Witam wszystkich, pisze ponieważ mam problem z niedawno odziedziczonym po teściu Golfie, Mk2 1.3 NZ z 90r.
Problem powstał z dnia na dzień, a mianowicie z tego co udało mi się ustalić to przy próbie odpalenia silnik się zalewa i nie odpala, a po odłączeniu wtyczki z listwy wtryskowej odpala na chwile i gaśnie. Wykonałem kilka takich prób, i za każdym razem to samo.
Trochę poczytałem na forum o podobnych przypadkach, i sprawdziłem kilka rzeczy:
-paliwo na listwę dostaje,
-regulator ciśnienia sprawny (wymieniałem na drugi),
-zapłon, iskra, przewody też ok,
Tylko nie wiem gdzie są te sterowniki od wtrysków no i nie wiem jak sprawdzić miernikiem te parametry czujników temperatury i sondy.
Ukończyłem kilka lat temu szkołę mechaniczną i od czasu do czasu lubię pokręcić przy samochodzie, no ale mechanikiem bym siebie nie nazwał, więc proszę o pomoc
Problem z Odpalaniem związany z Paliwem Sterownik Silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z Odpalaniem związany z Paliwem Sterownik Silnika
Ostatnio zmieniony śr sty 27, 2010 20:49 przez solek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
solek, włącz zapłon weź voltomierz, zdejm wtyczkę od listwy. Sprawdż czy wtyczce nie masz cały czas napięcia. Bo powinno tylko skakać żeby urachamiać wtryskiwacze, a u Ciebie możliwe że otwarte są cały czas. To może być spowodowane albo awarią sterownika silnika (podszybie) albo cześciej brakiem masy do niego (przepatrz kable brązowe co ida do niego)
Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2010 22:46 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Dzięki za podpowiedź jutro jak wrócę z pracy to będę sprawdzał wasze pomysły na uzdrowienie mojego vw, czekam na pomysły
Masę znalazłem jak na razie tylko koło skrzyni z czoła silnika (odczyściłem)
[ Dodano: 15 Sty 2010 19:12 ]
Witam, sprawdziłem czy jest prąd na kostce od listwy i jest cały czas, nawet jak odpaliłem na chwile to cały czas był w granicach 12,3 V, więc wykręciłem z podszybia sterownik i po oględzinach znalazłem uszkodzony jeden z chyba (oporników) dołączam zdjęcie z zaznaczoną usterką tylko nie wiem, czy uda się dokupić nowy doradźcie co dalej robić.
[ Dodano: 16 Sty 2010 08:21 ]
Czy ktoś się orientuje czy, naprawa tego sterownika jest możliwa i skąd wziąć taki opornik ??
[ Dodano: 16 Sty 2010 09:41 ]
Już wiem dokładnie, to dioda prostownicza, wylutowałem ją i zobaczyłem symbol 1N 4002 koszt kilkadziesiąt groszy, zobaczymy jak kupie nowa
[ Dodano: 18 Sty 2010 20:13 ]
Udało mi się dzisiaj dokupić diodę, ale nie identyczną tylko 4007 sprzedawca powiedział że będzie dobra tylko trochę mocniejsza. Wlutowałem no i ZONK, objawy nadal bez zmian. Czy ta dioda na pewno jest dobra, (chodzi mi o rodzaj) Podpowiedzcie coś.
[ Dodano: 22 Sty 2010 08:25 ]
No i pozamiatane, byłem u elektromechanika z moim sterownikiem i powiedział mi że nie opłaca się go naprawiać. Taniej wyjdzie kupić drugi, więc tak zrobię.
Co do przyczyny to spotkał się z podobnymi przypadkami, i powodem jest brak MASY na rozruszniku i podczas dopalania rozrusznik pobiera masę, ale przez sterownik i wywala wtedy diodę i procesor najczęściej, podobnym objawem do mojego (otwarte wtryski), jest też ciągle pracująca pompka paliwa.
W sumie to tyle, szkoda tylko, że na tym forum prowadzę monolog, a tylko Paweł Marek odpisał.
A więc podsumowując przy takiej usterce najlepiej kupić drugi sterownik.
Temat do zamknięcia.
[ Dodano: 27 Sty 2010 19:46 ]
Dzisiaj zamontowałem, kupiony na szrocie sterownik i pomogło odpalił od razu, koszt 150 zł.
Masę znalazłem jak na razie tylko koło skrzyni z czoła silnika (odczyściłem)
[ Dodano: 15 Sty 2010 19:12 ]
Witam, sprawdziłem czy jest prąd na kostce od listwy i jest cały czas, nawet jak odpaliłem na chwile to cały czas był w granicach 12,3 V, więc wykręciłem z podszybia sterownik i po oględzinach znalazłem uszkodzony jeden z chyba (oporników) dołączam zdjęcie z zaznaczoną usterką tylko nie wiem, czy uda się dokupić nowy doradźcie co dalej robić.
[ Dodano: 16 Sty 2010 08:21 ]
Czy ktoś się orientuje czy, naprawa tego sterownika jest możliwa i skąd wziąć taki opornik ??
[ Dodano: 16 Sty 2010 09:41 ]
Już wiem dokładnie, to dioda prostownicza, wylutowałem ją i zobaczyłem symbol 1N 4002 koszt kilkadziesiąt groszy, zobaczymy jak kupie nowa
[ Dodano: 18 Sty 2010 20:13 ]
Udało mi się dzisiaj dokupić diodę, ale nie identyczną tylko 4007 sprzedawca powiedział że będzie dobra tylko trochę mocniejsza. Wlutowałem no i ZONK, objawy nadal bez zmian. Czy ta dioda na pewno jest dobra, (chodzi mi o rodzaj) Podpowiedzcie coś.
[ Dodano: 22 Sty 2010 08:25 ]
No i pozamiatane, byłem u elektromechanika z moim sterownikiem i powiedział mi że nie opłaca się go naprawiać. Taniej wyjdzie kupić drugi, więc tak zrobię.
Co do przyczyny to spotkał się z podobnymi przypadkami, i powodem jest brak MASY na rozruszniku i podczas dopalania rozrusznik pobiera masę, ale przez sterownik i wywala wtedy diodę i procesor najczęściej, podobnym objawem do mojego (otwarte wtryski), jest też ciągle pracująca pompka paliwa.
W sumie to tyle, szkoda tylko, że na tym forum prowadzę monolog, a tylko Paweł Marek odpisał.
A więc podsumowując przy takiej usterce najlepiej kupić drugi sterownik.
Temat do zamknięcia.
[ Dodano: 27 Sty 2010 19:46 ]
Dzisiaj zamontowałem, kupiony na szrocie sterownik i pomogło odpalił od razu, koszt 150 zł.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pt sty 15, 2010 20:40 przez solek, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 80 gości