Czeka mnie wymiana turbosprężarki - na co uważać?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pawelcz2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 16:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Czeka mnie wymiana turbosprężarki - na co uważać?

Post autor: pawelcz2 » czw sty 14, 2010 16:53

W najbliższym czasie czeka mnie wymiana turbosprężarki. Na co powinienem zwrócić szczególną uwagę? Wiem, że szpilki w kolektorze lubią się rwać, i że najlepiej jeszcze przed zamontowaniem turbiny zalać ją olejem (żeby nie miała startu na sucho).
Co jeszcze jest ważne przy takiej wymianie? Silnik to 1.6 TD SB, turbo k14 chłodzone cieczą.
Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2010 16:54 przez pawelcz2, łącznie zmieniany 1 raz.



kkolekk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: sob lis 15, 2008 13:37
Lokalizacja: Namysłów
Kontakt:

Post autor: kkolekk » czw sty 14, 2010 22:10

to żadna filozofia nie dawaj zarobić mechanikowi za taka pierdółkę zrób to sam



pawelcz2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 16:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: pawelcz2 » czw sty 14, 2010 22:39

No bo jeden mechanik mi powiedział, że za taką wymiane by wziął ok. 100zł dodając uszczelki. Właśnie wydaje mi się, że trochę dużo. W sumie to obawiam się tylko tych nieszczęsnych szpilek, co by się nie urwały ;) Reszta chyba nie powinna stanowić problemu.
Pytam osób, które robiły to już parę razy i wiedzą co może pójść nie tak, o czym trzeba pamiętać. W sumie to nie wydaję mi się to jakoś skomplikowane, ale nigdy nic nie wiadomo ;)
Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2010 22:49 przez pawelcz2, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
LoLs
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: czw maja 24, 2007 08:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: LoLs » czw sty 14, 2010 22:59

podczas wymiany polecam mieć dobre klucze , wyczucie , odrdzewiacz no , trochę czasu i kanał .. niekiedy śruby mogą wyglądać strasznie ale zazwyczaj są oryginalne i bardzo wytrzymałe a co do zalewania turbiny to pierwsze słyszę jest zasada aby jak turbina wyjęta to nie kręcić wirnikiem a po zamontowaniu odpiąć napięcie z pompy taki mały przewodzik na klucz 8 i kręcić trochę w tedy olej sam do sprężarki dopłynie jak by co pytaj na pw w robocie zajmuje się turbinami , montowanie/wymontowanie i czyszczenie
Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2010 23:01 przez LoLs, łącznie zmieniany 1 raz.


[URL=https://meettomy.site]Sexy Womans in your town[/URL]

Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » czw sty 14, 2010 23:15

Dla świętego swojego spokoju po wymianie turbiny strzykawka zapodaj oleju trochę ;) wkońcu masz mała turbinkę ..... zakręć węża pokręć trochę jak kolega pisał i bangla :)

100 w kieszeni... albo wydasz ją na właśnie dobre klucze aby odkręcić turbine :)


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt sty 15, 2010 00:17

A ja dodam,że te 4 śruby mocujące turbo do kolektora warto zapuścić dzień wcześniej,bo lubią się rwać,a są to specjalne śruby i jak nie masz zapasowych,to bida...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

Post autor: Bartek_R » pt sty 15, 2010 01:02

Zdecydowanie bez WD 40 to ani rusz ja u siebie lałem a i tak jedna się ukręciła ale na szczęście nie od kolektora a od downpip (czy jak tom się tam pisze)


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » pt sty 15, 2010 01:16

12 mm 12 kątna ? :D


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt sty 15, 2010 01:25

M10x1.35 wzmacniana, na klucz 12mm dwunastokątny (czyli taki jak w oczkowym) mi jak się zerwała to dostałem na szrocie, odkręciłem sobie mieli tam turbo od 1.9 razem z kolektorem, (a swoją zdjęłem razem z kolektorem i odkręcałem na imadle) w serwisie taka śruba kosztuje 70 zł
Ostatnio zmieniony pt sty 15, 2010 01:26 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » pt sty 15, 2010 11:37

dobry klucz i wyczucie, może to śmieszne ale ja sobie kiedys pomagałem lutownica gazowa i poszło bez problemu, kiedys indziej pekła mi ale miałem na placu inny motor n aczęści


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

arwam

Post autor: arwam » pt sty 15, 2010 12:01

VireWolf88 pisze:Zdecydowanie bez WD 40 to ani rusz ja u siebie lałem a i tak jedna się ukręciła (czy jak tom się tam pisze)
bo to taki odrdzewiacz który tylko udaje że odrdzewia.
ja poleca "ROST OFF" z WURTH
to już spełnia swoje zadanie.
zapuść dzień wcześniej i przy samym odkręcaniu to nie będzie niespodzianek.
dodatkowo jak już zamontujesz i odpalisz to daj silnikowi popracować z 15-20minut na wolnych obrotach a dopiero potem wyjedź na drogę .i przez jeden dwa dni jeździj trochę delikatniej niż zwykle..



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt sty 15, 2010 12:41

arwam pisze:bo to taki odrdzewiacz który tylko udaje że odrdzewia.
Bez przesady arwam,
arwam pisze:"ROST OFF" z WURTH
Lepszy jest od WDziaka,ale WD też zrobi robotę... :bajer:
tberent pisze:może to śmieszne ale ja sobie kiedys pomagałem lutownica gazowa i poszło bez problemu,
tberent, to wcale nie jest śmieszne...wielu mechaników tak robi :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Post autor: arwam » pt sty 15, 2010 12:51

t0mal pisze:odkręciłem sobie mieli tam turbo od 1.9 razem z kolektorem, (a swoją zdjęłem razem z kolektorem i odkręcałem na imadle)
przy T3 ten myk nie przejdzie



cypiss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: pn lis 02, 2009 17:02
Lokalizacja: Giżycko i okolice
Kontakt:

Post autor: cypiss » wt lut 16, 2010 13:20

Mam pytanie dotyczące wymiany turbiny. Otoz wczoraj rozdupczyla mi sie do konca i zapalil mi sie olej w turbinie. Turbo mialem k14 i nie moge na szybko w okolicy znalesc takiej samej. Udało mi sie znalesc Garetta T2. Pytanie brzmi czy w to samo miejsce uda mi sie zamontowac Gareta. SIlnik to 1.6td SB. Mocowania pasuja ?? Prosilbym o szybka odpowiedz, dziekuje



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 184 gości