Ibiza 1.4 AUG , problemy z obrotami

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Ibiza 1.4 AUG , problemy z obrotami

Post autor: spawacz » wt sty 19, 2010 23:07

Stalo sie podczas normalnej jazdy auto zaczelo szarpac i zgaslo, po zapaleniu juz kontorlka EPC zaswiecila sie co oznacza ze przepustica umarla i tak tez sie stalo , no nic nic auto przestalo szarpac ujechalo 5km i dalej , to ogien na warsztat i vwtool , przepustnica poza wartoscia, zaworek filtra weglowgo uszkodzony , czujnik polozenia walka rozzadu uszkodzony. Wymienilem przepustnice, zaworek zalozylem z MK3 1.8 , czujnik polozenia walka rozzadu wymieniony. Przepustnica wykalibrowana. Niestety caly czas jest blad czujnika walka. Jak to ugrysc? Jak jest cieply to dziala normalnie obroty trzyma w miare i wkreca sie ok, a jak zmny to trza go palic z gazem w podlodze i szarpie kicha ale jak sie troszke zaczyna nagrzewa toi powoli to przechodzi. Czujnik cieczy oczywiscie sprawdzony,ECU po przelaczeniu do innej ibi dziala ok. Poradz ktos cos madrego.
Ostatnio zmieniony wt sty 19, 2010 23:09 przez spawacz, łącznie zmieniany 1 raz.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt sty 19, 2010 23:19

Dlaczego często jest tak, że jak VAG komuś wyświetli błąd jakiegoś elementu, to ten ktoś od razu wymienia ten element?
Przecież to wcale nie znaczy, ze jest on uszkodzony. Równie dobrze może być uszkodzona instalacja elektryczna, jak i sam ECU - sprawdź przewody, czy nie są poprzecierane, czy nie mają zwarcia, czy złączki nie są zaśniedziałe, ewentualnie przeczyść je na wszelki wypadek.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » wt sty 19, 2010 23:53

Przeciez napisalem ze komp w innej ibize dziala normalne oczywiscie kody immo musilem przeprogramowac, instalacja tez sprawdzona, napisze jeszcze tylko to ze jak nie ma czujnka to tak samo dziala dupnie. Instalacja sprawdzona poniekad , jutro sprawdze kable do ECU z tego czunjika miernikiem. A to co wymienione poza tym czujnikem to akurat bylo uszkodzone, przez TPS i rezystancje na potrncjometrze umiem sprawdzic...
Ostatnio zmieniony wt sty 19, 2010 23:54 przez spawacz, łącznie zmieniany 1 raz.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr sty 20, 2010 09:29

Sprawdź kable miernikiem i zobacz, czy wtyczka przy czujniku nie jest zaśniedziała. Jest jeszcze metoda, żeby tam podłączyć diodę świecącą i zakręcić rozrusznikiem - dioda powinna mrugać, ale jak dokładnie to podłączyć, to teraz nie wiem, nie mam dokumentacji przy sobie - jestem w pracy.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » śr sty 20, 2010 20:50

Sluchaj jakbys mogl , jak tam sie wpina te diody , z tego co sobie przypominam na 2 pinach 1-2 chyba ma byc 5V a ten 3 to syngal do kompa wiec dioda powinna byc wpieta w zasilanie.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw sty 21, 2010 09:52

W jedna nóżka w zasilanie, druga w przewód sygnałowy jak dobrze pamiętam. Ale na 100% pewien nie jestem.

[ Dodano: Czw Sty 21, 2010 08:53 ]
W ogóle sprawdź, czy dostaje zasilanie ten czujnik. A druga sprawa jest taka, że jak silnik nie jest odpalony i przekręcisz kluczyk, a potem odczytasz błędy, to też pokaże błąd czujnika halla. Silnik musi pracować, żeby ten błąd zniknął.

[ Dodano: Czw Sty 21, 2010 08:55 ]
No i jeszcze jedna sprawa - zrobiło sie kilka uszkodzeń na raz - to raczej sugerowałoby uszkodzenie jakiejś wtyczki lub wiązki a nie tych elementów. Byłby to dziwny zbieg okoliczności, gdyby na raz tyle elementów nagle się uszkodziło.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości