Nowe amory do sprezyn -60, a takze nowy reduktor lpg

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Nowe amory do sprezyn -60, a takze nowy reduktor lpg

Post autor: chosen » ndz sty 10, 2010 23:18

Witam

Amortyzatory przednie mi się kończą, i mam zamiar kupic nowe.
Tu pojawia się pytanie. Jezdze na glebie -60 przód/ tył i mialem do tego seryjne amortyzatory... Czy kupic teraz amortyzatory o skróconym skoku o np. 25mm czy zwykłe ??

Jesli o skróconym skoku to czy mi bardzo samochod opadnie w stosunku do tego jak było na org. amorki i springach -60.

JEsli chodzi o skrócony skok to mowie o tych: http://moto.allegro.pl/item874749190_vw ... przod.html


Prosze o jasną wypowiedz.

Drugie pytanko... Nie długo będę zmieniał reduktor/parownik w moim mk2 gti.
Przez 3 lata ktore uzytkuje moje mk2 mialem dwa reduktory, Elpigaz ml-94 i teraz zavoli GES... Teraz chcial bym kupic jakis lepszy od tych typu, BRC czy tez TOMASETTO, a moze LOVATO ?? Który byście polecili Moze BRC TECNO ??

To raz, oba reduktory mialem dobrane mocowo do 140 koni...

Gdzies wyczytalem ze parownik się dobiera najlepiej tak: 1,5 razy moc auta.

Czyli wychodzi zeby parownik u mnie mial około 160km...

Czy jeśli kupie parownik i większej wydajnosci od poprzednich czyli do ok. 190 koni, cos się zmieni na gorsze???

Mam BLOSA i generalnie auto ustawione pod gaz...

Prosze odpowiedz.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » pn sty 11, 2010 00:41

O amory to odezwij się do mapeta to pewnie zniżkę dostaniesz. Seryjne amory przy takiej glebie to nie mają prawa długo wytrzymać.
chosen pisze:Przez 3 lata ktore uzytkuje moje mk2 mialem dwa reduktory
Co ty z nimi robisz? Nie wymieniaj ich wraz z olejem :helm:
Tak na poważnie to chwalą BRC,
Co do mocy parowników to wielu producentów zawyża dane wydajności co jest problemem w mocniejszych motorach. Jeżeli nie modziłeś to spokojnie do 140 hp starczy.
Ostatnio zmieniony pn sty 11, 2010 00:43 przez Dedi_S, łącznie zmieniany 1 raz.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » pn sty 11, 2010 09:02

u mapeta na stronce znalazlem takie ... no i w sumie tańsze niz te co ja wyszukalem =]
http://www.mapet-tuning.com/sklep/produ ... cts_id=851

Pytanie tylko czy mi bardzo samochod opadnie...przy tych amorkach... Bo nie chcial bym zeby mi kola tarły o błotniki.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » pn sty 11, 2010 09:24

Wydaje mi się że nie powinien w ogóle się obniżyć przez same amory. Dokładnie jeszcze nie wiem bo u mnie też "sportowe" o skróconym skoku czekają na montaż :)
Mimo wszystko i tak odezwij się do niego bo z tego co pamiętam to klubowicze mają rabat. Gdzieś to widziałem w dziale sprzedaż komercyjna, chyba :bigok:

[ Dodano: 11 Sty 2010 08:29 ]
http://forum.vwgolf.pl/profile.php?mode ... ile&u=1528
Tu masz jego profil.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » pn sty 11, 2010 13:28

no wlasnie jednak maja znaczenie amory...

Kiedys dla eksperymentu wsadzilem amory tylne z ibizy jakeis sportowe i byly krótsze od seryjnych moich o jakeis 8cm to szorowalem bakiem po ziemi bo byly tylne ..


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » pn sty 11, 2010 14:24

To w takim razie podpinam się pod Twoje pytanie, bo żeś mnie wystraszył i nie wiem czy mi teraz opony nie będą obcierać.
Ostatnio zmieniony pn sty 11, 2010 14:28 przez Dedi_S, łącznie zmieniany 1 raz.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » pn sty 11, 2010 19:21

no to który mądry się wypowie i mi objaśni ?? :helm:


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

esio10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 13:04
Lokalizacja: Pszczyna

Re: Nowe amory do sprezyn -60, a takze nowy reduktor lpg

Post autor: esio10 » pn sty 11, 2010 20:37

Drugie pytanko... Nie długo będę zmieniał reduktor/parownik w moim mk2 gti.
Przez 3 lata ktore uzytkuje moje mk2 mialem dwa reduktory, Elpigaz ml-94 i teraz zavoli GES... Teraz chcial bym kupic jakis lepszy od tych typu, BRC czy tez TOMASETTO, a moze LOVATO ?? Który byście polecili Moze BRC TECNO ??

To raz, oba reduktory mialem dobrane mocowo do 140 koni...

Gdzies wyczytalem ze parownik się dobiera najlepiej tak: 1,5 razy moc auta.

Czyli wychodzi zeby parownik u mnie mial około 160km...

Czy jeśli kupie parownik i większej wydajnosci od poprzednich czyli do ok. 190 koni, cos się zmieni na gorsze???

Mam BLOSA i generalnie auto ustawione pod gaz...

Prosze odpowiedz.[/quote]

co do parownika to sam posiadam brc o wydajnosci do 100 Kw czyli 136 KM i jak na moc silnika 90 koni i w Blosie to uwazam ze troche jest malo wydajny , gdyz w pewnych zakresach obrotów powyzej 4 tys pojawia sie dziura w obrotach do 5400 obr/min wiec sam od siebie bym polecał mocniejszy parownik z tym ze te wydajniejsze różnią sie tym od tego co teraz posiadasz przelotem ( czyli srednica tego wezyka miedzianego ci idzie od zbiornika chyba masz 5 mm a wieksze wydajniejsze reduktory maja wejscie na 8 mm ale nie pamietam jak to dokladnie, napewno wydajniejsze reduktory powyzej 140 koni maja wiekszy otwor na zasilanie z zbiornika , wiec by cie pzreróbka czekała.. A z logicznego myslenia- jezeli miales juz 2 reduktory na blosie i nie odczules róznicy jakiegos spadku czy tam że silnik jest mułowaty w jakims zakresie to smiało zakup jezeli potzrebujesz parownik ( od siebie to bym kupil zestaw regeneracyjny i wymienił co tzreba )



Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » pn sty 11, 2010 23:43

regenerowalem juz. Teraz czas na nowy porządny... Ale to o gazie mnie mniej interesi..

Najwazniejsze te amorki ..


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » wt sty 12, 2010 00:40

chosen pisze:Pytanie tylko czy mi bardzo samochod opadnie...przy tych amorkach... Bo nie chcial bym zeby mi kola tarły o błotniki.
jak opadnie to max kilka mm...

amorki nie obnizaja to sprezyny obnizaja....
chosen pisze:Kiedys dla eksperymentu wsadzilem amory tylne z ibizy jakeis sportowe i byly krótsze od seryjnych moich o jakeis 8cm to szorowalem bakiem po ziemi bo byly tylne ..
]

sie nie dziwie ze szorowalo bo od ibizy seryjne amorki tez sa krotsze o 8 cm od mk3 bo to sa zupelnie inne amory przeciez...


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » wt sty 12, 2010 09:37

MAPET pisze:jak opadnie to max kilka mm...

amorki nie obnizaja to sprezyny obnizaja....
THX za konkretną odpowiedz. Też mi się tak wydawało.


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt sty 12, 2010 11:14

Dokładnie tak jak Mapet napisał. To sprężyny obniżają, a amory tylko tłumią. Jak sprężyna jest niska i progres to seryjny amor będzie skakał, a nie tłumił. Tylne od ibizy to się nadają ale do syncro bo ono ma ten sam wymiar amora z tyłu co MK1 lub ibiza czy polo.

Co do reduktora to ja mam teraz http://moto.allegro.pl/item840453421_no ... a_vat.html i jestem bardzo zadowolony. Mam co prawda ABFa na blosie ale ten reduktor mnie mile zaskoczył. Po dwustu kilometrach auto zaczęło bardzo dużo palić i wystarczyło blosa skręcić. Teraz pali w normie i odpalam nawet w największe mrozy na LPG choć nie powinno się aż tak membran przeciążać.



Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » wt sty 12, 2010 18:35

no to biore te amorki od mapeta...

Co do reduktora to wlasnie nie wiem czy kupic do 140 czy okolice 200 km.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości