podniesienie zawieszenia
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 66
- Rejestracja: śr sty 13, 2010 12:08
- Lokalizacja: lubelskie
podniesienie zawieszenia
Witam! Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś ma już doświadczenie z podniesieniem zawieszenia w golf IV? Kolega ma problem, ma golfa IV 1.4 i chciałby podnieść zawieszenie bo zimą po odśnieżają naszych drogowców nie moze nigdzie się wybrać ponieważ zawiesza sięna zawieszeniu. Ja swoim mk III ocieram podwoziem ale on poprostu nie ma jazdy. Podobno sprężyny od mkIV 1.8 są wyższe. Pewien mechanik doradził że można spręzyny od audi wsadzić i o 5cm do góry pójdzie. Czy ktoś już miał taki problem i jak go rozwiązał?
Było na forum - zaraz się rzuci na Ciebie dziesiątka ludzi sądzących że mk4 to super wysokie auto, terenówka i wogóle, i że dopiero przy obniżeniu 80/60 jakoś się tym jeździ
A przód w mk4 można podnieść zakładając po prostu sprężyny z diesela - w 1.9tdi silnik jest dużo cięższy niż w 14 16v, wiec sprężyny muszą być odpowiednio dłuższe i twardsze
A przód w mk4 można podnieść zakładając po prostu sprężyny z diesela - w 1.9tdi silnik jest dużo cięższy niż w 14 16v, wiec sprężyny muszą być odpowiednio dłuższe i twardsze
-
- Mały gagatek
- Posty: 66
- Rejestracja: śr sty 13, 2010 12:08
- Lokalizacja: lubelskie
Tak tak widziałem. Co kto lubi ja osobiście wole komfort i bezproblemowe podjeżdzanie pod krawężnik. jeździłem tym mkIV i dużo lepiej się jeździ niż mkIII, to moje własne odczucie, ale ja mk III śmiało sobie przejeźdzam przez nasze super odsnieżone drogi z koleinami. Liczę że dowiem się czegoś więcej na temat podwyższenia. Jak będe zmieniał swoje mk III to jednym z kandydatów jest bora lub golf IV tdi 90km. Tylko martwi mnie jedno, jazda zimą!!! Czy słyszeliście o sprężynach w golfie IV od audi np A4???? Widziałem A4 które już wystarczająco wysoko wisiały nad ziemia.
-
- Forum Master
- Posty: 1648
- Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
- Lokalizacja: Poznań/Toruń
-
- Mały gagatek
- Posty: 66
- Rejestracja: śr sty 13, 2010 12:08
- Lokalizacja: lubelskie
Tak pytam się o te wyższe sprężyny bo już kilka golfików widziałem o wyższym zawiasie, ale to nie było ekstremalnie wysokie zawieszenie. Jak będę w Lublinie i będę miał chwile to zajade do serwisu i wypytam się jak to z ich strony wygląda. A co do tdi 110 to ten ma turbinę o zmiennej geometrii łopatek która szybciej kończy żywot od 90km. Ten 90km na pewno nie dwumasu. Zależy mi żeby to był to samochód jak najbardziej prosty w konstrukcji = tani w utrzymaniu. Jeśli był by to golf IV lub bora to z lat 99-00 tdi 90km 4drzwi, lub audi a4 z podobnego rocznika ale to cholerne zawieszenie mnie odstrasza. Jeszcze myślałem o a6 c4. Dzięki za pomoc i proszę o kolejne rady.
Tylko pierwsze 100 tys. silnika AGR nie ma dwumasu w Golfie 4 i zmienna geometria też jest. To ja obniżałem musiałem, a kolega do gory chce dac, Trochę będzie brzydko wyglądaćTomekg1313 pisze:Ten 90km na pewno nie dwumasu
Ostatnio zmieniony śr sty 13, 2010 18:46 przez kris, łącznie zmieniany 2 razy.
Patrz w lusterka! Nieoznakowane radiowozy są wszędzie
Z tego co wiem a mam MK4 takie jak Cię interesuje czyli proste AGR 90 - z jedno-masem i zwykłą turbawką .. wystarczy sprężyny jak koledzy pisali od TDI założyć. Są twardsze i wytrzymują większe obciążenie z racji masy silnika. Sam przód podejdzie do góry ,ale nie wiele. Wiem ,że można kombinować z zawieszeniem od OCTAVI .. i wtedy będzie to już spora różnica w prześwicie.
Co do wyboru auta - powiem tak ....
Golf (mój) Prosta konstrukcja ... i wszystko jak to w Golfie
Audi A4 - klasa wyżej od Golfa .. lepsze wykonanie środka itp.. zawieszenie - bez przesady = już za 600 zł masz komplet tych alu maneli na przód. Wiem ,że tanio i nie ori .. ale kogo stać na ORI za 2-3 tys?
Audi A6 C4 - Brat ma w wersji S-Line Kombi - 2.5 TDI 5V .. 170 koni po lekkim zrobieniu .. rok 95 ,,, i jak wysiadam z jego auta .. to do Golfa wsiadać nie chcę
Czekam ,aż mu się znudzi - to biorę w ciemno...
Co do wyboru auta - powiem tak ....
Golf (mój) Prosta konstrukcja ... i wszystko jak to w Golfie
Audi A4 - klasa wyżej od Golfa .. lepsze wykonanie środka itp.. zawieszenie - bez przesady = już za 600 zł masz komplet tych alu maneli na przód. Wiem ,że tanio i nie ori .. ale kogo stać na ORI za 2-3 tys?
Audi A6 C4 - Brat ma w wersji S-Line Kombi - 2.5 TDI 5V .. 170 koni po lekkim zrobieniu .. rok 95 ,,, i jak wysiadam z jego auta .. to do Golfa wsiadać nie chcę
Czekam ,aż mu się znudzi - to biorę w ciemno...
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Shmatan, bardzo dobrze pisze!!! jedyne sprawdzone rozwiazanie to montaz sprezyn na przod od tdi!!!Auto bedzie stalo na bank wyzej, ja tak zrobilem a mam motor 1.6
Amortyzatorom sie nic nie stanie bo dlugosc sprezyn jest zblizona, drut grubszy i sprezyna sie tak nie ugina pod ciezarem silnika benzynowego. A jak auto ma klime to lepiej bo dodatkowo dociazy troche przod:)
Amortyzatorom sie nic nie stanie bo dlugosc sprezyn jest zblizona, drut grubszy i sprezyna sie tak nie ugina pod ciezarem silnika benzynowego. A jak auto ma klime to lepiej bo dodatkowo dociazy troche przod:)
-
- Mały gagatek
- Posty: 66
- Rejestracja: śr sty 13, 2010 12:08
- Lokalizacja: lubelskie
Dzięki wszystkim za rady.
Mangus ciekaw jestem czy po zamontowaniu tych sprężyn komfort jazdy się nie zmienił, jak to wygląda u Ciebie? czy nie stał się minimalnie twardszy? Z ciekawości pytam.
Mam jeszcze takie pytanie czy ktoś wie czym się różni sprężyna mkIV 1.8 a tdi i czy w ogóle się różnią???
Co do silnika AGR to moim zdanie jest on na zwykłej turbinie i bez dwumasu, słabym punktem podobno jest przepływomierz powietrza.
Czy w waszych mkIV też się łuszczy farba na plastikach?
Jeśli chodzi o następce mojego mkIII:
-to właśnie bora/golf IV tdi 90KM (tak jak pisałem wcześniej)
podoba mi się stylistyka i silniki tdi tylko ten nisko zawieszony silnik mi nie pasuje i by utrudniał życie zimą.
-audi a4 podoba mi się ale z tym zawieszeniem to nie przesada kolega ma passata b5 i przy stanie dróg w lubelskim (czyli w opłakanym stanie) ciągle coś puka) podobna sytuację ma brat mojej dziewczyny w passacie b5 i wujek w a4, jeszcze jedno podobno maglownice siadają doświadczyli tego trzej moi znajomi dwa passaty b5 i a4 z tym że ten jeden passat gdy kolega go z Szwajcarii ciągął to mu silnik padł 1.8T
-audi a6 c4 super samochód choć już swoje lata ma i ten silnik 2.5 tdi 115 lub 140km pasował by mi bardzo ale spalanie 7-8 ( wiadomo musi tyle przy tej pojemności) i opłaty.
jeździłem 100 2.0 115Km bardzo mi się podobało.
[ Dodano: 13 Sty 2010 21:15 ]
Co do samochodów z którymi mam pozytywne wspomnienia to na pewno bmw e36 318, napęd na tył też mi pasuje ale zimą bym z domu nie wyjechał.A najlepiej z silnikiem 2.5 w samej benzynce.
Mangus ciekaw jestem czy po zamontowaniu tych sprężyn komfort jazdy się nie zmienił, jak to wygląda u Ciebie? czy nie stał się minimalnie twardszy? Z ciekawości pytam.
Mam jeszcze takie pytanie czy ktoś wie czym się różni sprężyna mkIV 1.8 a tdi i czy w ogóle się różnią???
Co do silnika AGR to moim zdanie jest on na zwykłej turbinie i bez dwumasu, słabym punktem podobno jest przepływomierz powietrza.
Czy w waszych mkIV też się łuszczy farba na plastikach?
Jeśli chodzi o następce mojego mkIII:
-to właśnie bora/golf IV tdi 90KM (tak jak pisałem wcześniej)
podoba mi się stylistyka i silniki tdi tylko ten nisko zawieszony silnik mi nie pasuje i by utrudniał życie zimą.
-audi a4 podoba mi się ale z tym zawieszeniem to nie przesada kolega ma passata b5 i przy stanie dróg w lubelskim (czyli w opłakanym stanie) ciągle coś puka) podobna sytuację ma brat mojej dziewczyny w passacie b5 i wujek w a4, jeszcze jedno podobno maglownice siadają doświadczyli tego trzej moi znajomi dwa passaty b5 i a4 z tym że ten jeden passat gdy kolega go z Szwajcarii ciągął to mu silnik padł 1.8T
-audi a6 c4 super samochód choć już swoje lata ma i ten silnik 2.5 tdi 115 lub 140km pasował by mi bardzo ale spalanie 7-8 ( wiadomo musi tyle przy tej pojemności) i opłaty.
jeździłem 100 2.0 115Km bardzo mi się podobało.
[ Dodano: 13 Sty 2010 21:15 ]
Co do samochodów z którymi mam pozytywne wspomnienia to na pewno bmw e36 318, napęd na tył też mi pasuje ale zimą bym z domu nie wyjechał.A najlepiej z silnikiem 2.5 w samej benzynce.
Sprężyna może się różnić twardością tak poza tym chyba niczym więcej. Załóż od TDI jak pisaliśmy .. i będzie lepiej - na komforcie jazdy na pewno nic nie stracisz.Tomekg1313 pisze:Dzięki wszystkim za rady.
Mangus ciekaw jestem czy po zamontowaniu tych sprężyn komfort jazdy się nie zmienił, jak to wygląda u Ciebie? czy nie stał się minimalnie twardszy? Z ciekawości pytam.
Mam jeszcze takie pytanie czy ktoś wie czym się różni sprężyna mkIV 1.8 a tdi i czy w ogóle się różnią???
Co do silnika AGR to moim zdanie jest on na zwykłej turbinie i bez dwumasu, słabym punktem podobno jest przepływomierz powietrza.
Czy w waszych mkIV też się łuszczy farba na plastikach?
Czy przepływki w AGR są słabe hmmm ciężko powiedzieć ... jak będziesz dbał o stan filtra powietrza i nic nie kombinował ze stożkami itp wynalazkami - to myślę ,że długo bedzie żyła - poza tym mamy w FAQ - jak ją regenerować
odpowiedź ostatnia --- tak we wszystkich MK4 łuszczy się farba ... wiele tematów o tym powstało i każdy radzi sobie na różne sposoby by się tego pozbyć...
Poszukasz - a znajdziesz
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
-
- Mały gagatek
- Posty: 66
- Rejestracja: śr sty 13, 2010 12:08
- Lokalizacja: lubelskie
Jeśli chodzi o stożki. spoilery itp. to mi przeszło
Obecnie wole oryginał lub delikatne kosmetyczne zmiany: alumki i jeśli chodzi o mkIV to tylne lampy czerwono czarne mi się podobają i tyle. jestem zdania że jeśli coś grzebać żeby mocy dodać to od razu kupić oryginalną mocniejszą wersje i w ideale utrzymywać lub doprowadzić.
Obecnie wole oryginał lub delikatne kosmetyczne zmiany: alumki i jeśli chodzi o mkIV to tylne lampy czerwono czarne mi się podobają i tyle. jestem zdania że jeśli coś grzebać żeby mocy dodać to od razu kupić oryginalną mocniejszą wersje i w ideale utrzymywać lub doprowadzić.
ciezko mi odpowiedziec bo ja mialem inna bajke.
Jak kupowalem golfa to byl na tzw glebie -40 ,nastepnie chcialem isc po kosztach kupilem sprezyny nowe 100zł/szt firmy "cs germany"-NIE POLECAM!!!!!!!!! i przez 2 tyg byl nawet ok a pozniej opadl z 2 centy i postanowielm ze pojade do znajmego kolesia co sprzedaje uzywki i dal mi 2 sprezynki z tdi. jak zamontowalem to jest bajka. Juz nigdy nie chce miec gleby w aucie bo to tylko szkodzi autku a dodatkowo brak komfortu.
o komfort sie nie przejmuj nie powinienes odczuc roznicy. sprezyna nie bedzie az tak mocno dociazona wiec bedzie ladnie pracowala.
[ Dodano: 13 Sty 2010 21:28 ]
sprezyny na przod sa dzielone na dwie glowne kategorie:
-silniki benzynowe 1.4 i 1.6
-reszta benzyniakow + tdi.
Jak kupowalem golfa to byl na tzw glebie -40 ,nastepnie chcialem isc po kosztach kupilem sprezyny nowe 100zł/szt firmy "cs germany"-NIE POLECAM!!!!!!!!! i przez 2 tyg byl nawet ok a pozniej opadl z 2 centy i postanowielm ze pojade do znajmego kolesia co sprzedaje uzywki i dal mi 2 sprezynki z tdi. jak zamontowalem to jest bajka. Juz nigdy nie chce miec gleby w aucie bo to tylko szkodzi autku a dodatkowo brak komfortu.
o komfort sie nie przejmuj nie powinienes odczuc roznicy. sprezyna nie bedzie az tak mocno dociazona wiec bedzie ladnie pracowala.
[ Dodano: 13 Sty 2010 21:28 ]
sprezyny na przod sa dzielone na dwie glowne kategorie:
-silniki benzynowe 1.4 i 1.6
-reszta benzyniakow + tdi.
-
- Mały gagatek
- Posty: 66
- Rejestracja: śr sty 13, 2010 12:08
- Lokalizacja: lubelskie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 310 gości