pieburg 2e2 - dlugo chodzi na ssaniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

sasquatch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt cze 30, 2009 21:25
Lokalizacja: Roczyny
Kontakt:

pieburg 2e2 - dlugo chodzi na ssaniu

Post autor: sasquatch » wt sty 12, 2010 23:13

problem jest taki ze teraz jak jest zimno na polu to po zapaleniu auta caly czas silnik idzie na ssaniu dopoki temperatura silnika nie podniesie sie do polowy skali na zegarach, tak to ma byc czy cos jest zwalone? mozna jakos wogole "wylaczyc" ssanie albo zmniejszyc obroty na ssaniu?



makx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 20:20
Lokalizacja: ostróda
Kontakt:

Post autor: makx » śr sty 13, 2010 23:38

ssanie można wyłączyć ale bedziesz miał problem z odpalaniem na końcu siłownika od ssania jest maleńka śrubka na imbusa możesz ja troche podkręcić


BYŁ GOLF 2 JEST PASSAT B5 1,9 TDI 115KM

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr sty 13, 2010 23:46

makx pisze: maleńka śrubka na imbusa możesz ja troche podkręcić
to nic nie da
sasquatch, skrócisz działanie ssania jak poluzujesz na kopułce po prawej stronie 3 śróbki na jej obwodzie i przekręcisz ją w lewo troszkę, jeśli przesadzisz to będzie poszarpywał na zimnym.
Napisz jeszcze jakie sa obroty po rozgrzaniu silnika, to ważne, może tylko potrzeba regulacji, albo uwalony jest zawór elektroczasowy taki okrągły. I jakie obroty masz teraz na ssaniu na samym początku po zapaleniu, i czy spadają po chwili , opisz to dokładniej.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

makx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 20:20
Lokalizacja: ostróda
Kontakt:

Post autor: makx » czw sty 14, 2010 00:00

ja u siebie zeby zmiejszyc czas ssania wykreciłem element rozszerzalny obróciłem 2 obroty i czpien dalej sie wysuwał szybciej zmniejszał obroty juz tak długo na ssaniu nie chodził a ty Paweł Marek o jakiej kopułce mówisz chodzi ci o automatyczne urządzenie rozruchowe ?


BYŁ GOLF 2 JEST PASSAT B5 1,9 TDI 115KM

pawsko777
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt maja 05, 2009 16:58
Lokalizacja: Gołdap
Kontakt:

Post autor: pawsko777 » czw sty 14, 2010 00:38

mam podobny problem a mianowicie to nie dziala mi ssanie mozna to czyms zastapic? i tez mam problem z tym ze jak silnik sie zagrzeje to rosna obroty silnika. prosze o pomoc.samochod to golf 2 1.3 na gazniku


pawsko

sasquatch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt cze 30, 2009 21:25
Lokalizacja: Roczyny
Kontakt:

Post autor: sasquatch » czw sty 14, 2010 14:28

nie wiem jakie obroty bo obrotnika nie mam :/ ale na ssaniu chodzi dlugo, musze przejechac ze 4km az sie temperatura silnika podniesie do polowy skali...
makx, gdzie to sie znajduje?



Awatar użytkownika
macpat1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pn lut 12, 2007 00:27
Lokalizacja: woj pom
Kontakt:

Post autor: macpat1 » czw sty 14, 2010 15:07

a spróbuj po prostu zasłonić grill od środka żeby nie wiało mrozem do komory silnika . ja tak robię co zimę i nawet przy bmw to działa . trochę to trwało zanim się przełączył na gaz a kiedy zasłoniłem wloty od razu było ok ..... od prosty sposób a czasami bardzo skuteczny :)


macpat1

albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » czw sty 14, 2010 16:34

element rozszerzalny (foto)Obrazek
Obrazek
a to zaznaczone to jest to co Paweł Marek mówił



sasquatch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt cze 30, 2009 21:25
Lokalizacja: Roczyny
Kontakt:

Post autor: sasquatch » czw sty 14, 2010 19:11

to to co Paweł Marek, moze najlepiej ustawiac na zimnym silniku jak go zapale? przynajmniej bede slyszaj jakie obroty sa, dobrze mysle?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw sty 14, 2010 19:25

sasquatch, ale tym nie zmieniasz w wyraźny sposób obrotów, to nie do tego służy. Kopułka ma swój znaczek na który jest ustwiana fabrycznie. Kręcąc nią w lewo skracasz czas po którym przepustnica rozruchowa stanie do pionu, tym samym mieszanka przestanie być wzbogacana. A obroty zależą od kilku rzeczy. Nie bardzo będę setny raz opiisywał działanie wszystkich poszczególnych elementów gaźnika odpowiedzialnych za ssanie które współpracujką ze sobą. Są opisy w necie np : "niedomagania Pierburga 2E2" prosze najpierw poczytać.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

szczepan69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 454
Rejestracja: śr gru 23, 2009 18:44
Lokalizacja: Sanok
Auto: mk2
Silnik: vr6
Kontakt:

Post autor: szczepan69 » czw sty 14, 2010 19:33

pawsko777 pisze:mam podobny problem a mianowicie to nie dziala mi ssanie mozna to czyms zastapic? i tez mam problem z tym ze jak silnik sie zagrzeje to rosna obroty silnika. prosze o pomoc.samochod to golf 2 1.3 na gazniku

ja odpiołem przewód podcisnieniowy od siłownika pull down ten z przodu zaraz pod obudową filtra idzie on pod gażnik do siłownika tez nie miałem obrotów podpiołem przewód ssanie jest ale też jest na zagrzanym silniku obroty 3tyś odpiołem i niema tego i tego pale normalnie niamam żadnych problemów przynajmniej narazie spróbuj :grin:

to na fotce widac co albetr1973wrzucił to co jest zaznaczone na czerwono to wyrzej ten okrągły czarny idzie od niego przewód i wchodzi po spód gaznika tylko odemnie wychodzi od górnego wyjscia siłownika a na fotce jest pokazane ze od dolnego odpiołem go i nimam ssania i niemam go też na zagrzanym silnik spróbuj zobaczysz :grin:
Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2010 19:40 przez szczepan69, łącznie zmieniany 3 razy.



sasquatch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt cze 30, 2009 21:25
Lokalizacja: Roczyny
Kontakt:

Post autor: sasquatch » sob sty 16, 2010 00:02

szczepan69, zaslepiles potem te wezyki czy tak sobie wisza?



szczepan69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 454
Rejestracja: śr gru 23, 2009 18:44
Lokalizacja: Sanok
Auto: mk2
Silnik: vr6
Kontakt:

Post autor: szczepan69 » ndz sty 17, 2010 17:17

NIe odpiołem przy siłowniku nie zaślepiłem go :bajer:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 310 gości