Pytanie o mercedesa...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rem08
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: wt sty 08, 2008 02:13
Lokalizacja: Więcbork CSE

Pytanie o mercedesa...

Post autor: rem08 » wt sty 19, 2010 10:19

Chodzi o samochod mojego ojca. Jest to mercedes mb 100. 2.4 diesel. Silnik jest po kapistalnym remoncie. Remont byl robiony latem. A tu zima wyjawil sie problem. Po kazdej nocy gdy mocniej przymrozilo (-15) auto n ie pali. Gdy temperatura na dworzu jest wyzsza autko pali bardzo ladnie. A gdy mocniej przymrozi mozna krecic do upadlego i nic... Az akus siadzie. Dodam ze aku jest nowy. Co to moze byc? macie jakies pomysly?



filip85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: wt cze 09, 2009 12:42
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: filip85 » wt sty 19, 2010 10:29

gdzie go tankujecie? Może paliwo beznadziejne i zamarza



Awatar użytkownika
Maślak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 15:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Maślak » wt sty 19, 2010 10:37

paliwo jakwspomniał kolega sprawdzic czy nie zamarzło, no ale podstawowe pytanie W JAKIEJ KONDYCJI SA ŚWIECE?? pozdro



Awatar użytkownika
rem08
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: wt sty 08, 2008 02:13
Lokalizacja: Więcbork CSE

Post autor: rem08 » wt sty 19, 2010 10:55

Auto tankowane zazwyczaj na orlenie. Swiece grzeja. Autko na lzejszym mrozie pali elegancko. Po odpaleniu chodzi ladnie na cztery gary. moze rzeczywiscie paliwo zamarza. Tylko juz przy takich tamperaturach by marzlo? Macie jeszcze jakies inne pomysly? Moze to byc wina zle ustawionego zaplonu? Jak myslicie?

[ Dodano: 19 Sty 2010 10:00 ]
Czy jak paliwo zamarznie to konieczna jest zmiana filtra paliwa?



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » wt sty 19, 2010 18:30

Zaplon w tym modelu powinien byc ustawiony na 45 stopni nie jestem pewien do konca bo w tych innych mercach typu kaczka to sie ustawia na 45 stopni Zazwyczaj mechanicy ustawiaja zaplon na 24 stopnie a potem jest zima ciezko z paleniem W Twoim przypadku sprawdz filtry paliwa i swiece bo moze jakas jest padnieta



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » wt sty 19, 2010 19:40

Z ropy przy mrozach wytrąca się parafina i zatykać filtr paliwa. Że jest to starsze auto ( w nowszych zależy jak podane jest w instrukcji czy można stosować czy też nie ) możesz nalać środka przeciw wytrącaniu się parafiny z ropy na lepszej stacji kupisz taki środek. Masz jeszcze środki do rozruchu co się psika w filtr powietrza ( brat ma Ford-a Transit-a 2.5 D 1992r i stosował ), zostaje ci jeszcze odpalenie z "kopciucha" :p ( raz też tak musiał odpalić )
Z tym że w Transicie jest 1 świeca płomieniowa i taki to odpala na dotyk ( a wszystkim problemom winna byłą upalona spirala na świecy płomieniowej ).

Z każdej "ropy" potrafi wytrącić się parafina ( czy to lepsza stacja czy gorsza ), no chyba że tankuje się paliwo "zimowe" dostępne w okresie zimy na niektórych lepszych stacjach ( ma jakiś dodatek zapobiegający wtrącaniu się parafiny ).

No chyba że masz słabe ciśnienie na cylindrach ( mechanik zrobił przekręt ) to też będzie słabo palić na mrozach.
Znajomego mechanik przekręcił na remoncie. Skasował za kapitalny, a wymienił pierścienie ( a miały być nowe tłoki, szlify ... ) i wszystkie simeringi itd. to na sylikon dał zamiast wymienić, a policzył za wymianę i części.

Co do odpowiedzi kolegi wyżej: kąt zapłonu w starym DIESLU ? :/ no chyba że czegoś nie wiem.
Ostatnio zmieniony wt sty 19, 2010 19:49 przez Gawior, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Post autor: waski1 » wt sty 19, 2010 21:58

Gawior pisze:kąt zapłonu w starym DIESLU ? :/ no chyba że czegoś nie wiem.
Jest tam regulacja kata i w tym modelu jest to dosc istotne aby zapalal prawidlowo.
Dobrym sposobem jest tez grzalka w bloku silnika lub na wezu wodnym ale trzeba miec dostep do pradu i silnik sie tak nie niszczy przy mrozach.A przyczyn co do zapalania moze byc duzo.Piszesz ze remont silnika byl robiony jest pytanie to co kolega zadal wczesniej w poscie czy faktycznie zrobil to dobrze.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 102 gości