Jestem z bratem na etapie planowania konstrukcji (nisko-budżetowej) pojazdu typu SAM, ma to być pojazd z silnikiem umieszczonym wzdłużnie z przodu i napędem na tylną oś. Silnik chciałbym oczywiście spod znaku VW oznaczenie JP - diesel, ale to raczej bez znaczenia, generalnie silnik blokowany ze skrzynią typu 020 i sprzęgłem "odwrotnym", więc jak większość silników w mk2.
Problem leży właśnie w skrzyni biegów, ponieważ volkswageny z tymi silnikami miały z reguły napęd przedni (gdy był tylny np. w T2, silnik także znajdował się z tyłu), a ja chcę napęd wyprowadzić na wał i na most tylny.
Fabryka FSO produkowała kiedyś Fiata 125p z tymże silnikiem (ok. 100szt.), i tu pytanie do Was: czy ktoś wie jak podłączona była skrzynia biegów do tego silnika? Chodzi mi o to czy da się to skręcić bezpośrednio (rozstaw śrub itd.), czy trzeba stosować jakąś flanszę lub dystans, no i jak jest ze sprzęgłem, czy sprzęgło FSO podchodzi na wał VW, ew. co i jak trzeba przerobić?
Za wszelką pomoc i sugestie z góry serdecznie dziękuję
