosawiajac luz 0,5-1mm nie wiekrzy, moze byc mniejszy ale przy 90st nie moze naciagac tego lementu który napina na zimno. Przykrecamy śrubke patrzac na element dzwigni który naciaga - nie napinac za mocno linki i nie zostawiac duzego luzu. Dla pewnosci odkrecic linke zasilania + od siłownika i przeczyscic styki. Powinno rano łądnie przyspieszac kat wtrysku



maciyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pn mar 30, 2009 22:44
Lokalizacja: Brzegi

Post autor: maciyk » wt sty 19, 2010 21:46

Bawił się ktoś przy takiej pompie w zwiększanie dawki? Trochę kręciłem i doszedłem do etapu gdzie już nie mogę zmniejszyć obrotów tą prawą śrubką, teraz trzeba by było popuścić tą linkę. Zastanawiam się jak to się będzie potem zachowywało, nie będzie jakichś różnic na ciepłym i zimnym silniku?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt sty 19, 2010 22:09

Prawdopodobnie nie będziesz mógł obniżyć wolnych obrotów, bo dźwignia przy ośce gazu w pompie jest za krótka i masz dodatkową dźwigienkę z przodu pompy ograniczającą lda.



maciyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pn mar 30, 2009 22:44
Lokalizacja: Brzegi

Post autor: maciyk » śr sty 20, 2010 01:00

Czyli trzeba wyciąć tą dźwignie zaznaczoną na zielono, bo samo wykręcenie śrubki tam gdzie jest niebieskie kółko nic nie da?Robił ktoś govmoda w takiej półelektronicznej pompie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr sty 20, 2010 01:12

maciyk pisze:Czyli trzeba wyciąć tą dźwignie zaznaczoną na zielono, bo samo wykręcenie śrubki tam gdzie jest niebieskie kółko nic nie da?Robił ktoś govmoda w takiej półelektronicznej pompie?
najgorzej jak zaczniesz cos w niej grzebac to juz potem nie chodzi jak trzeba i mało jest ludzi co umie je ustawiac poza tym sterowana jest przekaźnikiem 144 który dynamicznie reguluje kąt wtrysku. Ja kiedys sie bawiłem i kąt sie zmieniał za mocno a tym samym rosły obroty



maciyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pn mar 30, 2009 22:44
Lokalizacja: Brzegi

Post autor: maciyk » śr sty 20, 2010 01:20

Czyli do grubszych modów się nie nadaje i trzeba zostawić tak jak jest. Gdyby chociaż nie obcinało dawki przy wysokich obrotach to już by było coś, teraz to powyżej 4000 tys wyraźnie czuć że słabnie.



Siwy_1993
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn mar 23, 2009 23:04
Lokalizacja: częstochowa
Kontakt:

Post autor: Siwy_1993 » śr sty 20, 2010 17:14

Ssanie mam w kabinie ... Rok auta 93' . Dziś wieczorem zerknę to tego zobaczę te śruby co mówicie . Ale gdzieś wyczytałem że to może być też powód strzelonego odśrodkowego regulatora obrotów czy coś takiego ? Powiedźcie mi czy to jest wymienialne czy z dostępnę tylko z pompą ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 67 gości