[MK2 TDI] tdi a td czym sie rożnią ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

sisu32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob sty 19, 2008 12:25
Lokalizacja: Wisła

[MK2 TDI] tdi a td czym sie rożnią ?

Post autor: sisu32 » wt sty 12, 2010 00:46

Witam. Mam takie pytanko: czym się różnią silniki TDI a zwykły TD w MK2. Oczywiście nie chodzi mi o IC tylko inne zmiany. Bo 1,6 TDI ma 80 KM, 155Nm, a 1,6 TD są dwa jeden ma 70KM, 133Nm , a drugi 60KM,110Nm. Czym to jest uwarunkowane ? Dzięki pozdrawiam.



Awatar użytkownika
raf-gog
RAFI
RAFI
Posty: 388
Rejestracja: śr paź 22, 2008 14:25
Lokalizacja: Kamienna Góra/Wrocław
Kontakt:

Post autor: raf-gog » wt sty 12, 2010 00:51

nie ma w golfie II silnika TDI
tylko TD + IC (ktory sluzy do chodzenia turbo)

Poza Ic roznia sie glownie tym iz

SB przewaznie z IC(80km) ma najwieksze wtryski pompe z LDA
JR(70) pompoa z LDA troche mniejsze wtrydski niz w SB
1v(60) pompoa bez LDA male wtryski

w telegrafiocznym skrocie reszte poszukaj na forum bylo 100razy:)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=280928
Ostatnio zmieniony wt sty 12, 2010 00:55 przez raf-gog, łącznie zmieniany 2 razy.


:dol: :dol: :dol:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2903078#2903078][img]http://img59.imageshack.us/img59/7623/buzik.jpg[/img][/url]

ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » wt sty 12, 2010 00:51

Witam po pierwsze nie było 110km w 1.6 w golfie II
1.6td 1V posiada katalizator i ma 60km
1.6td JR ma 70km nie ma katalizatora
1.6td ic SB dodatkowo posiada intercooler

[ Dodano: 11 Sty 2010 23:53 ]
i silniki róznią się pompami wtryskowymi 1V ma małe wtryski pompa nie ma lda
JR i SB ma lda i Sb dodatkowo intercooler i inne wtryski



sisu32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob sty 19, 2008 12:25
Lokalizacja: Wisła

Post autor: sisu32 » wt sty 12, 2010 00:57

ZbyszekGolf, gdybyś czytał nieco dokładniej to byś sie dowiedział że 110Nm a nie koni



ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » wt sty 12, 2010 01:03

1V ma pompe bez lda ma katalizator
1R 70km nie ma katalizatora ma pompę z lda większe wtryski w porównaniu do 1V
Sb 80km ma inne wtryski w porównamiu do 1R pompę z lda i dotego Intercoller



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt sty 12, 2010 01:26

sisu32 pisze:1,6 TDI ma 80 KM,
nie było takich silników jak już koledzy wyżej napisali :) to o czym piszesz to TDic albo TDintercooler :) czyli silnik turbo diesla z intercoolerem :)

różnica między TDI a TD jest spora i nie należy mylić tych 2 pojęć wg mnie. Osoba która na swojego TD z intercoolerm mówi ze ma TDI nie ma pojęcia o czym gada :P

tautaj poszukałem trochę (mogłeś to sam zrrobić - na przyszłość piszę) żebyś trochę mogł poczytać:

1,9TD to silnik starszej konstrukcji posiadający komore wirowa w głowicy,

1,9TDI to silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa do komory spalania.

W silniku TDI paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do cylindra powyżej tłoka. W silniku TD paliwo jest wtryskiwane do małej komory wstępnej połączonej z cylindrem wąskim przejściem, które wchodzi stycznie do komory wstępnej. Podczas suwu sprężania to tego przejścia wlatuje powietrze wywołując silne zawirowanie w komorze wstępnej. Następnie do komory wstępnej wtryskiwane jest paliwo i tam następuje zapłon. Połączenie szybko wirującego powietrza oraz gwałtownego rozprężania spalin z komory wstępnej do cylindra polepsza mieszanie i spalanie paliwa z powietrzem. zybsze mieszanie powietrza z paliwem w silnikach TD ma jednak swoją cenę. Wysoka prędkość przepływu powietrza przez wąskie połączenie między cylindrem a komorą wstępną oraz gwałtowne zawirowania w samej komorze wstępnej powodują znacznie większą stratę ciepła w powietrzu podczas sprężania niż w silnikach TDI. W połączeniu ze spadkiem ciśnienia przy przejściu z głównej komory spalania do komory wstępnej daje to efekt niższej temperatury powietrza po sprężeniu niż w podobnym silniku TD. Ponieważ szybki samozapłon wymaga odpowiedniej temperatury powietrza silnik TDI musi mieć wyższy stopień sprężania aby osiągnąć wymaganą temperaturę w komorze wstępnej. Silniki TDI pracują przy stopniach sprężania rzędu 20:1 do 24:1 podczas gdy w silnikach TD stosowane są stopnie sprężania od 15:1 do 18:1. Straty ciepła, które wymuszają wyższy stopień sprężania mają jeszcze jeden, ważniejszy efekt: obniżają sprawność silnika.

znalezione w necie :) (przeczytane pobieżnie więc jak są spore błędy to poprawić ja znalazłem 1 to wywaliłem)

tutaj tez coś możesz poczytać: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45728



ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » wt sty 12, 2010 01:28

TDiC to jest oznaczenie turbiodiesla z intercoolerem tdic ma wtrysk pośredni
TDI ma wtrysk bezpośredni i intercooler



sisu32
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob sty 19, 2008 12:25
Lokalizacja: Wisła

Post autor: sisu32 » wt sty 12, 2010 01:34

No co do tego tutej koledzy wyżej piszą to nie mam wątpliwości. Sorry powinienem napisać TDic :D



ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » wt sty 12, 2010 01:35

TDIC TD z intercoolerem wtrsyk pośredni
TDI wtrsyk bezpośredni



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » wt sty 12, 2010 01:51

Wywal kata to już będziesz miał 3 konie załóż pompę z LDA i zakup IC i będziesz miał no prawie 80 :)


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
raf-gog
RAFI
RAFI
Posty: 388
Rejestracja: śr paź 22, 2008 14:25
Lokalizacja: Kamienna Góra/Wrocław
Kontakt:

Post autor: raf-gog » wt sty 12, 2010 01:51

No co do tego tutej koledzy wyżej piszą to nie mam wątpliwości. Sorry powinienem napisać TDic
Czyli co intersuja Cie niuanse typu, że w 1v nie ma natrysku oleju na denko tłoka a w reszcie jest że SB a włściwie turbina ma płaszcz wodny, czy o co chodzi. Bo jeszcze można to rocznikowo rozpatrzać, że starsze modele miły inne głowice na płytkach, a nowe sa na hydro (chyba, jesli si emyle to poprawcie), że ponoć z tych starszych łatwiej moc wykrzesać, bo mają dodtkowy kanał olejowy. Czy co chcesz wiedzieć.


:dol: :dol: :dol:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2903078#2903078][img]http://img59.imageshack.us/img59/7623/buzik.jpg[/img][/url]

ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » wt sty 12, 2010 01:55

diesle w Golfie II od 85roku miały już układ hydraulicznej regulacji zaworów a w sb-eku turbina była chłodzona cieczą a natrysk na denko tłoka miały wersje 70km a co do 60km to nie wiem



Awatar użytkownika
research1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: pt lis 04, 2005 23:37
Lokalizacja: Miasteczko Śląskie
Kontakt:

Post autor: research1 » wt sty 12, 2010 02:00

To_mas pisze:
Ponieważ szybki samozapłon wymaga odpowiedniej temperatury powietrza silnik TDI musi mieć wyższy stopień sprężania aby osiągnąć wymaganą temperaturę w komorze wstępnej. Silniki TDI pracują przy stopniach sprężania rzędu 20:1 do 24:1 podczas gdy w silnikach TD stosowane są stopnie sprężania od 15:1 do 18:1. Straty ciepła, które wymuszają wyższy stopień sprężania mają jeszcze jeden, ważniejszy efekt: obniżają sprawność silnika.
Chyba miało być na odwrót: TDI ma mniejszą kompresję w silniku (około 18:1), zaś TD musi mieć wiekszą (powyżej 20:1)



ZbyszekGolf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 522
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
Lokalizacja: Danków
Kontakt:

Post autor: ZbyszekGolf » wt sty 12, 2010 02:03

Witam zgadza się tdi ma mniejsza komorę ponieważ ma wtryski bezpośredni a td większą ponieważ komory ma w głowicy a tdi nie ma komór w głowicy tylko wybranie w tłokach które jest za komorę spalania



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 92 gości