nie działa obtotomierz, migająca kontrolka oleju
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
nie działa obtotomierz, migająca kontrolka oleju
Witam, mam taki problem otórz przyjechalem dzis popolodniu moim golfem do domu wszystko ok wszystko dzialalo jak nalezy temp. silnika w normie. wiecorem odpalam golfa i po odpaleniu zobaczylem ze nie dziala obrotomiez oraz mroga kontolka od oleju. sprawdzalem olej, wszystko w normie, silnik pracuje rowno, nic nie kopcil, tylko czemu nie dziala ten obrotek i mruga ta kontrolka, co to morze być?? silnik mam 1,9td
Hej Wszystkim. Również borykałem się z takim problemem, ale już został rozwiązany. Okazało się, że możliwości jest sporawo:
- Zły stan oleju
- Nie prawidłowe ciśnienie oleju ( np uszkodzony lejek bagnetu - co było u mnie przyczyną)
- Wysłużony alternator - można wykluczyć sprawdzając ładowanie
- Zaśniedziałe styki alternatora (W) i czujników oleju.
- Wymieniałeś płyn chłodniczy ? - układ może być zapowietrzony ( należy zagrzać silnik do okolic 100 stopni i samo się odpowietrzy)
- Czujniki oleju mogą być do wymiany.
Pewnie niektórzy się dziwią, co alternator, lub płyn chłodniczy ma do obrotomierza, czy kontrolki oleju. Otóż okazuje się że w VW Golfie 3 TD Technicy troszku poszli na łatwiznę i kilka punktów kontrolnych podpięli do jednej kontrolki. Mechanik stwierdził że "wszystko jest w jednej kostce".
- Zły stan oleju
- Nie prawidłowe ciśnienie oleju ( np uszkodzony lejek bagnetu - co było u mnie przyczyną)
- Wysłużony alternator - można wykluczyć sprawdzając ładowanie
- Zaśniedziałe styki alternatora (W) i czujników oleju.
- Wymieniałeś płyn chłodniczy ? - układ może być zapowietrzony ( należy zagrzać silnik do okolic 100 stopni i samo się odpowietrzy)
- Czujniki oleju mogą być do wymiany.
Pewnie niektórzy się dziwią, co alternator, lub płyn chłodniczy ma do obrotomierza, czy kontrolki oleju. Otóż okazuje się że w VW Golfie 3 TD Technicy troszku poszli na łatwiznę i kilka punktów kontrolnych podpięli do jednej kontrolki. Mechanik stwierdził że "wszystko jest w jednej kostce".
Mój Białasek ;) http://picasaweb.google.com/adix90/AutkoXD?feat=directlink
jest jeszcze możliwość niesprawnej pompy oleju albo rozwalonej głowicy...
Audi A4 B9 CMYC - Daily drive
MK3 Variant ARL++ Daily Drive 23XKM4XXNm - był...
MK3 VR6 ABV Syncro US - był... ale już nie ma...
Stowarzyszenie Volkswagen Klub Polska #411
- krzysiekj1990
- Użytkownik
- Posty: 268
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 10:33
- Lokalizacja: Iława
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 175 gości