Montaż wspomaganie kierownicy w mk2 1.8 benzyna.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Caybel
- Mały gagatek
- Posty: 63
- Rejestracja: ndz sie 23, 2009 18:59
- Lokalizacja: Chełm woj. Lubelskie
- Kontakt:
Montaż wspomaganie kierownicy w mk2 1.8 benzyna.
Witam:) To moj pierwszy post więc prosze o wyrozumiałośc!
Chciałbym na wiosne zamontowac w moim golfiku mk2 wspomaganie kierownicy lecz nigdy nie robiłem czegoś takiego... Nie wiem nawet co dokładnie jest mi potrzebne tzn. jakie elementy są konieczne do porawnego działania całego układu wspomagania. Do osób ktore robily już coś takiego:
1. Dokładnie jakie elementy są potrzebne (najprawdopodobniej będę kupował wszystko przez internet) chciałbym ominąc wszelkie pomyłki, żeby sie nie okazało w trakcie montażu, że brakuje jakiejś tulejki, srubki czy czegokolwiek innego!
2. Jak bardzo sam montaż jest trudny i pracochłonny?
3. Jakie elementy lepiej kupic nowe a jakie wydłubac z innego gofra? (np przewody nowe a maglownica stara oryginalna itp)
4. Czy odczuwalne są jakies wady montażu wspomagania? (np spadek mocy czy coś w tym stylu?)
5. Ile maksymalnie moze mnie to wszystko kosztowac?
Dziękuje za podpowiedzi:) Pozdro
Chciałbym na wiosne zamontowac w moim golfiku mk2 wspomaganie kierownicy lecz nigdy nie robiłem czegoś takiego... Nie wiem nawet co dokładnie jest mi potrzebne tzn. jakie elementy są konieczne do porawnego działania całego układu wspomagania. Do osób ktore robily już coś takiego:
1. Dokładnie jakie elementy są potrzebne (najprawdopodobniej będę kupował wszystko przez internet) chciałbym ominąc wszelkie pomyłki, żeby sie nie okazało w trakcie montażu, że brakuje jakiejś tulejki, srubki czy czegokolwiek innego!
2. Jak bardzo sam montaż jest trudny i pracochłonny?
3. Jakie elementy lepiej kupic nowe a jakie wydłubac z innego gofra? (np przewody nowe a maglownica stara oryginalna itp)
4. Czy odczuwalne są jakies wady montażu wspomagania? (np spadek mocy czy coś w tym stylu?)
5. Ile maksymalnie moze mnie to wszystko kosztowac?
Dziękuje za podpowiedzi:) Pozdro
;)
potrzebujesz:
pompę wspomagania z łapami (górna, dolna i mocowanie z blachy), maglownice, węże (3 szt), zbiorniczek z mocowaniem, podwójne koło pasowe na wał i odpowiedniej długości pasek. jeśli chcesz mieć dokładnie full oryginał o jeszcze zapinki/mocowania przewodów, śruby do łap, sworzeń (śruba) pompy, podkładki nakrętki. To tak z głowy pisze.
Przy okazji wymień sobie manszety maglownicy i ewentualnie końcówki. Oprócz tego warto by obejrzeć czy magiel nie ma luzów czy pompa nie hałasuje itd. Kupując używki przez net możesz się naciąć na złom. Poszukaj na szrocie.
pompę wspomagania z łapami (górna, dolna i mocowanie z blachy), maglownice, węże (3 szt), zbiorniczek z mocowaniem, podwójne koło pasowe na wał i odpowiedniej długości pasek. jeśli chcesz mieć dokładnie full oryginał o jeszcze zapinki/mocowania przewodów, śruby do łap, sworzeń (śruba) pompy, podkładki nakrętki. To tak z głowy pisze.
Przy okazji wymień sobie manszety maglownicy i ewentualnie końcówki. Oprócz tego warto by obejrzeć czy magiel nie ma luzów czy pompa nie hałasuje itd. Kupując używki przez net możesz się naciąć na złom. Poszukaj na szrocie.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
mate64, zapomniałeś jeszcze o wałku przegubowym między kolumną kierownicy a maglownica - jest inny dla wersji ze wspomą. I nie jestem pewien, jak jest z kołem pasowym pompy wody - czy przypadkiem nie jest inne.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Oryginalnie są dwa paski - jeden od wału napędza altka, drugi od wału napędza pompę wody i pompę wspomagania. Stad potrzebne podwójne koło pasowe na wał. I teraz właśnie nie jestem pewien, bo altek napędzany jest z tego koła bliżej rozrządu, a reszta z tego koła dalej. Wynika zatem, że koło pasowe pompy wody powinno mieć większe odsadzenie, żeby było w tej samej płaszczyźnie co koło wału bardziej oddalone od rozrządu - ale nie jestem pewien na 100%
[ Dodano: Wto Sty 12, 2010 20:25 ]
A chyba, że da radę zrobić tak, że pompa wody będzie napędzana tym samym paskiem co altek, wtedy rzeczywiście, drugi pasek napędzałby tylko pompę wspomy.....
[ Dodano: Wto Sty 12, 2010 20:25 ]
A chyba, że da radę zrobić tak, że pompa wody będzie napędzana tym samym paskiem co altek, wtedy rzeczywiście, drugi pasek napędzałby tylko pompę wspomy.....
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
-
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2357
- Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
- Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
- Kontakt:
Caybel, poraz kolejny nie chce się szukać na forum milnin tematów nawet faq jest napisane tu masz opisane ci jest potrzebne http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 45b894b5cb a tu masz linka gościu chce sprzedać kompletne wspomaganie za 300zł http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#3398838
LEŚNY PRZYTULAS
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 362 gości