tarcze zamiast bebnow z tylu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
Re: tarcze zamiast bebnow z tylu
Wiem że odkopuje, ale będzie dla potomnych ^^
co do reduktora siły hamowania, możecie zostawić spokojnie ten od bębnów, tylko trzeba wyregulować, bo zasada działania, czy tarcze czy bębny czy z/bez ABS jest ta sama
odpowiednio ciśnienia w MPa(wpinamy sie w przedni przewód i w tylni):
_______przód______tył
bębny:___5_______3,0~3,5
_________10______5,0~5,6
tarcze:___5_______2,7~3,3
________10_______4,8~5,4
co do reduktora siły hamowania, możecie zostawić spokojnie ten od bębnów, tylko trzeba wyregulować, bo zasada działania, czy tarcze czy bębny czy z/bez ABS jest ta sama
odpowiednio ciśnienia w MPa(wpinamy sie w przedni przewód i w tylni):
_______przód______tył
bębny:___5_______3,0~3,5
_________10______5,0~5,6
tarcze:___5_______2,7~3,3
________10_______4,8~5,4
Pierwszy VW - Golf III (sprzedany)
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6
tarcze zamiast bebnow z tylu
Odgrzeję kotleta i mam pytanie czy zakładając zacisk z GOLFa IV jakie klocki zakładacie,do mk3 mają gr.15,2mm a mk4 17,2mm ?
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
Re: tarcze zamiast bebnow z tylu
A ja wczoraj zamontowałem do MK2 1,6GTD tarcze na tył z Passata B3. Tak jak wcześniej koledzy podpowiadali kupiłem całą belkę ale nie z MK3 MK4 czy MK2 tylko z passata. Belka jest inna ale reszta pasuje bez problemu. Czop w passacie montowany jest na 6 śrub ponieważ jest cięższy, ale 4 z nich mają ten sam rozstaw co mocowanie w belce MK2 a dwie po prostu pomijamy! Odkręcamy bębny i czopy od bębnów ( uwaga na przewody hamulcowe, u mnie odkręciły się ale najpierw dobrze popryskałem i użyłem klucza do przewodów) a następnie przekładamy wszystko po kolei. Jeżeli ktoś nie ma tarcz kotwicznych ( Osłony tarcz) to można ich nie zakładać, ale ja wolałem je założyć żeby błoto nie leciało i za 15zł od sztuki kupiłem zdrowe na szrocie do pomalowania. Linki od ręcznego w pasacie są dłuższe ale założyłem je i wszystko śmiga, musiałem je tylko podwiesić w innych miejscach pod samochodem żeby nie wisiały. Ważna wskazówka: sprawdźcie czy ręczny na zaciskach odbija ( wraca z powrotem) bo zdarza się że się zapieka i jest to ciężkie do regeneracji. U mnie jeden był zapieczony, ale odpowiednia ilość substancji oderdzewiającej i energiczne poruszanie w tą i z powrotem pomogły. Uwaga! zaciski hamulców tylnych są WKRĘCANE I WCISKANE! trzeba je wciskać np jakąś śrubą i wkręcać je np kluczem do zakręcania tarcz w szlifierce kontowej. Prowadnice zacisków należy posmarować dobrym smarem żeby się nie zapiekły. Przy odkręcaniu czopa ( 4x śruba na klucz 15) najlepiej dobrze popryskać jakimś oderdzewiaczem i stuknąć mocno w łeb śruby młotkiem np przez jakiś pręt żeby zruszyć śrubę przed odkręceniem no i użyć dobrych kluczy nasadowych. Przewód hamulcowy wyginamy tak żeby pasował nam na długość przykręcamy zacisk i cieszymy się hamulcami! NIE BÓJCIE SIĘ PRZERÓBEK! Ile ja się nasłuchałem przed przeróbką że to nie ma sensu... otóż ma!!! Różnica jest KOLOSALNA!!! Ręczny na zawołanie, Pedał na dotyk ( a nie gdzieś przy podłodze) no i to uczucie jak auto zatrzymuje się na twoje życzenie a nie jak się uda! Polecam wszystkim, wyrzućcie bębny!!!
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2650
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
tarcze zamiast bebnow z tylu
norek111 pisze:Odgrzeję kotleta i mam pytanie czy zakładając zacisk z GOLFa IV jakie klocki zakładacie,do mk3 mają gr.15,2mm a mk4 17,2mm ?
ostatnio wymieniałem klocki w ibizie 6l, zaciski ma takie same, miałem klocki 15,2. W golfie też zmieniam na tarcze i nie wiem które wybrać, ale chyba kupie te grubsze, zawsze mozna spiłować i po kłopocie
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
tarcze zamiast bebnow z tylu
kolega "mojzeszek " dobrze napisał sam też założyłem tarcze do tyłu i dziwie sie róznicy jaka jest a gdzies czytałem ze bedzie róznica nie odczuwalna co w praktyce nie jest prawda bo bębny nie hamują a spowalniają
golf chociaż mały prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=479036 byle mk3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=541756&p=6503804#p6503804 zwykly dupowoz na wekendy
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=562191&p=6648397#p6648397 aktualne mk3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=479036 byle mk3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=169&t=541756&p=6503804#p6503804 zwykly dupowoz na wekendy
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=562191&p=6648397#p6648397 aktualne mk3
tarcze zamiast bebnow z tylu
oto moja świeża przekładka na tarczowe z zaciskiem od MK4 i osłoną od polo 6N
jak dla mnie to pompa 22 jest mało wydajna po zmianie na tarcze
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/1635/f6632751db9a3439med.jpg)
jak dla mnie to pompa 22 jest mało wydajna po zmianie na tarcze
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/1635/416a841a7bc82402med.jpg)
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/1635/f6632751db9a3439med.jpg)
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
tarcze zamiast bebnow z tylu
norek111, zapomniałeś o mocowaniu przewodu gumowego do belki, klocki dałeś z jakiejś "renówki" ??
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Re: tarcze zamiast bebnow z tylu
przewód metalowy trzyma dość mocno gumowy i moim zdaniem wystarczy,klocki kupiłem od "renówki scenic II" TRW za okazyjną cenę 60złrysiektr pisze:norek111, zapomniałeś o mocowaniu przewodu gumowego do belki, klocki dałeś z jakiejś "renówki" ??
tarcze dałem ATE z łożyskami FAG
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
- KoguT
- I am the Stig
- Posty: 2051
- Rejestracja: wt lis 14, 2006 21:07
- Lokalizacja: Dębica
- Auto: VW Golf MK4 Cabrio
- Silnik: ABF
- Kontakt:
tarcze zamiast bebnow z tylu
Proszę
Moja fotoporada
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=432922" onclick="window.open(this.href);return false;
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
Moja fotoporada
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=432922" onclick="window.open(this.href);return false;
tarcze zamiast bebnow z tylu
Opiszę poniżej mój całkowity koszt przekładki na tarcze
tarcze - 250zł (nowe ATE)
zaciski - 150zł (MK4)
czopy - 80zł (MK3)
przewody hamulcowe gumowe - 74zł (nowe passat b5)
osłony tarcz - 72zł (nowe polo 6n)
klocki - 65zł (nowe TRW)
łożyska - 62zł (nowe FAG)
linki ręcznego - 55zł (nowe linex)
komplet uszczelniaczy zacisków - 47zł (nowe autofren)
jarzma - 45zł (MK3)
płyn hamulcowy - 10zł (dot4)
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
tarcze - 250zł (nowe ATE)
zaciski - 150zł (MK4)
czopy - 80zł (MK3)
przewody hamulcowe gumowe - 74zł (nowe passat b5)
osłony tarcz - 72zł (nowe polo 6n)
klocki - 65zł (nowe TRW)
łożyska - 62zł (nowe FAG)
linki ręcznego - 55zł (nowe linex)
komplet uszczelniaczy zacisków - 47zł (nowe autofren)
jarzma - 45zł (MK3)
płyn hamulcowy - 10zł (dot4)
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości