stara instalacja i nowa czym sie rozni??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
stara instalacja i nowa czym sie rozni??
Siemka
Mam pytanie do was
Czym rozni sie instlacja przed 89 i po 89 rokiem produkcji??
Wiem tylko ze nowa instalka ma awaryjne nad kierownica
Mam pytanie do was
Czym rozni sie instlacja przed 89 i po 89 rokiem produkcji??
Wiem tylko ze nowa instalka ma awaryjne nad kierownica
- konradzik81
- Ma gadane
- Posty: 236
- Rejestracja: wt lip 31, 2007 14:14
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Bez zaglądania do wnętrzności pojazdu to różni się właśnie włącznikiem awaryjnych. Można też rozpoznać po lampce od temperatury płynu - w starej instalacji lampka jest na tarczy wskaźnika temperatury, w nowszych lampka jest tam, gdzie inne lampki - trochę niżej.
A jeżeli chodzi o pozostałe sprawy - zupełnie inny jest panel bezpieczników - inne połączenia wewnątrz, inne wtyczki, inny rozkład przekaźników.
W starej instalacji licznik jest na dwie wtyki, w nowszej na jedną.
Inaczej są rozwiązane wiązki pod deską rozdzielczą - w starej instalacji jest jedna wiązka połączona wielką złączką z reszta instalacji samochodu, w nowej instalacji nie ma tej złączki,jest więcej mniejszych wiązek - oddzielna do włącznika świateł, oddzielna do licznika, nawet wiązka idąca do tych lampek gdzie jest sygnalizacja zaciągniętego hamulca jest oddzielna. Dzięki temu producentowi łatwiej i taniej było konfigurować samochód - w starej instalacji trzeba było mieć wiele różnych wersji wiązek pod deskę rozdzielczą - w zależności od wyposażenia był montowany inny typ wiązki. Często było tak, że dana wiązka miała jakieś dodatkowe połączenia, pod dodatkowe wyposażenie np. często w starej instalacji spotyka się pod deską rozdzielczą fragmenty instalacji od podgrzewanych foteli. Ilość kombinacji była ogromna. W nowej instalacji jest wiele mniejszych wiązek, które mogą się różnić w zależności od wyposażenia - dodanie jakiegoś bajeru wiązało się z wymianą jednej małej wiązki, a nie tworzeniem nowej wersji dużej wiązki.
Inne są manetki - inna konstrukcja zupełnie, inne wtyczki.
Poza tym drobiazgi - w nowszej instalacji zastosowano więcej wodoodpornych wtyczek pod maską - choćby od kierunków czy włącznika świateł cofania (wcześniej były na konektorki).
Jeżeli chodzi o starą instalację, to można by powiedzieć, że są dwie wersje starej instalacja - "bardzo stara" i "mniej stara" - ale różnią się one szczegółami - m.in. w bardzo starej są dwa zbiorniczki płynu spryskiwaczy i jeszcze mniej wtyczek wodoodpornych (np. czujniki temperatury były też na konektorki).
[ Dodano: Wto Sty 19, 2010 09:45 ]
Ogólnie największe zmiany między starą a nową instalacją nastąpiły pod deską rozdzielczą + do tego wymiana panelu. Wiązka tylna, wiązka silnika i świateł przednich jest bardzo podobna, różni się szczegółami no i wtyczkami, które służą do podłączenia się do panelu bezpieczników.
A jeżeli chodzi o pozostałe sprawy - zupełnie inny jest panel bezpieczników - inne połączenia wewnątrz, inne wtyczki, inny rozkład przekaźników.
W starej instalacji licznik jest na dwie wtyki, w nowszej na jedną.
Inaczej są rozwiązane wiązki pod deską rozdzielczą - w starej instalacji jest jedna wiązka połączona wielką złączką z reszta instalacji samochodu, w nowej instalacji nie ma tej złączki,jest więcej mniejszych wiązek - oddzielna do włącznika świateł, oddzielna do licznika, nawet wiązka idąca do tych lampek gdzie jest sygnalizacja zaciągniętego hamulca jest oddzielna. Dzięki temu producentowi łatwiej i taniej było konfigurować samochód - w starej instalacji trzeba było mieć wiele różnych wersji wiązek pod deskę rozdzielczą - w zależności od wyposażenia był montowany inny typ wiązki. Często było tak, że dana wiązka miała jakieś dodatkowe połączenia, pod dodatkowe wyposażenie np. często w starej instalacji spotyka się pod deską rozdzielczą fragmenty instalacji od podgrzewanych foteli. Ilość kombinacji była ogromna. W nowej instalacji jest wiele mniejszych wiązek, które mogą się różnić w zależności od wyposażenia - dodanie jakiegoś bajeru wiązało się z wymianą jednej małej wiązki, a nie tworzeniem nowej wersji dużej wiązki.
Inne są manetki - inna konstrukcja zupełnie, inne wtyczki.
Poza tym drobiazgi - w nowszej instalacji zastosowano więcej wodoodpornych wtyczek pod maską - choćby od kierunków czy włącznika świateł cofania (wcześniej były na konektorki).
Jeżeli chodzi o starą instalację, to można by powiedzieć, że są dwie wersje starej instalacja - "bardzo stara" i "mniej stara" - ale różnią się one szczegółami - m.in. w bardzo starej są dwa zbiorniczki płynu spryskiwaczy i jeszcze mniej wtyczek wodoodpornych (np. czujniki temperatury były też na konektorki).
[ Dodano: Wto Sty 19, 2010 09:45 ]
Ogólnie największe zmiany między starą a nową instalacją nastąpiły pod deską rozdzielczą + do tego wymiana panelu. Wiązka tylna, wiązka silnika i świateł przednich jest bardzo podobna, różni się szczegółami no i wtyczkami, które służą do podłączenia się do panelu bezpieczników.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
-
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2344
- Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
- Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
- Kontakt:
kurde ty leniu nic się nie che poszukać :green_fuck: :green_fuck: :green_fuck: :green_fuck: :green_fuck: http://a2resource.com/electrical/CE2.html nowy typ
http://vwgolf.pl/porady/skrzynka/

http://vwgolf.pl/porady/skrzynka/


Ostatnio zmieniony śr lut 10, 2010 00:16 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.
LEŚNY PRZYTULAS
Przemek pisze:kurde ty leniu nic się nie che poszukać :green_fuck: :green_fuck: :green_fuck: :green_fuck: :green_fuck: http://a2resource.com/electrical/CE2.html nowy typ
http://vwgolf.pl/porady/skrzynka/![]()
to już widziałem ale chodzi mi o widok z przodu tam gdzie wkłada się bezpieczniki i przekaźniki

Patrzałem na allegro ale tam nie każdy ma opisane albo maja pomieszanie ze niewiadomo która jest która ;/
Zico63b pisze:Stara:
http://a2resource.com/electrical/CE1.html
Nowa:
[url=http://images35.fotosik.pl/113/88e652d0af8c3e8fm.jpg]Obrazek[/URL]
o takie coś mi chodziło kolego
to stara od nowej się rożni tym ze ma dołączone przekaźniki poza obudowa??
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Można tekst z opisów wrzucić na tłumacza z Google i już!
Różni się w widoku z przodu zupełnie innym układem przekaźników i bezpieczników; określone czy to przekaźniki czy to bezpieczniki mają inną kolejność i inne zabezpieczają obwody.
Nabudowanie dodatkowych przekaźników nad skrzynką wynika z rozbudowanych wersji wyposażenia (klima, elektryczne szyby, ABS i tak dalej) i nie ma to znaczenia czy nowa czy stara - bo nabudowywanie przekaźników według potrzeb konkretnego wozu było stosowane w obu wersjach skrzynki.
Różni się w widoku z przodu zupełnie innym układem przekaźników i bezpieczników; określone czy to przekaźniki czy to bezpieczniki mają inną kolejność i inne zabezpieczają obwody.
Nabudowanie dodatkowych przekaźników nad skrzynką wynika z rozbudowanych wersji wyposażenia (klima, elektryczne szyby, ABS i tak dalej) i nie ma to znaczenia czy nowa czy stara - bo nabudowywanie przekaźników według potrzeb konkretnego wozu było stosowane w obu wersjach skrzynki.
Ostatnio zmieniony śr lut 10, 2010 01:21 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.
Zico63b pisze:Więcej staranności, Kolego! Przepraszam, znam trochę niemiecki i zapomniałem, że można też tego języka nie znać. Można jednak tekst z opisów wrzucić na tłumacza z Google i już!
Różni się w widoku z przodu zupełnie innym układem przekaźników i bezpieczników; określone czy to przekaźniki czy to bezpieczniki mają inną kolejność i inne zabezpieczają obwody.
Nabudowanie dodatkowych przekaźników nad skrzynką wynika z rozbudowanych wersji wyposażenia (klima, elektryczne szyby, ABS i tak dalej) i nie ma to znaczenia czy nowa czy stara - bo nabudowywanie przekaźników według potrzeb konkretnego wozu było stosowane w obu wersjach skrzynki.
No i jeszcze podobno stara skrzynka ma na środku miejsce na takie szczypce do wyciągania bezpieczników
No to teraz dało mi do myślenia mam mk2 92 rok a stara skrzynkę ;/
Pewnie jak mieli dawce na gti przed 89 i wewalili cala elektryke od niego ;/
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
wojtass31, tu masz jeszcze fajnie pokazane
http://a2resource.com/electrical/CE2.html
http://a2resource.com/electrical/CE1.html
zobacz sobie - skrzynki bezpieczników są zupełnie inne !! kształty wtyczek z tyłu tez są zupełnie inne, dodatkowo inne wtyczki w manetkach pod kierownicą, inne pod maską, inne w liczniku (stara 2 kostki nowa 1 kostka)
nowa instalacja/skrzynka w mk2 jest jak w mk3
http://a2resource.com/electrical/CE2.html
http://a2resource.com/electrical/CE1.html
zobacz sobie - skrzynki bezpieczników są zupełnie inne !! kształty wtyczek z tyłu tez są zupełnie inne, dodatkowo inne wtyczki w manetkach pod kierownicą, inne pod maską, inne w liczniku (stara 2 kostki nowa 1 kostka)
nowa instalacja/skrzynka w mk2 jest jak w mk3

No wlasnie To_mas, chodzi o to ze mam zegary na 2 wtyki i manetki z mfa mam bez awaryjnych czyli to jest wszytsko na stary typ prawda??
musze jutro sprawdzic ulozenie bezpiecznikow
A w silniku sa wtyczki takie a nie na takie np wsowki meske lub zenskie
musze jutro sprawdzic ulozenie bezpiecznikow
A w silniku sa wtyczki takie a nie na takie np wsowki meske lub zenskie
Ostatnio zmieniony śr lut 10, 2010 01:14 przez wojtass31, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości