Spalanie w MK2 1.8 GTi PB

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MichalloGTi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 20:26
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Spalanie w MK2 1.8 GTi PB

Post autor: MichalloGTi » śr sty 13, 2010 18:29

Witam chciałem zapytać jaką ilośc paliwka powinien wypić Golfik 2 GTi 8V PB w trasie oraz w mieście, mi się wydaje że mam za duże spalanie w trasie ok 9l/100km i przy spokojnej jeździe ok 90km/h, a w mieście do 15l/100km. Oraz co można zrobić aby zmniejeszyć spalanie??



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr sty 13, 2010 18:34

w trasie nawet 8L powinien spalić ale 9l to też OK natomiast w mieście powinien zejsć do około 11, Jeżeli najmniej ile spala to 15 to coś jest nie tak. Najprostsze wytłumaczenie to niedogrzany silnik...
Ja mam PF czyli bliźniaczy motor , minimalnie bardziej oszczędny od Twojego PB ale w zasadzie to jest to samo, spalanie bardzo podobne. Wiekszej roznicy jak 0,5 litra miedzy PF a PB byc nie powinno..



MichalloGTi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 20:26
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: MichalloGTi » śr sty 13, 2010 18:37

A nie wiesz jak można zmniejszyć spalanie nie wiem na wtryskach czy jakoś przy tym mechanicznym wtrysku??



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr sty 13, 2010 18:40

kolego ale PB ma elektroniczny wtrysk. Nie podalega on regulacji. Dawką paliwa zawiaduje ECU. Widocznie ECU dostaje z czujnika temp wody złe wartości i do nich źle dobiera dawkę paliwa (czyli awaria czujnika temp wody niebieskiego) albo termostat masz zawieszony w pozycji otwartej i silnik jeździ niedogrzany, co skutkuje zwiększeniem dawki paliwa i zwiękoszym spalaniem.
Musisz usunąć usterkę a nie starać się ją zamaskować..

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 17:41 ]
pytanie pomocnicze.
Ile pokazuje wskazówka od temp wody na deskce podczas tej jazdy w trasie ??
Ostatnio zmieniony śr sty 13, 2010 18:41 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



MichalloGTi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 20:26
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: MichalloGTi » śr sty 13, 2010 18:41

Aha dzieki wielki :)

[ Dodano: 13 Sty 2010 17:45 ]
Wogóle nie pokazuje temp wody;/ nie wiem czemu sprawdzałem już czujniki ale one są ok a teraz nic nie robię bo za zimno jak na grzebanie musze czekać aż się trochę ociepli ale informacje się moga przydac dlaczego nie pokazuje

[ Dodano: 13 Sty 2010 17:50 ]
Teraz się zastanawiam (bo jestem nowy i jeszcze się dobrze nie znam) ale czy ten mój silnik ma napewno oznaczenie PB niby tak mi mówił i brat który już trochę jest i na forum i zna się :) ale ja mam mechaniczny wtrysk 1.8 GTi 8V 112KM ale z mechanicznym wtryskiem... (tego jestem pewnien)



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr sty 13, 2010 18:53

to na pewno nie masz PB tylko prawdopodobnie wariację silnika 1.8 8v z usa na mechanicznym wtrysku czyli RV (rv z tego co wiem występowały z wtryskiem el i mech co jest swoistym ewenementem bo symbol silnika jest ten sam aczkolwiek nie mam co do tego pewności, po prostu na własne oczy widziałem RV na K-jetcie a na forum przeważnie ludzie mają RV na digi.)
pokaż zdjęcie silnika!
Albo wejdz na doppel-wobber.de w mk2 i tam sprawdz.
Zczytać też możesz kod silnika z bloku spod 4tej świecy.

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 17:54 ]
MichalloGTi pisze:nie wiem czemu sprawdzałem już czujniki ale one są ok a teraz nic nie robię bo za zimno jak na grzebanie musze czekać aż się trochę ociepli ale informacje się moga przydac dlaczego nie pokazuje
pamiętaj że inny czujnik daje sygnał do wskaźnika a inny do ECU. Jesteś pewny że sygnał z niecieskiego czujnika dociera do odpowiedniego PINa ECU i ma on prawidłową wartość?



MichalloGTi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 20:26
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: MichalloGTi » śr sty 13, 2010 18:57

no w sumie nie jestem pewnien

[ Dodano: 13 Sty 2010 17:58 ]
Obrazek



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr sty 13, 2010 19:05

to nie jest PB.
Po foto widać ze to 8v na mech wtrysku więc pewnie jest to RV (jeśli w ogole RV występowały z mechanicznym wtryskiem) albo co jest bardziej prawdopodobne ze jest to GX o mocy 90KM.
112 KM to on nie ma na pewno.
Obrazek
Ostatnio zmieniony śr sty 13, 2010 19:10 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.



MichalloGTi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 20:26
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: MichalloGTi » śr sty 13, 2010 19:12

Aha RV mówisz no to ok:) tylko teraz co może być z tym spalaniem??



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr sty 13, 2010 19:17

co do RV to ja mówię, że widziałem tylko jednego RV na mechanicznym wtrysku a było to auto z USA. Widziałem je na własne oczy, sam też zczytywałem symbol z bloku ale wiesz, nie można wykluczyć że ktoś miał rzeźbiony silnik i np blok był zmieniany. Wtedy myslelismy że to RV ale jak kolege przewiozłem PFem to mówi że różnica w osiągach kolosalna, wiec to kolejny argument za tym że to RV nie był.

Tak jak mówię: wszystkie źródła podają że RV to jednak wtrysk elektroniczny i wszyscy na forum ktorzy mają RV mają wlasnie wtrysk el. czyli digifanta.
Nie sugeruj się raczej tym że ja widziałem kiedyś jednego RV na Kjecie.
Skłaniałbym się ku wersji że posiadasz silnik GX. Musisz zczytać z bloku lub z nalepki w bagażniku. (tamten kolega też pewnie miał GX po przejsiach, z wyienonym blokiem)

Co z tym spalaniem? - hmm ja w mechaniczne wtryski się nie bawię ale to co powiedziałęm na temat czujników jest nadal aktualne. Komp w K i KE jetcie też się posiłkuje sygnałem z czujnika wody. Również awaria termostatu jest prawdopodobna.
Nie można wykluczyć że to jednak wtrysk ale z tym to ja Ci nie pomogę. pzdr
Ostatnio zmieniony śr sty 13, 2010 19:20 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



MichalloGTi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 20:26
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: MichalloGTi » śr sty 13, 2010 19:20

dzięki wielkiepzdr.



wojtass31
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 433
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 00:36
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: wojtass31 » śr sty 13, 2010 21:05

Jezeli by byl PB to mogla by byc tez wina sondy lambda ale z fotki silnika widze ze to nie jest



MichalloGTi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob wrz 12, 2009 20:26
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: MichalloGTi » śr sty 13, 2010 21:52

no niech się zrobi cieplej a wtedy będe mógł pogrzebac wyczyścić powymienić jakieś małe podzespoły



Hormon07
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn paź 29, 2007 14:44
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Hormon07 » śr sty 13, 2010 22:25

Podpinam się pod temat jeśli można. Mam taki sam silnik i spalanie PB jest w granicach 15-17l na 100km, ale LPG pali normalnie jakieś 10-12L. Co może powodować takie duże spalanie na benzynie? Jeśli chodzi o temperaturę silnika to jest w normie, podłączałem pod VAG i nic nie wykazał.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 69 gości