Dymi na biało Rzuca czarna sadza i pompuje węze z chłodnicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ksieciunio000000
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr sie 05, 2009 19:31
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Dymi na biało Rzuca czarna sadza i pompuje węze z chłodnicy

Post autor: ksieciunio000000 » wt sty 12, 2010 19:45

Witam. Od jakiegos czasu mam problem. Posiadam golfa z silnikiem 1.8GT 90km. od jakiegos czasu samochód gdy jest zimny kopci na biało i strasznie rzuca czarna sadza z tłumnika oraz gdy sie zagrzeje to pompuje mi węze z chłodnicy. wszystko jest w porzadku wetylator włacza sie niermalnie. tylko niepokoi mnie to czemu kopci i rzuca tak sadza.
Poradzcie beda plusiki :jezor:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt sty 12, 2010 19:47

Kolego przyszedł czas na wymianę uszczelki pod głowicą ...
Bierze płyn chłodniczy do cylindrów,przez to kopci na biało i wali ciśnienie w układ chłodniczy,przez to puchną węże...
Ostatnio zmieniony wt sty 12, 2010 19:48 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Misiek_B
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 956
Rejestracja: sob sie 27, 2005 14:47
Lokalizacja: Nisko
Kontakt:

Post autor: Misiek_B » wt sty 12, 2010 19:47

To pomopowanie węży w chłodnicy wskazuje ewidentnie na uszczelkę pod głowicą , a czarna sadza to moze olej przepala.


[b][size=150][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=106888]Mój czerwony Golfik[/url][/size][/b]

Zapraszam vw maniaków z podkarpacia równiez na forum - http://www.vag-podkarpacie.pl

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt sty 12, 2010 19:49

Misiek_B pisze:a czarna sadza to moze olej przepala.
Albo po prostu płyn chłodniczy wypłukuje sadzę z wydechu :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
lukiskwuki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: wt cze 02, 2009 13:10
Lokalizacja: Czarnków

Post autor: lukiskwuki » wt sty 12, 2010 19:50

ewidentnie typowe objawy padnietej uszczelki pod głowica ;/ niestety


[img]http://images40.fotosik.pl/279/144bed300257a022med.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Misiek_B
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 956
Rejestracja: sob sie 27, 2005 14:47
Lokalizacja: Nisko
Kontakt:

Post autor: Misiek_B » wt sty 12, 2010 19:51

Michaś_1977 pisze:po prostu płyn chłodniczy wypłukuje sadzę z wydechu
no mozliwe ale jak by nie patrzec to i tak ewidentnie wskazuje na uszczelke pod głowicą :helm:


[b][size=150][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=106888]Mój czerwony Golfik[/url][/size][/b]

Zapraszam vw maniaków z podkarpacia równiez na forum - http://www.vag-podkarpacie.pl

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt sty 12, 2010 19:56

Misiek_B pisze:Michaś_1977 napisał/a:
po prostu płyn chłodniczy wypłukuje sadzę z wydechu
no mozliwe ale jak by nie patrzec to i tak ewidentnie wskazuje na uszczelke pod głowicą :helm:
Zgadza się...
ksieciunio000000, sprawdź czy masz jeszcze choć trochę płynu w zbiorniczku :bajer: ...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
ksieciunio000000
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: śr sie 05, 2009 19:31
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

Post autor: ksieciunio000000 » wt sty 12, 2010 21:29

Płyn jest....płynu mi ubywa minimalnie...na jakies 300km doleje niecała setke..... a jak długo moge tak jezdzic?? bo narazie nie mam kasy zeby to zrobic...jaki jest koszt z robota mniej wiecej??



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt sty 12, 2010 21:39

ksieciunio000000 pisze:na jakies 300km doleje niecała setke
Wydaje sie nie dużo,ale jest...wcale nie powinno się dolewać i wtedy jest gitara...
ksieciunio000000 pisze:a jak długo moge tak jezdzic??
Ja bym nie jeździł tylko robił,bo jak komprecha wali w węże,to będzie coś strzelać co trochę...
Co do cen,to poszukaj na forum...co mechanik to inny cennik i części też mają różne ceny...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

krys-tian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr lip 08, 2009 22:06
Lokalizacja: Wielkopolskie / Jarocin
Kontakt:

Post autor: krys-tian » wt sty 12, 2010 21:58

Jak kolega wyzej napisal co mechanik to inna cena wiec mysleze mozesz na tyle przynajmniej sie przygotowac:

Wymont zamont glowicy to jakies (strzelam) 200 moze 300zl ??

mi to zajeto jakies 3-4h

Warto sprawdzic plaszczyzne glowicy bo moze sie okazac ze jest lekko wyplukana w miejscu przecieku
Tutaj musisz doliczyc koszt ewentualnego planowania, zapewne koledzy ktorzy to robili niedawno znaja bardziej konkretne ceny.

koszt uszczelki to jakies 70zl

Warto tez przy okazji rozebranej glowicy sprawdzic gumki zaworowe i tez ewentualnie wymienic jesli podbiera oliwke. cena jakies 8*1,20-2,20zl prywatne, dlu 8*14-20zl ASO


uszczelka pomiedzy kolektorem ssacym a katalizatorem (kwadratowa na 4 sruby)
jesli glowica pojdzie do szlifowania to zapewne bedziesz potrzebowal uszczelki pod kolektory ssacy i wydechowy jesli bedzie glowica rozbierana

uszczelka pod pokrywe zaworow tez nalezaloby nowa zalozyc :)

Jesli cos pominalem to zapewne koledzy uzupelnia.
Ostatnio zmieniony wt sty 12, 2010 22:01 przez krys-tian, łącznie zmieniany 1 raz.



ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » wt sty 12, 2010 22:02

Witam masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i kompresja idzie do układu chłodzenia jak będziesz wymieniał uszczelkę to wymień też uszczelniacze zaworów uszczelkę pod kolektor i pokrywę zaworów



Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2808
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Post autor: waski1 » wt sty 12, 2010 22:24

Ciekawe panowie co mu napiszecie jak kolega zmieni uszczelke i beda dalej te same objawy???



krys-tian
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: śr lip 08, 2009 22:06
Lokalizacja: Wielkopolskie / Jarocin
Kontakt:

Post autor: krys-tian » wt sty 12, 2010 22:46

Jesli sie objawy powtorza bedzie trzeba kopac dalej :/

jesli silnik pompuje weze ukladu chlodzenia to za wiele opcji w 1,8 ABS nie ma
Pompa wody jest poza blokiem silnika

Mozna by sie przyczepic do termostatu i pompy wody, ale to kopcenie :( nie pasuje, no chyba ze wczesniej padl termostat lub wlacznik wentylatora i uszczelka poszla w wyniku przegrzania silnika wtedy zaczynaja sie schody.

Pozatym kolega sam tego nie bedzie robil wiec cala diagnostyka, naprawa itd itp jest w gesti lokalnego mechanika

Moze niektorzy sie ze mna nie zgodza ale:

czarny dym = bogata mieszanka paliwo-powietrze
niebieski dym = olej w komorze spalania
bialy dym = woda w komorze spalania??
Ostatnio zmieniony wt sty 12, 2010 23:25 przez krys-tian, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt sty 12, 2010 22:50

waski1, wyjąłeś mi to z "klawiatury" :).
ksieciunio000000, chodzi o to że objawy ktore podałeś moga ale absuloutnie nie musza wskazywać na awarię uszczelki. Węże pouchną trochę zawsze, a więcej od uszkodzonego zaworka w korku zbiorniczka. Sadze to oznaka zbyt bogatej mieszanki, wystarczy że uszkodzona jest sonda lambda.
Czyli: najpierw diagnoza potem leczenie. Tak myślę że około 80-90 procent uszczelek pod głowica jest wymienianych niepotrzebnie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 361 gości