Akumulator - ładowanie podłączonego ????

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

walter_x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: śr sty 06, 2010 13:48
Lokalizacja: Chojnice
Kontakt:

Akumulator - ładowanie podłączonego ????

Post autor: walter_x » wt sty 19, 2010 12:25

Mam takie pytanko?
Bo chodzi o to że teraz mało jeżdżę samochodem i więcej stoi w garażu . A auto ma alarm i caly czas pobiera prad i chcialbym na noc podlaczyc prostownik zeby się pożądnie naładował i poprostu zapobiec rozladowaniu akumulatora.
Czy przy podlaczonym aku można go ladowac? Czy lepiej go wyjac i wtedy ładowac?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14301
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt sty 19, 2010 12:32

Można śmiało ładować :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » wt sty 19, 2010 13:25

Ja tam od zawsze czytałem i słyszałem żeby jedną kleme zdejmować przy łądowaniu ;) jeżeli chcesz ładować podłączony, to są prostowniki podtrzymujące od tego



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » wt sty 19, 2010 13:49

Shmatan pisze:Ja tam od zawsze czytałem i słyszałem żeby jedną kleme zdejmować przy łądowaniu ;) jeżeli chcesz ładować podłączony, to są prostowniki podtrzymujące od tego
Dokładnie, są specjalne prostowniki którymi można ładować podłączony. Jakoś nie spotkałem się z tym żeby coś się stało po ładowaniu zwykłym. Jedyne co to korki na pewno musisz odkręcić.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt sty 19, 2010 13:59

Shmatan pisze: jedną kleme zdejmować przy łądowaniu
tu może i tak, ale przy ładowaniu nic nie trzeba, spokojnie można podłączyć i ładować

[ Dodano: Wto 19 Sty, 2010 ]
poolak2006 pisze:Jedyne co to korki na pewno musisz odkręcić.
gorzej jak jest aku żelowy, bezobsługowy bez żadnych korków :bigok:



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » wt sty 19, 2010 14:24

no ale przy bezobsługowych też można spotkać korki :chytry:
http://www.akumulator.pl/baza-wiedzy/ek ... owego.html



Awatar użytkownika
Jacek75
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 960
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
Silnik: CAXA
Kontakt:

Post autor: Jacek75 » wt sty 19, 2010 14:51

Przy klasycznym zwyczajnym prostowniku sklepowym (ładowanie stałym prądem), należy odpiąć jedną klemę z akumulatora chociażby z powodu mozliwej nieprzewidzianej akcji podczas gdy my smacznie śpimy, a poważnie dlatego, że prąd i napięcie z niego wychodzące pozostawiają wiele do życzenia z punktu widzenia delikatnej elektroniki.

Gdy żelowy, czy bezobsługowy aku musi być pod kontrolą w trakcie procesu i tyle, nawet jeżeli zacznie gwałtownie gazować i nie odłączymy go w porę to co najwyżej wystrzeli korek bezpieczeństwa i to może być problem bo zwykle jest jednorazowy. Powinno się też stosować (do żelowych) wyższej klasy tzw. inteligentne ładowarki (stałonapięciowe z ograniczeniem prądowym), bo po użyciu zwykłego prostownika, może zostać po nim wspomnienie już po pierwszym ładowaniu.
Ostatnio zmieniony wt sty 19, 2010 14:52 przez Jacek75, łącznie zmieniany 1 raz.


TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt sty 19, 2010 14:59

poolak2006 pisze:no ale przy bezobsługowych też można spotkać korki
pewnie i można - w moim nie ma :bigok:



walter_x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: śr sty 06, 2010 13:48
Lokalizacja: Chojnice
Kontakt:

Post autor: walter_x » czw sty 21, 2010 14:32

No dzieki za odpowiedzi.
Prostownik mam elektroniczny. A z tym ladowaniem to tak myslalem ze lepiej odlacze aku bo z ta eleektronika to roznie bywa.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości