Fox 1.4 TDi

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » pt sty 15, 2010 00:36

czytam to i nie bardzo wiem w czym tu szukacie problemu widzę że nikt nie miał styczności z silnikiem 1.4 tdi , jak byś kolego miał wskaźnik temperatury silnika to byś się zastanawiał przy tych temperaturach dlaczego wskazówka nie rusza się z miejsca otóż silnik ten spala mało paliwa i ogrzewanie wszystko zabiera że ma szansy nagrzania się do normalnej temperatury pracy nie mówiąc o tym żeby termostat się otworzył i puścił płyn na chłodnicę nawet jak jest w aucie zamontowany dogrzewacz to i tak silnik nie trzyma pełnych 90 stopni więc nie wiem czego chcecie od tego auta ??



Awatar użytkownika
Alex_220
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 14:12
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Alex_220 » pt sty 15, 2010 00:38

Witam Cię serdecznie. Gość z filmiku mówi tylko i wyłącznie o temperaturze górnego węża. Czyli jeśli termostat byłby zamknięty górny wąż byłby zimny (zgadzam się z tym). O temperaturze dolnego nic nie mówi, a tylko sprawdza nim, czy pompa wody pracuje.
Toledziak pisze:Chłodnica działa jak kaloryfer (tyle że jest jeszcze chłodzona pędem powietrza). Góra to zasilanie, dół to powrót o temperaturze pomniejszonej o wynik oddawania ciepła. Po inżyniersku o pewną wartość delta T.
Oczywiście tu masz świętą rację, ale my nie rozmawiamy co ma się dziać w chłodnicy, tylko na styku węża idącego od chłodnicy do bloku silnika przy termostacie. W momencie otwarcia termostatu ten wąż ma styczność z gorącą cieczą z silnika, która dodatkowo ze względu na temperaturę jest pod ciśnieniem. Dlatego wąż dolny robi się ciepły, i to sam przebadałem na sprawnym układzie.

Masz rację co do tego, że wąż dolny ma być zimny do póki termostat się nie otworzy. W zimie może być zimny przez dłuższy czas i w większych interwałach czasowych. Jeśli jednak wąż dolny cały czas jest zimny (tak jak w tym temacie) to na pewno coś z termostatem jest nie tak. Polecam Ci temat... http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ny+w%B1%BF przestudiuj go dokładnie.


Dodatkowo poparciem tej tezy w temacie Fox 1.4 TDi jest fakt, że koledze nie włącza się wentylator. Typowy objaw zaciętego termostatu. Wąż górny, przy którym znajduje się termowłącznik jest zimny i wentylator nie ma prawa się włączyć.
Ostatnio zmieniony pt sty 15, 2010 00:39 przez Alex_220, łącznie zmieniany 1 raz.


Nigdy nie pij kiedy prowadzisz, za dużo się rozlewa!!!

Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf MK7.5 Variant
Silnik: DGTE

Post autor: Toledziak » pt sty 15, 2010 09:05

A powiedz mi jeszcze w jakim TDi włączy sie wentylator? Jeżdżę już jakiś czas dizlem i ani w VP ani w PD nigdy sie nie włączył. Normalna temperatura pracy wynosi 90 stopni i czy stoje w korku czy jade wskazówka stoi jak koci ogon. Zwłaszcza latem to widać w mieście. Nigdy nie przekroczyła temperatura 90 stopni. W passacie np, tylko nie wiem czy benzyna czy dizel, jest takie coś że jak auto stoi po trasie to włacza się wentylator powodujący dodatkowe ostudzenie silnika poprzez grawitacyjny obieg wody w układzie.



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » pt sty 15, 2010 13:56

wskazówka tak ma stać na środku ona uśrednia temperaturę, jak byś odczytywał temperaturę z vaga przykładowo masz 80 stopni a wskaźnik pokazuje już 90 to samo jest w drugą stronę oczywiście do pewnej granicy po przekroczeniu jej wskazówką zacznie się wychylać w jedną bądź w drugą stronę, wentylator w warunkach zimowych praktycznie się nie włącza podczas normalnej eksploatacji, przy wysokich temperaturach w korkach można zauważyć że się załączy ale też rzadko...



Awatar użytkownika
Alex_220
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 14:12
Lokalizacja: Nysa

Post autor: Alex_220 » pt sty 15, 2010 14:28

Siemana z rana.
Toledziak pisze:A powiedz mi jeszcze w jakim TDi włączy sie wentylator? Jeżdżę już jakiś czas dizlem i ani w VP ani w PD nigdy sie nie włączył. Normalna temperatura pracy wynosi 90 stopni i czy stoje w korku czy jade wskazówka stoi jak koci ogon. Zwłaszcza latem to widać w mieście
Masz całkowitą rację.

I tu kolega GMS mądrze pisze:
GMS pisze:wskazówka tak ma stać na środku ona uśrednia temperaturę, jak byś odczytywał temperaturę z vaga przykładowo masz 80 stopni a wskaźnik pokazuje już 90 to samo jest w drugą stronę oczywiście do pewnej granicy po przekroczeniu jej wskazówką zacznie się wychylać w jedną bądź w drugą stronę, wentylator w warunkach zimowych praktycznie się nie włącza podczas normalnej eksploatacji
Właśnie dlatego, w którymś poście zasugerowałem autorowi, żeby postał chwilę i mocniej pogazował. Mimo mrozów, po dłuższym gazowaniu wentylator powinien się włączyć. Jeśli się nie włączy to może być termostat.

I dalej
Toledziak pisze:Nigdy nie przekroczyła temperatura 90 stopni.
I bardzo dobrze tak powinno być. Silnik ma trzymać 90. I fakt, że diesel nie potrzebuje w zimie do tego pracy wentylatora. Wręcz przeciwnie. Montuje się w dieslach systemy nagrzewające ciecz.

Autor wątku Fox TDi ma problem z nagrzewaniem motoru.Cały myk w tym temacie polega na tym, aby sprawdzić czy termostat działa poprawnie. To znaczy czy zamyka się i otwiera w momentach w jakich konstruktor tego silnika to przewidział. Jeśli to ustali będzie można postawić stosowne "leczenie" lub myśleć nad dalszymi diagnozami. Pozdrawiam.


Nigdy nie pij kiedy prowadzisz, za dużo się rozlewa!!!

Awatar użytkownika
Leni121
Misia:*
Misia:*
Posty: 276
Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:20
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Leni121 » pt sty 15, 2010 14:36

dziekuje za porady ale napisze tak :
1. termostat wymieniony na nowy układ odpowietrzony i zalany 4 litrami nowego plynu
2. nagrzewanie w srodku kabiny dziala praktycznie odrazu po odpaleniu silnika
3.wąż dolny cieply chlodnica zimna i wąż górny idacy do bloku zimny



Awatar użytkownika
Leni121
Misia:*
Misia:*
Posty: 276
Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:20
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Leni121 » pt sty 15, 2010 14:36

dziekuje za porady ale napisze tak :
1. termostat wymieniony na nowy układ odpowietrzony i zalany 4 litrami nowego plynu
2. nagrzewanie w srodku kabiny dziala praktycznie odrazu po odpaleniu silnika
3.wąż dolny cieply chlodnica zimna i wąż górny idacy do bloku zimny



Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf MK7.5 Variant
Silnik: DGTE

Post autor: Toledziak » pt sty 15, 2010 16:12

To ja stawiam na pompe wody.



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » pt sty 15, 2010 17:26

A ja mam jedno pytanie. Jakie są objawy przegrzania tego silnika? Skąd wiesz, że napewno jest zagorąco?


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » pt sty 15, 2010 17:29

a co tu sprawdzać ja bym coś jeszcze powymieniał :grin: bo wizę że że od tego się zaczyna



Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf MK7.5 Variant
Silnik: DGTE

Post autor: Toledziak » pt sty 15, 2010 18:07

Co do pompy wody to nie mówie o wymianie jej, ale o sprawdzeniu czy chodzi, czy transportuje ciecz.
Ostatnio zmieniony pt sty 15, 2010 18:07 przez Toledziak, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Leni121
Misia:*
Misia:*
Posty: 276
Rejestracja: śr sie 02, 2006 11:20
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Leni121 » pt sty 15, 2010 20:49

TheBiSHoP pisze:A ja mam jedno pytanie. Jakie są objawy przegrzania tego silnika? Skąd wiesz, że napewno jest zagorąco?

gdy po jeździe w dłuższym korku wróce sobie do domu i otworze maskę to strasznie paruje i cos syczy w okolicy nagrzewnicy .
gdy odkręcę korek od cieczy chłodzącej to odrazu wywala mi płyn spod niego jest strasznie zassany



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » pt sty 15, 2010 21:38

jak się dymi to nie jest dobrze jakieś zamieszanie w tym temacie, a temperatura z vag jaka jest ??może tam jakaś nie szczelność jest przy nagrzewnicy chociaż to nie jest pewne tak na odległość co tu można sprawdzić na 100 %bardziej precyzyjna diagnoza była by jak bym to auto zobaczył na żywo tylko wiadomo za daleko...



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » pt sty 15, 2010 23:31

Leni121 pisze:otworze maskę to strasznie paruje i cos syczy w okolicy nagrzewnicy
ale jak paruje? wali parą pod cieśnieniem czy paruje sobie poprostu? płyn ci ubywa? w ta pogode tyle syfu leży na ulicach który odparowuje z silnika, wydechu, ciepłych węży
Leni121 pisze:gdy odkręcę korek od cieczy chłodzącej to odrazu wywala mi płyn spod niego jest strasznie zassany
zawsze gdy odkręcisz korek na rozgrzanym silniku to wywali ci płyn. poprostu odpuszcza ciśnienie które wytworzyło się w układzie.

Brak wskaźnika w aucie nie oznacza, że użytkownik nie ma żadnej kontroli nad jest stanem. Napewno jest kontrolka która zapali się gdy tem zrobi się za wysoka.
Moim zdaniem masz wszystko wporządku.

[ Dodano: Sob Sty 16, 2010 11:30 ]
Widze, że jesteś z gdyni. Więc jak chcesz to możesz podjechać do mnie spróbujemy podpiąć go pod vaga (nie wiem czy napewno sie uda bo mam stary fejs) i zobaczymy co jest grane


Obrazek Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 378 gości