jak PB pod vaga podłączyłeś? mówisz ze temp w normie, a dokladnie to ile?Hormon07 pisze: Jeśli chodzi o temperaturę silnika to jest w normie, podłączałem pod VAG i nic nie wykazał.
Spalanie w MK2 1.8 GTi PB
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2010 12:34 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
kolego ale ty masz silnik RP a nie PB wiec co to ma do rzeczy? PB to kod/symbol silnika. RP się samodiagnozuje diodą, owszem, ale PB ani się niesamodiagnozuje ani nie łączy się z Vagiem. pzdrPodłączyłem autko pod kompa, komp nie pokazał żadnych błędów
[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 15:39 ]
na puszcze filtra jest machaniczny rozdzielacz paliwa a te przewody to przewody paliwowe które idą doprawadzają paliwo do niego a takżę dalej do poszczególnych wtryskiwaczy...belcho99 pisze: po co i w jakim celu jest tyle przewódów na filtrze powietrza na fotce zamieszczonej powyżej??
Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2010 16:31 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: sob wrz 12, 2009 20:26
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
[ Dodano: 14 Sty 2010 15:43 ]
A jeszcze tak zapytam bo nie jestem pewnien gdzie jest kod silnika
A jeszcze tak zapytam bo nie jestem pewnien gdzie jest kod silnika
Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2010 16:44 przez MichalloGTi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: sob wrz 12, 2009 20:26
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: sob wrz 12, 2009 20:26
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
to nie jest nr silnika
odczytales coś innego.
[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 16:07 ]
dla przykładu:
silnik PG
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c29 ... f3a23.html


[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 16:07 ]
dla przykładu:
silnik PG
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c29 ... f3a23.html

Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2010 17:00 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: sob wrz 12, 2009 20:26
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
Aha to na bloku jest jeszcze takieś takie kółko i coś obok jeszcze
[ Dodano: 14 Sty 2010 16:18 ]
*GX
[ Dodano: 14 Sty 2010 16:23 ]
Czyli wychodzi na to że to moje GTi ma 90KM, a to dziwne bo się wydaje że ma więcej mocy to się czuje nie powiem że nie wiem jak ale dobrze idzie ;d
[ Dodano: 14 Sty 2010 16:27 ]
Ale teraz sprawdzam i dalej coś tu nie gra bo GX ma układ wtryskowy sterowany elektronicznie a tu jest mechaniczny wtrysk ;p
co za motka poprzedni właściciel zrobił swap silnika tylko niewiem juz jakiego chyba że układ dolotowy został zmieniony z orginalnego na ten
[ Dodano: 14 Sty 2010 16:18 ]
*GX
[ Dodano: 14 Sty 2010 16:23 ]
Czyli wychodzi na to że to moje GTi ma 90KM, a to dziwne bo się wydaje że ma więcej mocy to się czuje nie powiem że nie wiem jak ale dobrze idzie ;d
[ Dodano: 14 Sty 2010 16:27 ]
Ale teraz sprawdzam i dalej coś tu nie gra bo GX ma układ wtryskowy sterowany elektronicznie a tu jest mechaniczny wtrysk ;p

- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
wychodzi na to że nie masz GTI.
[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 16:31 ]
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... KB-GX.html
GX ma układ wtryskowy K-/KE-Jetronic czyli jest to typowy mechaniczny wtrysk.
Na foto zresztą to widać.
[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 16:31 ]
a gdzie ty to sprawdzales :p hehe bo źle gadaszMichalloGTi pisze:Ale teraz sprawdzam i dalej coś tu nie gra bo GX ma układ wtryskowy sterowany elektronicznie a tu jest mechaniczny wtrysk
http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... KB-GX.html
GX ma układ wtryskowy K-/KE-Jetronic czyli jest to typowy mechaniczny wtrysk.
Na foto zresztą to widać.
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: sob wrz 12, 2009 20:26
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
"KE-Jetronic jest to układ wtryskowy sterowany elektronicznie. Uchylna przepustnica odchylana przez strumień powietrza steruje tłokiem dozującym paliwo. Tłok ustala wielkość szczelin dozujących. Podstawową funkcją układu jest określanie ilości paliwa w zależności od ilości zassanego przez silnik powietrza, co stanowi główny parametr sterujący. W odróżnieniu od układu K-Jetronic układ KE-Jetronic ustala za pomocą czujników również inne dane dotyczące pracy silnika. Sygnały wyjściowe wysyłane przez czujniki są opracowywane przez elektroniczne centralne urządzenie sterujące. Urządzenie to natomiast dostarcza sygnały sterujące do elektrohydraulicznego regulatora ciśnienia. Zadanie regulatora polega na dostosowaniu emisji do wymaganych parametrów w różnych warunkach pracy silnika. W przypadku awarii układ KE-Jetronic wybiera jedynie funkcje podstawowe. Gdy silnik jest rozgrzany, kierowca ma do dyspozycji układ nadal funkcjonujący." Mi się to wyświetliło na google pierwszy temat jaki był 

- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
MichalloGTi, dziekuje za lekcje układu wtryskowego KE jetronic
ale mnie ona nie jest potrzebna.
Układ jest sterowany elektronicznie ale rozdzialacz paliwa masz mechaniczny i sterowany jest też mechanicznie poprzez wychylenie klapki przepływomierza.
patrz
[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 17:02 ]
Niech no sie jakiś forum master odezwie bo MichalloGTi zaczyna powątpiewać chyba z to co ja piszę, i myśli że K i Ke jety to wtryski el....
[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 17:04 ]
masz wyraźnie napsane że dzieje się to dzięki strumieniowi powietrza ktory porusza tłokiem. To działanie czysto oparte o mechanikę. ECU w KEjecie jedynie wpływa na ciśnienie paliwa, gdyż steruje elektrozaworem przy rozdzielaczu paliwa. W K jecie nawet tego nie ma.
[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 17:06 ]
http://pl.wikipedia.org/wiki/Układ_K-Jetronic
http://pl.wikipedia.org/wiki/Układ_KE-Jetronic
tak łopatologicznie :
jak przy wtryskach nie ma wtyczek to wtrysk jest mechaniczny. (rozdzielacz może być sterowany przez ECU ale nadal jest to wtrysk mech)
jak przy wtryskach są wtyczki to można śmiało powiedzieć że to wtrysk elektroniczny.

Układ jest sterowany elektronicznie ale rozdzialacz paliwa masz mechaniczny i sterowany jest też mechanicznie poprzez wychylenie klapki przepływomierza.
patrz
Nawet gaźniki mogą być sterowane komputerem co nie czyni z nich od razu wtysku elektronicznego a jedynie gaźnik sterowany elektronicznie. Podobnie jest z KE - to wtrysk mechaniczny sterowany elektronicznie. Nie komputer tutaj wpływa na dawkę paliwa a mechaniczny rozdzialacz paliwa połączony z przepływomierzem powietrza. Zobacz ze do wtryskiwaczy nie dochodzą żadne kostki jak ma to miejsce we wtrysku el.MichalloGTi pisze:Uchylna przepustnica odchylana przez strumień powietrza steruje tłokiem dozującym paliwo
[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 17:02 ]
Niech no sie jakiś forum master odezwie bo MichalloGTi zaczyna powątpiewać chyba z to co ja piszę, i myśli że K i Ke jety to wtryski el....
[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 17:04 ]
gdzie w tym opicie jest chociaż słowo że to ECU zawiaduje dawką paliwa?MichalloGTi pisze:Uchylna przepustnica odchylana przez strumień powietrza steruje tłokiem dozującym paliwo. Tłok ustala wielkość szczelin dozujących. Podstawową funkcją układu jest określanie ilości paliwa w zależności od ilości zassanego przez silnik powietrza, co stanowi główny parametr sterujący.

[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 17:06 ]
http://pl.wikipedia.org/wiki/Układ_K-Jetronic
http://pl.wikipedia.org/wiki/Układ_KE-Jetronic
tak łopatologicznie :
jak przy wtryskach nie ma wtyczek to wtrysk jest mechaniczny. (rozdzielacz może być sterowany przez ECU ale nadal jest to wtrysk mech)
jak przy wtryskach są wtyczki to można śmiało powiedzieć że to wtrysk elektroniczny.
Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2010 18:21 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości