Do czego to? i czy tak powinno być...?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » pn sty 18, 2010 19:33

Podczas rozruchu zimnego silnika klapka przełancza ssanie powietrza z nad kolektora wylotowego (grzeje sie odrazu po odpaleniu) i zasysa ciepłe powietrze, jak silnik sie rozgrzeje klapka przełancza sie w drógą pozycję i zasysa zimne powietrze

[ Dodano: Pon Sty 18, 2010 18:35 ]
H@lski pisze:żeby mogła sie otwierać i zamykać
powinna swobodnie pracować



Awatar użytkownika
Misiek_B
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 956
Rejestracja: sob sie 27, 2005 14:47
Lokalizacja: Nisko
Kontakt:

Post autor: Misiek_B » pn sty 18, 2010 19:39

Klapaka powinna chodzic swobodnie bo w czasie jak auto zimne podciśnieniowo przełącza zasysanie powietrza na ciepłe z silnika


[b][size=150][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=106888]Mój czerwony Golfik[/url][/size][/b]

Zapraszam vw maniaków z podkarpacia równiez na forum - http://www.vag-podkarpacie.pl

Awatar użytkownika
Misiek_B
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 956
Rejestracja: sob sie 27, 2005 14:47
Lokalizacja: Nisko
Kontakt:

Post autor: Misiek_B » pn sty 18, 2010 20:45

Daniel79 pisze:W autach z gazem ta klapka jest blokowana na zasysanie powietrza znad kolektora,bo podobno gaz źle miesza się z zimnym powietrzem,lub coś w podobie.
Chyba raczej kwestia ustawienia i małych umiejetnosci gazownika bo ja u siebie mam gaz chodzi idalnei a ta klapa wolna :helm:


[b][size=150][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=106888]Mój czerwony Golfik[/url][/size][/b]

Zapraszam vw maniaków z podkarpacia równiez na forum - http://www.vag-podkarpacie.pl

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn sty 18, 2010 21:16

H@lski, usuń blokade klapki a zyskasz z 10 koni na ciepłym silniku


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pn sty 18, 2010 21:18

przetnij opaske zeby było jak w oryginale niech ciepły silnik czerpie zimne powietrze


Obrazek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt sty 19, 2010 00:14

H@lski, jak masz ochotę to sobie sprawdź, ja sprawdziłem, oczywiście na oko, nie na hamowni, bo też mi partacze gazownicy blokade klapki założyli w jednym aucie. Chodzi o to że po założeniu tej blokady silnik po nagrzaniu ciągnie gorące powietrze z komory silnika cały czas, a takie powietrze jest w skutek rozgrzania rzadsze i to sporo, i zawiera w jednostce objetości dużo mniej tlenu, więc silnik słabszy. Jak pamiętasz z fizyki, powietrze rozszerza się przy wzoroście temperatury o 1 stopień o 1/273-ą swojej wstępnej objętości. Jesli to powietrza ma temperaturę powiedzmy 50 stopni, a na zewnątrz jest zero, to jest już rzadsze o 20 procent, i tyle mocy ubywa. Proste? Proste. Wypróbuj jak jesteś dociekliwy.
Z tego samego powodu ludzie którzy montują sobie stożek odseparowywują go od komory silnika przesłoną, żeby nie ciągnął gorącego powietrza z komory silnika


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

sory
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob mar 03, 2007 01:54
Lokalizacja: ŻaróVW

Post autor: sory » wt sty 19, 2010 12:05

panowie pozwole sobie zapytać mam też problem z taką klapka odcinającą ciepłe powietrze po rozgrzaniu się silnika ...ja mam golfa z 92 r benzyna i mam okrągły fitr nad gażnikiem i tam w obudowie filtra jest taki pomarańczowy patent przez które przechodzą rureczki od podciśnienia i ten właśnie patent jest odpowiedzialny za wyłączenie ssania na klapke po rozgrzaniu się silnika....jak się ten patent nazywa bo mi padł i ssa cały czas ciepłe powietrze....
Ostatnio zmieniony wt sty 19, 2010 12:06 przez sory, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości