Stukanie w tylnim nadkolu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Stukanie w tylnim nadkolu
Witam mam problem gdyz w moim golfie z tylniego prawego kola dochodzi stukanie slychac jakby to amorek ale gdy zajechalem do kolegi mechanika stwierdzil ze amorek jest dobry i mowil ze moze stukac bo jest zamarzniety;/ Czy stukanie moze byc ze amorek jest zamarzniety czy moze to co innego? mam to od okolo 2tyg;/
I jeszcze jeden problem mam mam silnik ASZ i przy ruszaniu czy to na suchej mokrej czy oblodzonej powierzchni ASR jest wlaczony czy wylaczony jedne kolo jakby chrobocze dzwiek jest taki jakby opona ocierala o cos ( nie ociera nie ma na oponie zadnych znakow) komputer nie wykazuje bledow i te chrobotanie nie pojawia sie zawsze
I jeszcze jeden problem mam mam silnik ASZ i przy ruszaniu czy to na suchej mokrej czy oblodzonej powierzchni ASR jest wlaczony czy wylaczony jedne kolo jakby chrobocze dzwiek jest taki jakby opona ocierala o cos ( nie ociera nie ma na oponie zadnych znakow) komputer nie wykazuje bledow i te chrobotanie nie pojawia sie zawsze
Ostatnio zmieniony ndz sty 17, 2010 12:55 przez sylon, łącznie zmieniany 1 raz.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Gdyby był zamarznięty to by w ogóle nie tłumił, łatwo to sprawdzić podnieść auto na podnośniku który masz do wymiany koła jeśli koło podczas podnoszenie od razu pójdzie do góry( przestrzeń między kołem i nadkolem pozostanie taka sama) to amortyzator zamarzł, albo spróbuj pobujać autem od strony tego amortyzatora..sylon pisze:Witam mam problem gdyz w moim golfie z tylniego prawego kola dochodzi stukanie slychac jakby to amorek ale gdy zajechalem do kolegi mechanika stwierdzil ze amorek jest dobry i mowil ze moze stukac bo jest zamarzniety;/ Czy stukanie moze byc ze amorek jest zamarzniety czy moze to co innego? mam to od okolo 2tyg;/
Jeśli zamarza to lepiej go wymienić, a dokładnie oba tyknie..
Zwróć też uwagę na plastikową osłonę amortyzatora może jest pęknięta ...
Mi też mocniej stuka jak w lecie ale tylko na takich lodowych kantach na drodze mają ok 4cm nawet (wiecie o co chodzi chyba ;D) i właśnie to tylne kolo najbardziej stuka. Natomiast na podjazdach, mniejszych dziurach itp jest cichoWitam mam problem gdyz w moim golfie z tylniego prawego kola dochodzi stukanie slychac jakby to amorek ale gdy zajechalem do kolegi mechanika stwierdzil ze amorek jest dobry i mowil ze moze stukac bo jest zamarzniety;/ Czy stukanie moze byc ze amorek jest zamarzniety czy moze to co innego? mam to od okolo 2tyg;/
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Sprawdziłeś tuleje wahacza ?? kiedy się wybiją dochodzi do kabiny taki "głuchy" dźwięk..Mi też mocniej stuka jak w lecie ale tylko na takich lodowych kantach na drodze mają ok 4cm nawet (wiecie o co chodzi chyba ;D) i właśnie to tylne kolo najbardziej stuka. Natomiast na podjazdach, mniejszych dziurach itp jest cicho
Zdało by się tez sprawdzić czy nic się nie obija o podwozie- np tłumik końcowy ...
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Nie wahacza tylko tylnej belki tuleje metalowogumowe, kolega sie pewnie z rozpędu machnął. Może być zamarznięty amor, poduszki amora lub klucz w bagażniku
A chrobota pewno przegub wew lub zew. Wieszaki od środkowego tłumika też sprawdził?
A chrobota pewno przegub wew lub zew. Wieszaki od środkowego tłumika też sprawdził?
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
- cosmoo
- Użytkownik
- Posty: 263
- Rejestracja: czw wrz 04, 2008 19:58
- Lokalizacja: GRW / WG XXXXX
- Kontakt:
Mam ten sam problem, u mnie stukanie dochodzi z okolic tylnego prawego koła.
Amortyzatory były niedawno wymieniane, są sprawne napewno
We wrześniu wymieniane były również tuleje tylnej belki.
Stukanie to tylko jest słyszalne, gdy jadę po niewielkich nierównościach.
Ostatnio opróżniłem cały bagażnik, aby się upewnić, czy to nie lewarek, lub jakiś klucz. Teraz jeszcze mi pozostało wymontować tylną półkę, wiszą w niej dwa spore głośniki ( 1,5-2 kg / szt.)
Szlag mnie już trafia... od strony mechanicznej, to obejrzałem już chyba wszystko i wszystko jest ok, a jak stukało, tak dalej stuka.
Amortyzatory były niedawno wymieniane, są sprawne napewno
We wrześniu wymieniane były również tuleje tylnej belki.
Stukanie to tylko jest słyszalne, gdy jadę po niewielkich nierównościach.
Ostatnio opróżniłem cały bagażnik, aby się upewnić, czy to nie lewarek, lub jakiś klucz. Teraz jeszcze mi pozostało wymontować tylną półkę, wiszą w niej dwa spore głośniki ( 1,5-2 kg / szt.)
Szlag mnie już trafia... od strony mechanicznej, to obejrzałem już chyba wszystko i wszystko jest ok, a jak stukało, tak dalej stuka.
[b]The discipline of writing something down is the first step toward making it happen.[/b]
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Czytałem kiedyś, że ze względu na komfort podróżowania należy wymieniać poduszki/gniazda amortyzatorów co ok.90tys km lub co 4 lata na tyle w vw (zalecenia uwaga: USA - w takim razie co na polskich drogach?) - guma się starzeje/twardnieje - bez tego nie będzie chodzić jak nówka Jeżeli wymieniane były amory to trzeba bylo może dorzucić poduszki/gniazda, sprawdzić osłony/odbijaki amorów ewentualnie wymienic. Bardzo to wali? Może troche przesadzacie? tylne prawe koło to jeszcze wlew paliwa, kulka zaworu grawitacyjnego lubi poszaleć przy mrozach. półka z głośnikami też może swoje robić.
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
- cosmoo
- Użytkownik
- Posty: 263
- Rejestracja: czw wrz 04, 2008 19:58
- Lokalizacja: GRW / WG XXXXX
- Kontakt:
Sęk w tym, że jak wymieniałem amortyzatory, to wymieniałem komplet (sprężyny, odboje, osłony i gniazda)Jacek75 pisze:Czytałem kiedyś, że ze względu na komfort podróżowania należy wymieniać poduszki/gniazda amortyzatorów co ok.90tys km lub co 4 lata na tyle w vw (zalecenia uwaga: USA - w takim razie co na polskich drogach?) - guma się starzeje/twardnieje - bez tego nie będzie chodzić jak nówka Jeżeli wymieniane były amory to trzeba bylo może dorzucić poduszki/gniazda, sprawdzić osłony/odbijaki amorów ewentualnie wymienic. Bardzo to wali? Może troche przesadzacie? tylne prawe koło to jeszcze wlew paliwa, kulka zaworu grawitacyjnego lubi poszaleć przy mrozach. półka z głośnikami też może swoje robić.
czy bardzo wali ? słyszę to wyraźnie jadąc i słuchając muzyki dosyć głośno.
faktycznie, nie pomyślałem o wlewie paliwa jutro zerkne na niego
[b]The discipline of writing something down is the first step toward making it happen.[/b]
- mirek99mtg
- Mały gagatek
- Posty: 98
- Rejestracja: wt wrz 23, 2008 20:46
- Lokalizacja: małopolskie
Hmmm u mnie tez stuka najbardziej to prawe tylne koło, lecz bez przesady. Na małych nierównościach jest OK, natomiast lubi sobie postukać na większej (głebszej) dziurze, albo na takich płatach lodu na drodze ok4cm. 2 miechy temu byłem na trzepakach i wszystko było OK. Aha i jeszcze jak z tyłu siądą 2 osoby to to stukanie jakby ustawało
Ostatnio zmieniony ndz sty 17, 2010 17:18 przez Sajmon9, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 268 gości