Różnica ciśnień na wtryskach
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- teter76
- Mały gagatek
- Posty: 132
- Rejestracja: sob sie 01, 2009 20:11
- Lokalizacja: Oleśnica ZDolny Śląsk
- Kontakt:
Różnica ciśnień na wtryskach
Mam silnik 1V i chce wstawić sobie coolerka. Polecono mi abym wstawił sobie wtryski od SB-ka (i pompe z grzybkiem). Czym one sie różnią od wtysków z mojego 1V(pewnie ciśnieniem ale chce znać szczegóły)
Silnik jest jak ludzkość: wały,tłoki,popychacze,pali,pije,ssie,dmucha,kręci i wydala brzydkie zapachy.
Mój guffer [url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7f7ce1fb275ab3de.html][img=http://images45.fotosik.pl/230/7f7ce1fb275ab3dem.jpg][/url]
Mój guffer [url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7f7ce1fb275ab3de.html][img=http://images45.fotosik.pl/230/7f7ce1fb275ab3dem.jpg][/url]
- raf-gog
- RAFI
- Posty: 388
- Rejestracja: śr paź 22, 2008 14:25
- Lokalizacja: Kamienna Góra/Wrocław
- Kontakt:
Roznia sie tym, że maja "wieksza dziurke" - moga podac wiecej paliwa, cisnieniem wcale sie nie roznia, tylko mozliwoscia podawania wiekszej ilosci poaliwka i tez po to Ci pomopa z grzybkiem, bo jak LDA jest uruchamiane przez cisnienie z turbiny podawane jest wiecej paliwaka, ktore moze przeleciec przez wieksze wtryski.
W 1v nie ma LDa jak juz wiesz wiec cisnienei z turbo nie wciska membranki w mechanizmie LDA a paliwka leci tyle samo bez wzgledu na poziom doladowania (tylko od wcisnietego gazu to zalezy) i dlatego w 1v sa male wtryski, bo jakbys dawka nie krecil to i tak wtryski beda wstanie rozpylic to co bedzie na nie podane, nie beda sie dlawic.
Jesli zostawisz zwykle wtryski a zalozysz pompe z LDA istniej prawdopodobienstwo zepsucia pompy (tłokorozdzielacz chyba) bo bedzie chciala cisnac w wtryski, a te nie beda mialy odpowiednie przepustowosci.
SUma summarum jesli zalozysz pompe z lada i nic wiecej to jeszcze zda to egzamin ale jak zaczniesz bawic sie ustawieniami czy zmiana tlokorozdzielacz w pompie to wtryski z 1v rozp.... Ci pompe:)
W 1v nie ma LDa jak juz wiesz wiec cisnienei z turbo nie wciska membranki w mechanizmie LDA a paliwka leci tyle samo bez wzgledu na poziom doladowania (tylko od wcisnietego gazu to zalezy) i dlatego w 1v sa male wtryski, bo jakbys dawka nie krecil to i tak wtryski beda wstanie rozpylic to co bedzie na nie podane, nie beda sie dlawic.
Jesli zostawisz zwykle wtryski a zalozysz pompe z LDA istniej prawdopodobienstwo zepsucia pompy (tłokorozdzielacz chyba) bo bedzie chciala cisnac w wtryski, a te nie beda mialy odpowiednie przepustowosci.
SUma summarum jesli zalozysz pompe z lada i nic wiecej to jeszcze zda to egzamin ale jak zaczniesz bawic sie ustawieniami czy zmiana tlokorozdzielacz w pompie to wtryski z 1v rozp.... Ci pompe:)
Ostatnio zmieniony śr sty 20, 2010 01:37 przez raf-gog, łącznie zmieniany 1 raz.
:dol: :dol: :dol:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2903078#2903078][img]http://img59.imageshack.us/img59/7623/buzik.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2903078#2903078][img]http://img59.imageshack.us/img59/7623/buzik.jpg[/img][/url]
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Nie muszą być wydajniejsze wtryski bo ta pompa daję 5% doładowania w porównaniu do zwyklego diesla każde obniżenie temperatury o 10 stopni to jeden koń.
wtryski 1V dajaą cisnienie 130 a SB 150 reasumująć zakłądająć wtryski od SB nie wykorzystasz tego bo nie masz LDA i nic to nie da.
Sprawdzałes czy leją- sprawdz wszystkie
Podkręć turbinę aby wiecej dmuchala i zwiększ dawke o 1/3
wtryski 1V dajaą cisnienie 130 a SB 150 reasumująć zakłądająć wtryski od SB nie wykorzystasz tego bo nie masz LDA i nic to nie da.
Sprawdzałes czy leją- sprawdz wszystkie
Podkręć turbinę aby wiecej dmuchala i zwiększ dawke o 1/3
Ostatnio zmieniony śr sty 20, 2010 00:21 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- raf-gog
- RAFI
- Posty: 388
- Rejestracja: śr paź 22, 2008 14:25
- Lokalizacja: Kamienna Góra/Wrocław
- Kontakt:
wybacz al enie rozumie jak -10 stopni to jedn kon, znam przypadek ze padly dwie pompy w jednym aucie z powodu z amalych wtryskow.grandi pisze:Nie muszą być wydajniejsze wtryski bo ta pompa daję 5% doładowania w porównaniu do zwyklego diesla każde obniżenie temperatury o 10 stopni to jeden koń
:dol: :dol: :dol:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2903078#2903078][img]http://img59.imageshack.us/img59/7623/buzik.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2903078#2903078][img]http://img59.imageshack.us/img59/7623/buzik.jpg[/img][/url]
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Ja już zrobiłem kolo 20 tys na seryjnych i nic się narazie nie dzieje z moją pompą a mam od JR
Ostatnio zmieniony śr sty 20, 2010 00:24 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- raf-gog
- RAFI
- Posty: 388
- Rejestracja: śr paź 22, 2008 14:25
- Lokalizacja: Kamienna Góra/Wrocław
- Kontakt:
ja wole na zimne dmuchac:) ja tam do konca jeszcze calkowicie tego tematu nie ogarniam, wiem ze jest lepiej i tyle, pozatym wszystko zalezy jak masz dawke i doladowanie ustawione. Świetnym przykladem padania pomp przez wtryski jest auto Michaś_1977 z naszego forumJa już zrobiłem kolo 20 tys na seryjnych i nic się narazie nie dzieje z moją pompą a mam od JR
[ Dodano: 19 Sty 2010 23:42 ]
Mh, a jak jest plus 30 to mozna uchylic okno i wtedy 5 pkt. do lansugrandi pisze:ażde obniżenie temperatury o 10 stopni to jeden koń.
a na powaznie to przeciez auto się grzeje, i jeak już załapie temp. roboczą to musisz mieć duzy IC żeby miało to tak duży wpływ.
:dol: :dol: :dol:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2903078#2903078][img]http://img59.imageshack.us/img59/7623/buzik.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2903078#2903078][img]http://img59.imageshack.us/img59/7623/buzik.jpg[/img][/url]
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Pisał o IC więć napisałem że każde obniżenie temp spalin o 10 stopni to jedemn koń ja miałęm dawke seryjną teraz zmniejszyłem bo przy 150 było czarno a szedł jak burza zmniejszyłem i na razie jest ok
Michaś nie miał pompy od 1.9? z resztą pewnnie dawka u niego nie była seryjna
Michaś nie miał pompy od 1.9? z resztą pewnnie dawka u niego nie była seryjna
Ostatnio zmieniony śr sty 20, 2010 00:52 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- raf-gog
- RAFI
- Posty: 388
- Rejestracja: śr paź 22, 2008 14:25
- Lokalizacja: Kamienna Góra/Wrocław
- Kontakt:
Tak jak wczesniej pisalm mam wzglednie male pojecie, ale na 99 procentgrandi pisze:1V dajaą cisnienie 130 a SB 150
1V- cisnienie 155bar
JR,SB- 155bar
zwykly diesel 130.
mógłbyś podać jakieś źródło bo pierwszy raz słysze.grandi pisze:emp spalin o 10 stopni to jedemn koń
:dol: :dol: :dol:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2903078#2903078][img]http://img59.imageshack.us/img59/7623/buzik.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2903078#2903078][img]http://img59.imageshack.us/img59/7623/buzik.jpg[/img][/url]
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
1V ma wtryski od zwuklego diesla
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michał_1977
- _
- Posty: 14218
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Niestety nie grandi,grandi pisze:1V ma wtryski od zwuklego diesla
raf-gog pisze:1V- cisnienie 155bar
JR,SB- 155bar
zwykly diesel 130
raf-gog pisze:znam przypadek ze padly dwie pompy w jednym aucie z powodu z amalych wtryskow.
Tak pompa była od AAZ i była zdrowo pomodzona-padła...założyłem (na czas poszukiwań dawcy) niemodzoną pompę od JR,ale samą dawką dobrze podkręciłem-padła...grandi pisze:Michaś nie miał pompy od 1.9? z resztą pewnnie dawka u niego nie była seryjna
Pompa w 1v ma tłokorozdzielacz 8mm,a zakładając większą pompę i jeszcze podkręcając dawkę,trzeba liczyć się z tym,że na seryjnych (1V) rozpylaczach po krótkim czasie wyzionie ducha...
Po prostu mają za małą wydajność w stosunku do ilości podawanego paliwa przez pompę o większym tłoko-rozdzielaczu i zwiększonej dawce...
teter76, Od coolera mocy nie przybędzie, seria doładowanie to 0,6 bara przy takim doładowaniu może się obyć bez IC, jak powiększysz doładowanie to trzeba będzie wsadzić.
Co do końcówek wtrysków to ciężko jest znaleźć jakieś materiały, ale jedno jest pewne - nie mają one takiego wpływu na moc, jak w TDI i trzeba mieć dobrze pomodzoną pompę i wysoką dawkę.
Wtryski 1V prawdopodobnie różnią się skokiem iglicy, głośno chodzą na większej pompie i silnik twardziej pracuje. U mnie chodziło to na pompie 9mm z silnika RA (mniej wydajna od AAZ i JR) i nic się nie działo, ale mam nawyk lania dodatków do paliwa, nawet w lecie.
Jeśli chodzi o pompę z LDA to moim zdaniem NIE warto się w to pchać, chyba że będzie to pompa z AAZ (którą też na starcie trzeba modzić) - lepiej odrazu ładować duży tłoczek, pamiętajmy, że LDA ma za zadanie ograniczać dawkę. Mój Golf na pompie z 1V, bez IC przyspieszał w niecałe 11s do 100 bez żadnych modów pompy poza wkręceniem dawki.
Co do końcówek wtrysków to ciężko jest znaleźć jakieś materiały, ale jedno jest pewne - nie mają one takiego wpływu na moc, jak w TDI i trzeba mieć dobrze pomodzoną pompę i wysoką dawkę.
Wtryski 1V prawdopodobnie różnią się skokiem iglicy, głośno chodzą na większej pompie i silnik twardziej pracuje. U mnie chodziło to na pompie 9mm z silnika RA (mniej wydajna od AAZ i JR) i nic się nie działo, ale mam nawyk lania dodatków do paliwa, nawet w lecie.
Jeśli chodzi o pompę z LDA to moim zdaniem NIE warto się w to pchać, chyba że będzie to pompa z AAZ (którą też na starcie trzeba modzić) - lepiej odrazu ładować duży tłoczek, pamiętajmy, że LDA ma za zadanie ograniczać dawkę. Mój Golf na pompie z 1V, bez IC przyspieszał w niecałe 11s do 100 bez żadnych modów pompy poza wkręceniem dawki.
Ostatnio zmieniony śr sty 20, 2010 08:45 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 522
- Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
- Lokalizacja: Danków
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 119 gości